Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500
fax: +48 58 302 39 41
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP
elektroniczna skrzynka podawcza e-Doręczeń:
AE:PL-69589-14466-DIDGS-28

Konkurs ofert na realizację, w roku 2026, zadania: „Automatyczny monitoring stanu zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego na terenie Gminy Miasta Gdańska”

Prezydent Miasta Gdańska z siedzibą w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12 ogłasza konkurs ofert na realizację w roku 2026 zadania:

Automatyczny monitoring stanu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego na terenie Gminy Miasta Gdańska.

Podmiot realizujący wyżej wymienione zadanie ma prawo ubiegać się o pokrycie kosztów funkcjonowania (np. kosztów administracyjnych, operacyjnych, inwestycyjnych związanych z utrzymaniem systemu, wynagrodzenia, kosztów utrzymania siedziby, udziału w projektach unijnych itp.).

Planowana kwota środków przeznaczona na finansowanie zadania: 650 000 zł.

Zadanie zlecone zostanie w formie powierzenia.

Warunki konkursu:

1. Konkurs kierowany jest do podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, będących w posiadaniu co najmniej dwóch stacjonarnych stacji, zlokalizowanych na terenie Gminy Miasta Gdańska, przeznaczonych do prowadzenia pomiarów zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego.
2. Wymagane jest co najmniej 5-letnie doświadczenie Oferenta w zakresie realizacji zadań związanych z prowadzeniem monitoringu zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego oraz w zakresie współpracy z organami administracji.
3. Monitoring stanu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego polegać ma w szczególności na badaniu stężeń takich zanieczyszczeń: dwutlenku siarki, tlenków azotu, dwutlenku azotu, tlenku azotu, pyłów (PM10, PM2,5,), tlenku węgla, ozonu, benzenu metodami referencyjnymi lub ekwiwalentnymi.
4. Realizacja zadania polegać ma również na:
• przygotowywaniu i upowszechnianiu, w różnych formach, informacji o stanie powietrza atmosferycznego (np. na stronie internetowej, panelach informacyjnych, mediach społecznościowych),
• zarządzaniu informacją o jakości powietrza w oparciu o dane pochodzące z pomiarów,
• prowadzeniu edukacji ekologicznej dot. zanieczyszczeń i ochrony powietrza atmosferycznego,
• utrzymywaniu strony internetowej zawierającej aktualne wyniki pomiarów,
• opracowywaniu miesięcznych i rocznego raportu jakości powietrza atmosferycznego oraz innych opracowań i zestawień danych wg. potrzeb Ogłaszającego.
5. Oferent będzie zobligowany do opisu poziomu dostępności jaki jest w stanie zapewnić osobom ze szczególnymi potrzebami, przy realizacji zadania z uwzględnieniem braków, którym nie jest w stanie sprostać.
6. Oferty należy składać, według załączonego wzoru, zgodnie z zapisami paragrafu 7 uchwały Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019 r., w terminie do 2 czerwca 2025 r., w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, w Zespole Obsługi Mieszkańców przy ul. Nowe Ogrody 8/12 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Ekologii i Energetyki, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk lub korzystając z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: ePUAP/UMGDA/SkrytkaESP.
7. W przypadku przesłania oferty drogą pocztową – za ofertę złożoną w terminie uznana zostanie oferta, która wpłynie do Urzędu Miejskiego w Gdańsku w terminie do 2 czerwca 2025 r. (Nie decyduje data stempla pocztowego!).
8. Oferty dotyczyć muszą zadań, których rozpoczęcie planowane jest od 1 stycznia 2026 r. i których zakończenie jest przewidziane do dnia 31 grudnia 2026 r.
UWAGA:
A. Wydatki związane z realizacją zadania, poniesione przez Oferenta przed datą podpisania umowy nie będą refundowane z zastrzeżeniem pkt B.
B. W przypadku zadań realizowanych w sposób ciągły (czyli z roku na rok) - dotacja może obejmować wydatki poniesione przed datą podpisania umowy, konieczne do zapewnienia ciągłości realizacji zadania.
9. Wykaz podmiotów, które złożyły oferty oraz wielkość wnioskowanych dotacji opublikowany zostanie, w terminie do 30 czerwca 2025 r., na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
10. Prezydent Miasta Gdańska ogłosi wyniki konkursu ofert w terminie do 15 lipca 2025 r. Ogłoszenie zostanie wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
11. Wersja elektroniczna wzoru oferty oraz uchwały Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na rzecz podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonania zleconych zadań w zakresie innych zadań publicznych niż objęte przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Do pobrania:

wzór oferty_2026 (253.05 KB, docx)

załączniki do oferty:

oświadczenie dot. działalności gospodarczej w rozumieniu unijnego prawa konkurencji_2026 (74.5 KB, doc)

oświadczenie dotyczące pomocy de minimis_2026 (31.32 KB, docx)

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis_2026 (236.95 KB, pdf)

Uchwała Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na rzecz podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonania zleconych zadań w zakresie innych zadań publicznych niż objęte przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.