Kliknij na ten link, aby przejść do Internetowej rezerwacji wizyty.
Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając poniższy formularz znajdujący się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (gov.pl). Złożona informacja musi być podpisana Profilem Zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu.
- wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu w oryginale. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, przydział spółdzielczego prawa do lokalu, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu (postanowienie o nabyciu spadku wraz z tytułem prawnym do lokalu jego spadkodawcy). Samodzielnym tytułem prawnym do lokalu nie jest: skierowanie (oferta) do zawarcia umowy najmu lokalu, aneks do umowy najmu, umowa o wybudowanie domu (mieszkania) tzw. umowa deweloperska, decyzja podatkowa, zawiadomienie o zmianie danych w księdze wieczystej, postanowienie o nabyciu spadku, w którym sąd nie określił masy spadkowej czy zawiadomienie Wydziału Geodezji o ustaleniu adresu
- umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami (gdy o wydanie zaświadczenia występuje pośrednik w obrocie nieruchomościami)
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej),
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej).
Kwota | Tytuł płatności | |
---|---|---|
17,00 zł | za zaświadczenie | Zapłać |
17,00 zł | za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą reprezentuje pełnomocnik) | Zapłać |
Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:
- Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
- w o. Banku PEKAO S.A. mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):
- ul. Lastadia 2,
- ul. Nowe Ogrody 8/12,
-
w opłatomatach mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):
- Milskiego 1,
- Wilanowska 2,
- Partyzantów 74,
- Nowe Ogrody 8/12,
- Żaglowa 11.
- w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat). Urząd Miejski w Gdańsku wpłaty dokonywane na rzecz Miasta bez opłat i prowizji
na rachunek bankowy:
Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12
Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Informujemy, że w/w konto dotyczy tylko i wyłącznie opłat skarbowych.
- nie dotyczy -
Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Wniosek o wydanie zaświadczenia można przesłać pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, korzystając z formularza pisma ogólnego. Złożenie wniosku w Zespołach Obsługi Mieszkańców możliwe jest bez konieczności wcześniejszego umawiania się na wizytę, jednakże z uwagi na obowiązujący w Polsce stan zagrożenia epidemicznego, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i konieczność podjęcia działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa zaleca się wcześniejszą rezerwację wizyty przez internet lub pod numerem telefonu: 58 52 44 500.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
stanowiska 1,2,3,4
tel.: Gdańskie Centrum Kontaktu 58 52 44 500
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
stanowiska 12,13,14,15,16
tel.: Gdańskie Centrum Kontaktu 58 52 44 500
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
stanowiska 5, 6, 7
tel.: Gdańskie Centrum Kontaktu 58 52 44 500
Urząd Miejski w Gdańsku
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
tel.: 58 323 63 72; 323 66 75
E-mail: wso@gdansk.gda.pl
Zażalenie do Wojewody Pomorskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022r. poz.1191)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022r. poz.2000 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz.1781)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022r. poz.2142z późn. zm.)
Zaświadczenie o liczbie osób zameldowanych pod określonym adresem wydaje organ prowadzący ewidencję ludności na wniosek właściciela mieszkania (osoby legitymującej się tytułem prawnym do lokalu), jego pełnomocnika lub na wniosek pośrednika w obrocie nieruchomościami. Wnioskodawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu. Rejestr mieszańców nie zawiera informacji o własności lokali.
Procedura postępowania w przypadku wystąpienia o udostępnianie danych konkretnej (innej) osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych pod wskazanym adresem opisana została pod hasłem: „Udostępnianie danych z ewidencji ludności”.