- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
Nadanie nazwy obiektowi miejskiemu następuje w drodze uchwały Rady Miasta Gdańska. Wszczęcie procedury nadania nazwy obiektowi miejskiemu odbywa się na wniosek lub z urzędu.
Wnioski w sprawie nadania nazwy mogą być zgłaszane przez:
- organy miasta Gdańska,
- grupę co najmniej 5 radnych Rady Miasta Gdańska,
- komisję Rady Miasta Gdańska właściwą do spraw nazewnictwa obiektów miejskich,
- grupę co najmniej 50 mieszkańców Gdańska,
- instytucje i organizacje mające siedzibę w Gdańsku.
- właścicieli dróg wewnętrznych w odniesieniu do tych dróg.
Wniosek powinien zawierać:
- wskazanie obiektu miejskiego do nazwania,
- szkic sytuacyjny z lokalizacją obiektu miejskiego do nazwania,
- uzasadnienie wniosku,
- ewentualnie propozycję nazwy, informację o charakterze encyklopedycznym, tj. charakterystykę, ważniejsze fakty z biografii lub historii, ze wskazaniem źródła informacji - w przypadku nadania nazwy odwołującej się do osoby lub podmiotu zbiorowego,
- pisemną zgodę wszystkich właścicieli obiektu - w przypadku, gdy nadanie nazwy dotyczy drogi wewnętrznej.
Wniosek z urzędu inicjuje Prezydent Miasta Gdańska.
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
Termin załatwienia sprawy uzależniony jest od organów opiniodawczych (w szczególności Komisji Kultury i Promocji) oraz przepisów prawa. Nadanie nazwy następuje w formie uchwały Rady Miasta Gdańska, która wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80 - 254 Gdańsk
Informacja ogólna
tel. 58 532 69 00
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
stanowisko 14, 15, 16, 17
tel. 58 323 60 64 do 67
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
stanowisko 7
tel. 58 323 71 30
Wydział Geodezji Urzędu Miejskiego w Gdańsku - Referat Robót Geodezyjnych
ul. Lastadia 2
80-880 Gdańsk
pokój nr 2.08
tel. 58 323 68 68
Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą lub zarządzeniem, podjętymi przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może zaskarżyć uchwałę lub zarządzenie do sądu administracyjnego - art.101 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym – art. 18 ust. 1 i ust. 2 pkt. 13
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych – art. 8 ust. 1a
- Uchwała nr L/1126/14 Rady Miasta Gdańska z dnia 27 marca 2014 r. w sprawie zasad stosowanych przy nadawaniu nazw ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym oraz drogom wewnętrznym w Gdańsku
- Uchwała nr XXXVII/997/17 Rady Miasta Gdańska z dnia 30 marca 2017 r. zmieniająca uchwałę Rady Miasta Gdańska w sprawie zasad stosowanych przy nadawaniu nazw ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym oraz drogom wewnętrznym w Gdańsku
Podstawowe zasady dotyczące nazewnictwa:
- Nazwy należy podawać zgodnie z zasadami polskiej pisowni.
- Nazwy nie mogą mieć charakteru ośmieszającego lub poniżającego.
- Nazwy pochodzące od nazwisk osób nie powinny być nadawane wcześniej niż po upływie 5 lat od dnia śmierci upamiętnianej osoby.
- Nazwy nie mogą powtarzać nazw istniejących lub być do nich podobne w sposób mogący wprowadzić w błąd przy ich stosowaniu.
Nazwy nadawane są obiektom miejskim, w tym:
- ulicom, przez które rozumie się również aleje, drogi w granicach miasta (w tym drogi wewnętrzne w rozumieniu ustawy o drogach publicznych), pasy komunikacyjne w obrębie osiedli mieszkaniowych, mosty, wiadukty, tunele, bulwary, nabrzeża, ciągi piesze, groble wykorzystywane jako ciągi piesze, przejścia, zaułki, ulice nie służące do przejazdów itp.,
- placom, przez które rozumie się również rynki, ronda uliczne itp.,
- parkom, skwerom itp.