W związku z tym, że ogromnie trudno jest wybrać tylko dwie szkoły w wszystkich gdańskich placówek, 5 czerwca o godz. 12.00 teatr przeprowadzi losowanie, w ramach którego wyłoni partnerów. Losowanie będzie można zobaczyć w streamingu online na profilu Teatru Miniatura na portalu facebook, ale wyniki pojawią się również na stronie teatru.
Celem projektu jest podjęcie bliższej współpracy między teatrem i szkołą oraz wypracowanie jej najlepszych form. Teatr Miniatura chciałby podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem i zapleczem w zakresie sztuki teatralnej w praktyczny i dopowiadający na potrzeby szkoły sposób. Wstępny zarys działań w ramach projektu jest nakreślony, ale grupa robocza powołana w trakcie – składająca się z nauczycieli z wybranych szkół, przedstawicieli teatru, przedstawicieli programu Kreatywna Pedagogika i przedstawicieli Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku – będzie miała realny kształt na zmianę i dopasowanie działań do realnych potrzeb i warunków.
Wstępny plan działań przewiduje wizytę w teatrze na wybranym spektaklu oraz zwiedzanie teatru z włączeniem miejsc zazwyczaj niedostępnych widzom, zajęcia w szkole prowadzone we współpracy między nauczycielem i pracownikiem teatru mające na celu merytoryczne omówienie spektaklu w formie kreatywnych zadań czerpiących z dorobku pedagogiki teatru, ale również z nowoczesnych metod szkolnych zaproponowanych przez nauczycieli, kreatywny warsztat teatralny, podczas którego uczniowie na własnej skórze będą mogli wypróbować różne role związane z twórczością teatralną: podstawy gry aktorskiej, ruchu scenicznego, animacji przedmiotem, wykonania elementów scenografii, reżyserii świateł i dźwięku oraz współpracę merytoryczną artystów z zespołu teatru przy działaniu teatralnym realizowanym przez klasę w szkole na wybraną przez nauczyciela i dyrekcję szkoły okazję. Teatr Miniatura będzie merytorycznie wspierał przygotowanie szkolnego przedstawienia lub apelu zarówno poprzez współpracę z artystami i obsługą techniczną teatru, jak i wypożyczenie niezbędnych rekwizytów, kostiumów czy elementów scenografii. Pracownicy teatru doradzą, jak najlepiej wykorzystać zaplecze szkoły, zapewnić odpowiednie warunki techniczne (oświetlenie, nagłośnienie), zaaranżować przestrzeń i scenografię etc.
Podsumowaniem projektu będzie wydanie publikacji, w której znajdzie się zapis doświadczeń z jego realizacji, wypracowane dobre praktyki oraz refleksje dotyczącymi współpracy teatru i szkoły. Publikacja będzie dostępna w sieci, a jej drukowany egzemplarz trafi do każdej gdańskiej szkoły.