Polska-Gdańsk: Usługi w zakresie promocji
2019/S 183-446453
Ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12
Gdańsk
80-803
Polska
Osoba do kontaktów: Anna Mościcka
Tel.: +48 583236185
E-mail: anna.moscicka@gdansk.gda.pl
Faks: +48 583236529
Kod NUTS: PL634
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.gdansk.pl
Sekcja II: Przedmiot
Działania promocyjne miasta Gdańska w związku z udziałem zespołu Trefl Gdańsk S.A. w rozgrywkach Ekstraligi piłki siatkowej mężczyzn (PlusLiga)
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie działań promocyjnych miasta Gdańska w związku z udziałem zespołu Trefl Gdańsk S.A. w rozgrywkach Ekstraligi piłki siatkowej mężczyzn (PlusLiga) w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 21.12.2019 roku.
2. Szczegółowy zakres działań promocyjnych oraz zasady ich realizacji określa wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 1 do zaproszenia do negocjacji.
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie przez Wykonawcę działań promocyjnych określonych w załączniku nr 1 do umowy, w terminie od zawarcia Umowy do dnia 21.12.2019 roku w związku z udziałem zespołu Trefl Gdańsk S.A. w rozgrywkach Ekstraligi piłki siatkowej mężczyzn (PlusLiga).
2. Działania promocyjne obejmują m.in.:
A. branding strojów - ekspozycja logotypu miasta Gdańska,
B. reklama w hali - nośniki cyfrowe,
C. reklama w hali - pozostałe nośniki - ekspozycja logotypu miasta Gdańska,
D. materiały drukowane, media elektroniczne - ekspozycja logotypu miasta Gdańska.
Sekcja IV: Procedura
- Roboty budowlane/dostawy/usługi mogą być zrealizowane tylko przez określonego wykonawcę z następującego powodu:
- brak konkurencji ze względów technicznych
Promocja gminy jest jednym z zadań własnych, o czym mówi art. 7 pkt 18 ustawy o samorządzie gminnym. Gmina miasta Gdańska realizuje to zadanie kreując przedsięwzięcia służące budowaniu wizerunku miasta poprzez udział w targach, prezentacjach oraz innych wydarzeniach promocyjnych o charakterze turystycznym, sportowym i gospodarczym, w kraju i za granicą.
Piłka siatkowa to jedna z najbardziej popularnych i medialnych dyscyplin sportowych ciesząca się niezmiennym zainteresowaniem kibiców w Gdańsku jak i w całym kraju. Wydatki poniesione na promocje przy okazji meczów siatkówki przynoszą wielokrotne zwroty medialne i są doskonałą promocją miasta. Wybudowana na granicy Gdańska i Sopotu Ergo Arena od lat jest miejscem zmagań najlepszych siatkarzy w kraju. Niejednokrotnie była też arena rozgrywek o randze mistrzostw Europy i świata.
Trefl Gdańsk, to od lat czołowa drużyna siatkarska w Polsce, która corocznie walczy o najwyższe miejsca siatkarskiej ekstraklasy - PlusLigi. Zespół dwukrotnie wywalczył Puchar Polski. Jest również zdobywcą Superpucharu Polski. Dotychczasowe działania promocyjne jakie klub świadczył dla miasta Gdańska przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady. Według analizy efektywności promocji medialnej miasta Gdańska przez kluby sportowe występujące w sezonie 2017/2018 w najwyższych klasach rozgrywkowych przygotowanej przez firmę Startit Corporate Finance Sp. z o.o. ekwiwalent medialny wygenerowany przez Trefl Gdańsk SA dla miasta Gdańska osiągnął wartość blisko 12 000 000 PLN netto.
Przeprowadzenie działań promocyjnych miasta Gdańska przez Trefl Gdańsk SA zawierać będzie: branding strojów zawodników, wewnętrzny branding hali Ergo Arena podczas meczów PlusLigi oraz emisje spotów na bandach reklamowych diodowych podczas meczów wyjazdowych, ekspozycje logotypu miasta Gdańska na materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych, zamieszczenie nazwy miasta Gdańska w spotach radiowych zapraszających na mecze, ekspozycje logotypu miasta Gdańska lub nazwy Gdańsk podczas transmisji telewizyjnych.
Biorąc pod uwagę, że Trefl Gdańsk SA jest jedynym klubem w Gdańsku występującym w najwyższej klasie rozgrywkowej siatkówki mężczyzn i dzięki temu może wykonać działania promocyjne na rzecz miasta Gdańska w tak szerokim zakresie, nie istnieje alternatywne rozwiązanie, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Uzasadnione jest więc udzielenie Polskiemu Związkowi Piłki Siatkowej zamówienia z wolnej ręki na podstawie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych
Sekcja V: Udzielenie zamówienia/koncesji
pl. Dwóch Miast 1
Gdańsk
80-344
Polska
Kod NUTS: PL634
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl