{id18833} |
Fot. Jerzy Pinkas / www.gdansk.pl |
{id18834} |
Przekaz ma trafić do grupy wiekowej od 16. do 35. roku życia, czyli młodych ludzi, którzy chcą studiować, szukają pracy i przyjaznego, tętniącego życiem miejsca, gdzie mogliby zamieszkać. Gdańsk otwiera się na nowych mieszkańców i oferuje możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji. Założenia kampanii są wynikiem optymistycznych raportów ekonomicznych dla Gdańska i Pomorza.
Jak wynika z raportu „Diagnoza społeczna 2007”, sporządzonego przez Radę Monitoringu Społecznego pod kierownictwem prof. Janusza Czapińskiego i prof. Tadeusza Panka, Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski. Wyznacznikiem jakości życia związanym z wynagrodzeniami są dane Internetowego Badania Wynagrodzeń 2007, w którym Gdańsk pod względem wysokości pensji zajmuje trzecie miejsce w kraju, a województwo pomorskie, którego jest stolicą, drugie. Gdańsk liczy również, że impuls związany z organizacją Euro 2012 wzmocni ekonomiczną pozycję miasta.
Ekonomicznych argumentów przemawiających za zarzuceniem kotwicy właśnie w Gdańsku i Metropolii Gdańskiej przybywa. W mieście funkcjonują liczne firmy związane z nowymi technologiami, jak: Intel, Asseco, Invicta, Intel Technology Poland, Kainos, Jeppesen by Boeing, First Data Corporation, Suruga Seiki, YDP, ThyssenKrupp Krause. Tu zlokalizowano centra BPO (Business Process Outsourcing) i SSC (Shared Service Centres). Firma Zensar, dostawca globalnych usług IT z Indii, zapowiedziała, że do 2010 roku chce zatrudnić w Gdańsku ponad 500 osób. Decyzje o ulokowaniu swoich inwestycji w Gdańsku potwierdziło też kilku innych dużych inwestorów zagranicznych. Główne siedziby mają tu dynamicznie rozwijające się firmy z kapitałem polskim, takie jak: LPP, Wirtualna Polska, Lotos, Gdańska Stocznia Remontowa. Choć Gdańsk pretenduje do miana polskiej „Doliny Krzemowej”, na pracę tutaj mogą liczyć nie tylko absolwenci kierunków technicznych, ale również tych bardziej niszowych, jak oceanografia, czy skandynawistyka.
Starając się o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016, miasto liczy z kolei na napływ artystów, twórców i ludzi związanych z kulturą. Temu założeniu sprzyja atmosfera tego miasta, kojarzącego się z wolnością i otwartością. Architektoniczna tkanka miasta może stanowić doskonałe tło do realizacji ambitnych przedsięwzięć artystycznych – to unikatowy koegzystencyjny melanż zabytkowej architektury z postindustrialnym krajobrazem Stoczni.
Silnym argumentem przemawiającym za osiedleniem się w Gdańsku jest jego atrakcyjne usytuowanie. Miasto otoczone morzem z jednej strony, Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym z drugiej, oferuje niespotykane nigdzie indziej możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu.
Kampania „Gdańsk. Tu się żyje” odwołuje się właśnie do przyjaznego otoczenia i zalet klimatu. Gdańsk jest bowiem jedynym w Europie miastem, w obrębie którego znajdują się rezerwaty przyrody. Posiada największą liczbę ścieżek rowerowych w kraju; uprawia się tutaj Nordic Walking, a zimą narciarstwo biegowe. Z Gdańska blisko do kaszubskich jezior, Zatoki Puckiej, będącej „mekką surferów”, oraz skandynawskich sąsiadów.
Właśnie taki dynamiczny wizerunek miasta Gdańsk chce zbudować wśród ludzi młodych,którzy mają wnieść nową energię i w przyszłości decydować o jego silnej pozycji pośród europejskich metropolii. Władze miasta podkreślają, że jest tu dobry klimat dla wszystkich: studentów, robotników, ludzi świata biznesu, pracowników małych przedsiębiorstw, miłośników aktywnego wypoczynku, dzieci. Taką galerię postaci przedstawia film reklamowy, który zostanie wyemitowany w telewizjach TVN i TVN 24. Reżyserem jest Bartosz Kaczmarek, twórca kampanii dla największych komercyjnych podmiotów na rynku, m.in. ERA GSM, Heyah, ING Bank Śląski, Axe.
Produkcją zajęła się firma Papaya Films, która wyprodukowała film w zeszłorocznej kampanii „Gdańsk. Odważ się, zobacz sam”.
We współpracy z Referatem Promocji kreację stworzyła pochodząca z Gdańska agencja Mediafocus, autorzy m.in. reklamy „Proste rozwiązania” dla Nordea Bank Polska, pracujący również m.in. dla Stena Line Polska, Aviko, Galerii Bałtyckiej czy Tan Viet (marka Vifon)
Kampania telewizyjna będzie miała wsparcie w innych mediach. Reklamy pojawią się w portalach Onet.pl, Edu.pracuj.pl, Edulandia.pl, Sciaga.pl – które mają trafić do młodych ludzi, zainteresowanych nowymi technologiami, rynkiem pracy i edukacji, potencjalnie skłonnych wybrać Gdańsk jako miejsce dalszego rozwoju.
Gdańsk będzie widoczny również na ulicach: reklamy wielkoformatowe (50 m²) pojawią się w największych polskich miastach. Siłę przekazu wzmocni sieć billboardów i citylightów. Spora część powierzchni outdoorowej udostępniona została Miastu bezpłatnie w ramach nagrody, którą firma AMS przyznała Gdańskowi w zeszłym roku w konkursie na najlepszy System Informacji Miejskiej.
Dopełnieniem działań promocyjnych będą reklamy prasowe w najpopularniejszych tygodnikach opinii oraz działania PR.
Kampania potrwa łącznie we wszystkich mediach przez ponad miesiąc: od 14 kwietnia do 18 maja b.r. Jej całkowity koszt to 1 100 000 zł.
Szczegółowe informacje o kampanii
Zasięg kampanii: cała Polska, przede wszystkim duże miasta powyżej 400 tys. mieszkańcow: Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań.
Czas trwania: od 14 kwietnia do 18 maja 2008
Media:
► TV: spot 30”, ponad 70 emisji w TVN i TVN24
► OUTDOOR: frontlighty: w liczbie 16 sztuk 50m² (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Łódź); citylight i billboard: ponad 300 sztuk (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Katowice)
► INTERNET:. kampanie bannerowe, e-mailing i artykuły promocyjne w serwisach Grupy Pracuj (edulandia, edu.pracuj.pl), sciaga.pl oraz kampania pod postacią raportu specjalnego na onet.pl
► PRASA: Newsweek, Przekrój, Polityka i Forum
Budżet: 1 100 000 zł
Autorzy kampanii w agencji Mediafocus:
Menadżer projektu: Tomasz Zdybel
Zespół kreatywny: Monika Michalik, Robert Jarocki, Tomasz Zdybel
Projektowanie graficzne: Robert Jarocki, Paweł Wróblewski, Alicja Grabowska
Projektowanie do internetu: Alicja Grabowska
Dom produkcyjny: Papaya Films Sp. Z o.o.
Reżyser i operator: Bartosz Kaczmarek
Zdjęcia kampanii reklamowej oraz film:
Stop bezrobocia 2 (93.42 KB)
RIiAG (194.39 KB)
Stopa bezrobocia 4 (7.07 MB)
Bezrobocie_v.5 (4 MB)
W celu zapisania pliku na dysku, proszę nacisnąć wybrany link prawym przyciskiem myszki i z menu wybrać
„Zapisz element docelowy jako...".
Informacji dodatkowych udziela:
Anna Zbierska, Referat Promocji Miasta Gdańska, tel. 058 323 71 09, 0 695 890 096
e-mail: a.zbierska@gdansk.gda.pl
Informację prasową przygotowała:
Agencja Be Happy Promocja i PR
Magdalena Elzanowska, tel. 022 845 02 24, 0 602 295 393
e-mail: magda.elzanowska@behappy.pl