Zgłoszenie reklamacji w trybie rękojmi (towary kupione do 31.12.2022 r.):
Zgłoszenie reklamacji w trybie ustawy o prawach konsumenta (towary kupione od 01.01.2023 r.):
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa:
Wniosek o udzielenie pomocy do rzecznika konsumentów:
Wnioski o pomoc do rzecznika można składać:
- w formie elektronicznej poprzez ePUAP - jeżeli wnioskodawca posiada podpis elektroniczny lub potwierdzony profil zaufany, jako adresata należy wybrać Urząd Miejski w Gdańsku,
- skany odręcznie podpisanych wniosków z załącznikami można przesyłać również drogą elektroniczną na adres mrk@gdansk.gda.pl,
- osobiście (w Zespołach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Gdańsku: przy ul. Nowe Ogrody 8/12 punkt informacji - pok. 40, ul. Partyzantów 74 punkt informacji - pok. 103, ul. Wilanowska 2),
- wysyłając na adres korespondencyjny (ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk).
Do wniosku należy załączyć kserokopie wszystkich dokumentów, związanych ze sprawą, w szczególności umowy, zawartej z przedsiębiorcą oraz całości korespondencji reklamacyjnej. Prosimy w miarę możliwości o korzystanie z udostępnionego wyżej formularza wniosku o interwencję. Językiem, w jakim można składać wnioski oraz w jakim są prowadzone postępowania, jest język polski.
Uwaga!
Miejski Rzecznik Konsumentów w Gdańsku udziela porad oraz podejmuje interwencje wyłącznie na rzecz mieszkańców Gdańska.
Mieszkańcy innych miast mogą uzyskać pomoc rzecznika konsumentów w swoim powiecie/mieście. Dane teleadresowe właściwego rzecznika można ustalić w starostwie powiatowym, urzędzie miasta lub korzystając z wykazu rzeczników publikowanego na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.