- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego - WORD (33 KB)
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego - PDF (31.98 KB)
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - PDF (26.57 KB)
- nie dotyczy -
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.
- Mapa lub szkic, jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie,
któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy. - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – RODO.
- Pełnomocnictwo, jeśli było udzielone.
- Kopia decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli budynek nie jest jeszcze ujawniony w ewidencji gruntów i budynków.
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego należy podpisać własnoręcznie, a w przypadku składania wniosku w postaci elektronicznej: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym albo podpisem zaufanym.
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
Załatwienie sprawy w terminie 14 dni w formie zawiadomienia.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
Informacja ogólna
tel. 58 532 69 00
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
stanowisko 14, 15, 16, 17
tel. 58 323 60 64 do 67
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
stanowisko 7
tel. 58 323 71 30
WYDZIAŁ GEODEZJI
Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Lastadia 2
80-880 Gdańsk
pokój nr 1.05
Wydział Geodezji - Referat Robót Geodezyjnych
ul. Lastadia 2
80-880 Gdańsk
pokój nr 2.08
tel. 58 323 68 68
Przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
Zgodnie z art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi czynność ta podlega kontroli sądów administracyjnych. Zgodnie z art. 53 § 2 tej ustawy: jeżeli ustawa nie przewiduje środków zaskarżenia w sprawie będącej przedmiotem skargi, skargę na akty lub czynności, o których mowa w art. 3 § 2 pkt 4, wnosi się w terminie trzydziestu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się o wydaniu aktu lub podjęciu innej czynności. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę.
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne
- Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postepowaniu przed sądami administracyjnymi
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów
- Numer porządkowy ustala się:
- dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania,
- dla obiektów takich jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
- Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
- Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu - na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Odbiór zawiadomienia:
- Odbiór osobisty, jeśli informacja została wpisana we wniosku - pok. nr 2.08 w Wydział Geodezji, ul. Lastadia 2.
- List polecony ze zwrotnym poświadczeniem odbioru.
- ePUAP w przypadku wniosków złożonych w postaci elektronicznej przez ePUAP.