"Program współpracy” to dokument określający zasady, środki i kierunki współpracy Miasta Gdańska z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz mieszkanek i mieszkańców Gdańska. Program współtworzony jest przez Wydział Rozwoju Społecznego oraz wydziały i jednostki Urzędu, zlecające organizacjom realizację zadań miejskich, a także, co ważne, przez same organizacje pozarządowe.
W ramach prac nad Programem na rok 2026 Wydział Rozwoju Społecznego zorganizował cykl VI otwartych spotkań konsultacyjnych, które odbywały się w lipcu i sierpniu 2025 r. Projekt dokumentu został przedłożony do konsultacji on-line gdańskim organizacjom pozarządowym oraz został pozytywnie zaopiniowany przez Gdańską Radą Działalności Publicznego.
Dokument został przyjęty Uchwałą Rady Miasta Gdańska nr XXI/467/25 z 27 listopada 2025 r. Link do całej Uchwały uzupełnimy po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym, a poniżej znajduje się treść Programu współpracy Miasta Gdańska z organizacjami pozarządowymi na 2026 r.
Program współpracy Miasta Gdańska z organizacjami pozarządowymi na 2026 (39.46 KB)