W realizacji zadań Wydział współpracuje ze wszystkimi wydziałami Urzędu oraz z gminami gdańskiego obszaru metropolitarnego, a w szczególności z:
- Wydziałem Skarbu w zakresie: przygotowywania nieruchomości do przetargu, regulacji stanów prawnych nieruchomości, sporządzania dokumentacji ewidencyjnej dla celów informacyjnych i notarialnych oraz sporządzania zestawień gruntów
- Wydziałem Budżetu Miasta i Podatków w zakresie planowania i wykonywania budżetu, wieloletniej prognozy finansowej oraz sporządzania informacji o stanie mienia komunalnego
- Wydziałem Projektów Inwestycyjnych w zakresie planowania inwestycji oraz realizowania projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych
- Wydziałami: Skarbu, Urbanistyki i Architektury, Ekologii i Energetyki, Mieszkalnictwa, Projektów Inwestycyjnych, Biurem Informatyki, Spraw Obywatelskich oraz Biurem Rozwoju Gdańska w zakresie udostępniania numerycznej bazy danych z zakresu ewidencji gruntów
- Wydziałem Urbanistyki i Architektury w zakresie zgodności projektu podziału nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
- Wydziałami: Spraw Obywatelskich, Mieszkalnictwa w zakresie numeracji budynków, nowych nazw ulic
- Wydziałem Ekologii i Energetyki w zakresie dokonywania zmian w ewidencji gruntów
- organami dzielnic Miasta w sprawach nazw ulic i placów na terenie działania jednostki
- Centrum Partnerstwa i Biznesu w zakresie obsługi inwestora i przedsiębiorcy
- Wydziałem Finansowym w zakresie realizacji dochodów i wydatków Urzędu oraz ewidencji księgowej mienia.