Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500
fax: +48 58 302 39 41
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP
elektroniczna skrzynka podawcza e-Doręczeń:
AE:PL-69589-14466-DIDGS-28

Podinspektor/inspektor/starszy inspektor ds. utrzymania cmentarzy (1 etat) w Dziale Pomników, Cmentarzy i Obiektów Rekreacyjnych w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni

Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk na podstawie art. 11 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze.

I. Określenie stanowiska:

Podinspektor/inspektor/starszy inspektor ds. utrzymania cmentarzy (1 etat) w Dziale Pomników, Cmentarzy i Obiektów Rekreacyjnych

II. Kandydat / kandydatka przystępujący do naboru winien spełniać następujące wymagania:

1. Niezbędne:

  • wykształcenie średnie ogólne;
  • na stanowisko podinspektora przy wykształceniu średnim wymagany jest 3- letni staż pracy związany z obsługą ludności, administracją, nadzorem nad infrastrukturą techniczną, natomiast przy wykształceniu wyższym staż pracy nie jest wymagany;
  • na stanowisko inspektora przy wykształceniu średnim, wymagany jest 5 -letni staż pracy, natomiast przy wykształceniu wyższym wymagany jest 3-letni staż pracy;
  • na stanowisko starszego inspektora przy wykształceniu wyższym, wymagany jest 4-letni staż pracy;
  • znajomość obsługi komputera w zakresie aplikacji Office;
  • znajomość topografii Gdańska,
  • znajomość przepisów prawnych związanych z funkcjonowaniem cmentarzy oraz ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
  • prawo jazdy kat. B;
  • doświadczenie w pracy związanej z obsługą ludności, administracją nadzorem nad infrastrukturą techniczną;
  • umiejętność redagowania dokumentów i pism;
  • umiejętność organizowania miejsca pracy;
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność – brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia.

2. Pożądane:

  • wyższe o profilu: administracja publiczna lub technicznym lub zarządzanie;
  • znajomość całokształtu spraw, przepisów prawnych oraz procedur dotyczących utrzymania infrastruktury technicznej oraz cmentarzy komunalnych;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • łatwość podejmowania decyzji;
  • umiejętność organizowania miejsca pracy.

II. Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku: *

  • prowadzenie na bieżąco dokumentacji związanej z realizacją umów i ich rozliczeń;
  • udział w nadzorze oraz w prowadzeniu całokształtu spraw związanych z bieżącym utrzymaniem cmentarzy komunalnych i obiektów grobownictwa wojennego na terenach administrowanych przez GZDiZ;
  • samodzielne nadzorowanie lub udział w nadzorowaniu umów w zakresie administrowania i utrzymania cmentarzy komunalnych, rozliczanie ich pod względem rzeczowym i finansowym oraz innych umów realizowanych w dziale;
  • samodzielne wykonywanie lub współudział w bieżących, okresowych i nadzwyczajnych przeglądach stanu technicznego infrastruktury;
  • samodzielne wykonywanie kontroli lub współudział w kontroli w związku z wnioskami dotyczącymi problematyki związanej z funkcjonowaniem cmentarzy, zgłaszanych przez opiekunów grobów;
  • raportowanie przeprowadzanych kontroli, przeglądów poprzez sporządzanie stosownych protokołów;
  • samodzielne dokonywanie odbiorów usług, wykonywanie przez wykonawców oraz ich rozliczanie w oparciu o zawarte umowy lub udział w tych czynnościach;
  • kontrola prowadzonych zadań w zakresie jakości, terminowości oraz zgodności z umową;
  • sporządzanie umów oraz aneksów do umów;
  • przygotowywanie warunków technicznych oraz innych dokumentów wymaganych do wszczęcia postępowań przetargowych oraz udział w procesie wyłaniania wykonawców;
  • redagowanie pism i dokumentów; w tym wniosków o dot. sprowadzenia do Polski celem pochowania zwłok lub szczątków obywateli polskich, zmarłych poza granicami kraju, rozpatrywanie wniosków o pochówek osób zmarłych na cmentarzach komunalnych; wraz z wymaganymi załącznikami;
  • obsługa korespondencji w EZD;
  • obsługa zgłoszeń pochodzących z GCK oraz z innych źródeł;
  • przygotowywanie raportów, sprawozdań z zadań realizowanych w Dziale PO;
  • prowadzenie spraw dot. akceptacji dokumentów finansowych (faktur), potwierdzających realizację usług pod względem merytorycznym i rachunkowym, stosownie do zakresu odpowiedzialności;
  • w zależności od stanowiska sprawdzanie prawidłowości fakturowania, uwzględniającego właściwe ceny i obmiary;
  • szczegółowe zapoznawanie się z warunkami ujętymi w umowach zawartych z wykonawcami;
  • prowadzenie sprawozdawczości wymaganej obowiązującymi przepisami oraz ustaleniami wewnętrznymi;
  • stosowanie i przestrzeganie przepisów obowiązujących aktów prawnych przy prowadzeniu spraw związanych z problematyką cmentarną w szczególności Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, Ustawy Prawo zamówień publicznych, Ustawy o finansach publicznych oraz innych obowiązujących aktów prawnych dotyczących problematyki cmentarnictwa;
  • współpraca z innymi pracownikami działu w zakresie spraw związanych z utrzymaniem cmentarzy i obiektów grobownictwa wojennego;
  • rozpatrywanie zgłoszeń o szkodach powstałych na cmentarzach;
  • udział w opiniowaniu i uzgadnianiu wniosków i projektów dotyczących cmentarzy komunalnych;
  • udział w opiniowaniu i realizacji budżetów obywatelskich;
  • udział w spotkaniach z mieszkańcami, radnymi, władzami miasta oraz współpraca z organami administracji samorządowej i rządowej, a także z organizacjami społecznymi w zakresie wynikającym z obowiązków służbowych;
  • wykonywanie innych prac zleconych przez kierownika, w ramach działań działań powierzonych Działowi, w tym również prac wykraczających poza problematykę utrzymania cmentarzy, o ile taka sytuacja będzie uwarunkowana bieżącymi potrzebami, bądź wystąpi na skutek okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć;
  • wykonywanie innych poleceń kierownika Działu, zastępcy kierownika Działu lub Dyrektorów  GZDiZ , dotyczących problematyki cmentarnictwa, w zakresie wynikającym z posiadanych kwalifikacji zawodowych i powierzonych obowiązków;
  • przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy, BHP, PPOŻ. i OC.

*zadania zostaną przydzielone w zależności od stanowiska.

III. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Praca biurowo-terenowa, przy czym w terenie wynosi powyżej 50% czasu pracy.

IV. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest wyższy niż 6%.

V. Wymagane dokumenty aplikacyjne:

  • list motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art. 221ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.) tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres dla korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
  • kserokopie dokumentów poświadczających wymagane wykształcenie (dyplomy, świadectwa),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (ukończone studia podyplomowe, kursy, zdobyte uprawnienia, certyfikaty umiejętności lub certyfikaty językowe),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,

oraz na podstawie art. 221 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.), w związku z art. 6 i 13 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.:

  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o nieposzlakowanej opinii,

oraz

  • oświadczenie, wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji, jeśli przekazane dane osobowe wykraczają poza wskazany wyżej zakres ( na podst. art.  221a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.)   

Złożone dokumenty należy podpisać własnoręcznym podpisem.

Jednocześnie zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Gdański Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) informuje, iż:

  • administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze jest GZDiZ;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w GZDiZ – iod@gdansk.gda.pl, tel. 58 52 44 509;
  • dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (w odniesieniu do danych wymaganych do przeprowadzenia procesu rekrutacji) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (w przypadku przekazania danych, które nie są wskazane w ogłoszeniu o naborze jako dane niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji) RODO, w związku z przepisami Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. oraz Zarządzenia 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisku urzędnicze w GZDiZ;
  • dane osobowe będą przechowywane zgodnie z procedurą zawartą w Zarządzeniu 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w GZDiZ, w przypadku osób niezatrudnionych w GZDiZ nie dłużej niż przez 2 lata;
  • odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. sądy, prokuratura, policja), jeśli wystąpią do GZDiZ o udostępnienie tych danych, oraz firmy świadczące usługi informatyczne na rzecz GZDiZ (w związku z przetwarzaniem danych osobowych w systemach informatycznych użytkowanych przez GZDiZ);
  • GZDiZ nie zamierza przekazywać do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  • podanie danych osobowych wskazanych w ogłoszeniu o naborze jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest w pełni dobrowolne;
  • dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji lub profilowania.

Zgodnie z Ustawą o ochronie sygnalistów, w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, opracowano wewnętrzną procedurę zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Informacje na temat procedury dostępne są w BIP – Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. 

 Kandydatom/kandydatkom oferujemy:

  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
  • umowa o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością jej przedłużenia,
  • oferowane wynagrodzenie w przedziale: 6.325,00 zł – 9.100,00 zł brutto.  

Ostateczna kwota będzie uzależniona od posiadanego doświadczenia i kompetencji.

W skład wynagrodzenia wchodzą: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy, premia regulaminowa w wysokości 15%, premia motywacyjna (zgodnie z regulaminem wynagradzania i premiowania pracowników GZDiZ).

  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”;

/zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/;

  • nagrody jubileuszowe zgodnie z Ustawą o pracownikach samorządowych;
  • dofinansowanie do wypoczynku oraz do karty sportowej z ZFŚS.

Termin składania aplikacji od dnia 10.04.2025 r. do dnia 25.04.2025 r. (liczy się data wpływu do GZDiZ).

Zainteresowane osoby prosimy o składanie ofert osobiście, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: „Podinspektor/Inspektor/Starszy inspektor ds. utrzymania cmentarzy (1 etat)”, w biurze obsługi klienta GZDiZ budynek „A” przy ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk lub listownie na adres: ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk. Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP (bip.gdansk.pl), na stronie internetowej GZDiZ (gzdiz.gda.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Informujemy, że złożonych ofert nie odsyłamy.