System Rejestrów Państwowych jest prowadzony przez Referat Urodzeń i Zgonów, Referat Rejestracji Małżeństw i Transkrypcji, Referat Archiwum Aktów Stanu Cywilnego i Referat Sprostowań, Uzupełnień oraz Zmian Imion i Nazwisk w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Podstawa prawna:
- Art.5 i art. 5a Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 1681)
Rejestr stanu cywilnego jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
Sposób udostępniania:
Tryb i warunki udostępniania danych z rejestru System Rejestrów Państwowych reguluje rozdział 5 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 1681).