W realizacji zadań Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym współpracuje ze wszystkimi wydziałami Urzędu, jednostkami organizacyjnymi Miasta oraz z gminami obszaru metropolitalnego, a w szczególności z:
- Wydziałem Budżetu Miasta i Podatków w zakresie planowania i wykonywania budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej
- Wydziałem Finansowym w zakresie realizacji dochodów i wydatków Urzędu oraz ewidencji księgowej mienia
- Wydziałem Projektów Inwestycyjnych w zakresie Bazy Priorytetów Inwestycyjnych, programów poprawy warunków ruchu pieszego i dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym nad Programem budowy i modernizacji chodników w Gdańsku oraz realizowania projektów finansowanych z funduszy zewnętrznych
- Wydziałem Urbanistyki i Architektury w zakresie opiniowania projektowanych rozwiązań organizacji ruchu na drogach
- Biurem Rozwoju Gdańska w zakresie opracowywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego z uwzględnieniem problematyki organizacji ruchu na drogach
- Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni w zakresie zarządzania ruchem na drogach, w tym podczas imprez masowych i sytuacji kryzysowych oraz w zakresie poprawy dostępności pieszej, w tym dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Zarządem Transportu Miejskiego w zakresie funkcjonowania publicznej komunikacji zbiorowej – wyznaczanie przystanków autobusowych, organizacji ruchu (oznakowania) dla autobusów i tramwajów, sterowanie ruchem z uwzględnieniem priorytetu dla komunikacji miejskiej oraz poprawy dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Gdańskimi Autobusami i Tramwajami sp. z o.o. w zakresie organizacji ruchu tramwajowego, w tym czasowych organizacji ruchu;
- Komendą Miejską Policji w zakresie realizacji miejskich programów dotyczących poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego
- Pomorską Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w zakresie realizacji wojewódzkiego programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego GAMBIT Pomorski
- organami dzielnic Miasta w zakresie spraw objętych działaniem biura.