Zaświadczenie z ewidencji ludności zawierające odpis danych wnioskodawcy

Formularze do pobrania:

Rezerwacja wizyty:

Kliknij na ten link, aby przejść do Internetowej rezerwacji wizyty.

Złóż wniosek przez Internet:

Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając poniższy formularz znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (gov.pl). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności,
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej),
  • dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
  • pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej).

Opłata skarbowa:

Kwota Tytuł płatności  
17,00 zł za zaświadczenie Zapłać
17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  (jeśli osobę wnoszącą reprezentuje pełnomocnik) Zapłać


Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:

  • Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
  • w o. Banku PEKAO S.A. mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):
    • ul. Lastadia 2,
    • ul. Nowe Ogrody 8/12,
  • w opłatomatach mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):

    • Milskiego 1,
    • Wilanowska 2,
    • Partyzantów 74,
    • Nowe Ogrody 8/12,
    • Żaglowa 11.
  • w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat). Urząd Miejski w Gdańsku wpłaty dokonywane na rzecz Miasta bez opłat i prowizji

na rachunek bankowy:

Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12

Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej należy złożyć w chwili dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej, złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia (zezwolenia, pozwolenia, koncesji) lub złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informujemy, że w/w konto dotyczy tylko i wyłącznie opłat skarbowych.

Opłaty administracyjne:

Kwota Tytuł płatności  
17,00 zł za wydanie zaświadczenia w języku urzędowym Unii Europejskiej Zapłać

Opłatę tą należy wnieść za pośrednictwem:

  • Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
  • w o. Banku PEKAO S.A. mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):
    • ul. Lastadia 2,
    • ul. Nowe Ogrody 8/12.
  • w opłatomatach mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):

    • Milskiego 1,
    • Wilanowska 2,
    • Partyzantów 74,
    • Nowe Ogrody 8/12,
    • Żaglowa 11.
  • w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat). Urząd Miejski w Gdańsku wpłaty dokonywane na rzecz Miasta bez opłat i prowizji

na rachunek bankowy:
Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk ul. Nowe Ogrody 8/12

Nr konta:  71 1240 1268 1111 0010 3877 3603
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata za wydanie zaświadczenia w języku urzędowym UE")
Dowód wpłaty należy  dołączyć do wniosku.

Termin i sposób załatwiania:

Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wniosek o wydanie zaświadczenia można przesłać pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, korzystając z formularza pisma ogólnego. Złożenie wniosku w Zespołach Obsługi Mieszkańców możliwe jest bez konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę, jednakże z uwagi na obowiązujący w Polsce stan zagrożenia epidemicznego, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i konieczność podjęcia działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa zaleca się wcześniejszą rezerwację wizyty przez internet lub pod numerem telefonu: 58 52 44 500.

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
stanowiska 1,2,3,4
tel.: Gdańskie Centrum Kontaktu 58 52 44 500

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
stanowiska  12,13,14,15,16 
tel.: Gdańskie Centrum Kontaktu 58 52 44 500

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
stanowiska 5, 6, 7
tel.: Gdańskie Centrum Kontaktu 58 52 44 500

Jednostka odpowiedzialna:

Urząd Miejski w Gdańsku
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
tel.: 58 323 63 72; 323 66 75
E-mail: wso@gdansk.gda.pl

Tryb odwoławczy:

Zażalenie do Wojewody Pomorskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022r. poz.1191)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022r. poz.2000 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz.1781)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022 r. poz.2142 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.z 2019r. poz.860)

Inne informacje:

Zaświadczenie zawierające odpis przetworzonych danych osoby zainteresowanej (np. zaświadczenie o zameldowaniu, zaświadczenie o wymeldowaniu, numer PESEL) wydaje organ prowadzący ewidencję ludności na wniosek tej osoby. Wraz z zaświadczeniem o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy wydanym w języku polskim na wniosek osoby, której dane dotyczą, wydawane jest zaświadczenie w wybranym języku urzędowym innego państwa Unii Europejskiej. Zaświadczenie to podlega opłacie administracyjnej w wysokości 17,00 zł. 

Zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących osoby zainteresowanej przetwarzanych w rejestrze PESEL wydaje dowolny organ gminy.

Zaświadczenie o własnym zameldowaniu (w języku polskim) można również pobrać samodzielnie (bez opłaty) na stronie Ministerstwa Cyfryzacji (gov.pl) w zakładce Pobierz dokument o zameldowaniu. Zaświadczenie to zawiera imiona, nazwisko, adres zameldowania i numer PESEL.

Procedura postępowania w przypadku wystąpienia o udostępnianie danych innej osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych pod wskazanym adresem opisana została pod hasłem: „Udostępnianie danych z ewidencji ludności”.

Metryczka publikacji