Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500,
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP

Konkurs ofert na realizację, w roku 2025, zadania: „Automatyczny monitoring stanu zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego na terenie Gminy Miasta Gdańska”

Prezydent Miasta Gdańska z siedzibą w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12 ogłasza konkurs ofert

na realizację w roku 2025 zadania:

Automatyczny monitoring stanu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego na terenie Gminy Miasta Gdańska.

Podmiot realizujący wyżej wymienione zadanie ma prawo ubiegać się o pokrycie kosztów funkcjonowania (np. kosztów administracyjnych, operacyjnych, wynagrodzenia, kosztów utrzymania siedziby, udziału w projektach unijnych itp.).

Planowana kwota środków przeznaczona na finansowanie w/w zadania: 550 000 zł.

Zadanie zlecone zostanie w formie powierzenia.

Warunki konkursu:

  1. Konkurs kierowany jest do podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, będących w posiadaniu co najmniej dwóch stacjonarnych stacji, zlokalizowanych na terenie Gminy Miasta Gdańska, przeznaczonych do prowadzenia pomiarów zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego.
  2. Wymagane jest co najmniej 5-letnie doświadczenie Oferenta w zakresie realizacji zadań związanych z prowadzeniem monitoringu zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego oraz w zakresie współpracy z administracją.
  3. Monitoring stanu zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego polegać ma w szczególności na badaniu stężeń takich zanieczyszczeń jak: ditlenek siarki, tlenki azotu, pyły, tlenek węgla, ozon, benzen metodami referencyjnymi lub ekwiwalentnymi.
  4. Realizacja zadania polegać ma również na:
  • przygotowywaniu i upowszechnianiu, w różnych formach, informacji o stanie powietrza atmosferycznego (np. na stronie internetowej, panelach informacyjnych, mediach społecznościowych),
  • zarządzaniu informacją o jakości powietrza w oparciu o dane pochodzące z pomiarów,
  • edukacji ekologicznej dot. zanieczyszczeń i ochrony powietrza atmosferycznego,
  • utrzymywaniu strony internetowej zawierającej aktualne wyniki pomiarów,
  • opracowywaniu miesięcznych i rocznego raportu jakości powietrza atmosferycznego oraz innych opracowań wymaganych przez organy stanowiące.
  1. Oferent będzie zobligowany do opisu poziomu dostępności jaki jest w stanie zapewnić osobom ze szczególnymi potrzebami, przy realizacji zadania z uwzględnieniem braków, którym nie jest w stanie sprostać.
  2. Oferty należy składać, według załączonego wzoru, zgodnie z zapisami paragrafu 7 uchwały Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019 r., w terminie do dnia 1 czerwca 2024 r., w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, w Zespole Obsługi Mieszkańców przy ul. Nowe Ogrody 8/12 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Środowiska, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk.
  3. W przypadku przesłania oferty drogą pocztową – za ofertę złożoną w terminie uznana zostanie oferta, która wpłynie do Urzędu Miejskiego w Gdańsku w terminie do dnia 1 czerwca 2024 r. (Nie decyduje data stempla pocztowego!).
  4. Oferty dotyczyć muszą zadań, których rozpoczęcie planowane jest od 1 stycznia 2025 r. i których zakończenie jest przewidziane do dnia 31 grudnia 2025 r.

    UWAGA:

    1. Wydatki związane z realizacją zadania, poniesione przez Oferenta przed datą podpisania umowy nie będą refundowane z zastrzeżeniem pkt B.
    2. W przypadku zadań realizowanych w sposób ciągły (czyli z roku na rok) - dotacja może obejmować wydatki poniesione przed datą podpisania umowy, konieczne do zapewnienia ciągłości realizacji zadania.
  5. Wykaz podmiotów, które złożyły oferty oraz wielkość wnioskowanych dotacji opublikowany zostanie, w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r., na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
  6. Prezydent Miasta Gdańska ogłosi wyniki konkursu ofert w terminie do dnia 15 lipca 2024 r. Ogłoszenie zostanie wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
  7. Wersja elektroniczna wzoru oferty oraz uchwały Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na rzecz podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonania zleconych zadań w zakresie innych zadań publicznych niż objęte przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Dokumenty do pobrania:

wzór oferty (245.66 KB, docx)

Uchwała Nr V/42/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 stycznia 2019 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na rzecz podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonania zleconych zadań w zakresie innych zadań publicznych niż objęte przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Metryczka publikacji