Konkurs ofert na realizację zadań w latach 2022-2024 z zakresu zdrowia publicznego – uzależnienia
Konkurs ofert ogłoszony jest na podstawie art. 2 oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 3, art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2022 poz. 1608).
Oferentami mogą być podmioty, określone w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2022 poz. 1608), to jest: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego, określonymi w art. 2 ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 r. poz. 1327, 1265), spełniające kryteria oceny wskazane w ogłoszeniu o konkursie.
Wysokość środków, zaplanowanych na realizację zadań w latach 2022-2024 objętych konkursem: 1 063 734 zł (słownie: jeden milion sześćdziesiąt trzy tysiące siedemset trzydzieści cztery złote) w tym: w roku 2022 – 513 734 zł, w roku 2023 – 370 000 zł, w roku 2024 – 180 000 zł.
Oferty można składać do dnia 6 października 2022 r do godz.: 16:00.
UWAGA!
Oferty należy składać za pośrednictwem elektronicznego generatora ofert.
Poniżej opis zadania z linkami do naborów w systemie Witkac.pl.
Po złożeniu oferty przez system elektroniczny Witkac.pl, należy wydrukować z systemu potwierdzenie złożenia oferty
i dostarczyć je w wersji papierowej do Ogłaszającego konkurs w terminie do 11 października 2022 r. do godz. 16.00 (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs). Potwierdzenie złożenia oferty powinno być czytelnie podpisane przez osobę/ -y upoważnioną/ -e do reprezentacji Oferenta/ów. Do siedziby Ogłaszającego konkurs wraz
z potwierdzeniem złożenia oferty należy dostarczyć w formie papierowej, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs) oświadczenie/a Oferenta/ów o niekaralności będące załącznikiem do zarządzenia o konkursie, które obowiązane są podpisać wszystkie osoby, upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych w imieniu Oferenta/ów, zgodnie z przepisami, wynikającymi z dokumentu, określającego osobowość prawną (np. wszyscy członkowie zarządu) oraz osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu na zewnątrz na podstawie innych dokumentów (np. prokurent, pełnomocnik).
BRAK ZŁOŻENIA POTWIERDZENIA WE WSKAZANYM W OGŁOSZENIU TERMINIE POWODUJE ODRZUCENIE OFERTY NA ETAPIE OCENY FORMALNEJ.
Zadania konkursowe realizuje cel: Programu Operacyjnego Zdrowie Publiczne i Sport Cel operacyjny: II.3. „Podniesienie efektywności programów profilaktyki chorób i uzależnień” Zadanie II.3.3: Przeciwdziałanie uzależnieniom od substancji psychoaktywnych w tym: uzależnieniu od alkoholu Zadanie II.3.4: Przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym w tym: uzależnieniu od hazardu, internetu i gier komputerowych. Ponadto zadania konkursowe realizują cel strategiczny 1: „Rozwój wsparcia skierowanego do osób i rodzin |
||||||
Cel Operacyjny 2 Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025: Profilaktyka uzależnień |
||||||
Cel główny Szczegółowego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na rok 2022: Zmniejszenie skali zjawiska problemów uzależnień mieszkanek i mieszkańców Gdańska przez zachowania prozdrowotne i pełne uczestnictwo w edukacji, pracy, życiu społecznym i rodzinnym. |
||||||
Lp. |
Nr zadania z Programu/ Nr zadania |
Opis zadania konkursowego |
Kwota PLN |
Termin |
BENEFIC (klient/ |
|
Kierunek 1: PREWENCJA (zapobieganie) Obszar: EDUKACJA ZDROWOTNA ORAZ PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADR |
||||||
Cel Szczegółowy 1 Programu: Ograniczanie stosowania substancji psychoaktywnych, środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych i NSP oraz ograniczenie skali uzależnień od zachowań. |
||||||
1. |
1.4./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Działania informacyjne i edukacyjne, realizowane przez edukację zdrowotną, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki używania substancji psychoaktywnych w miejscu pracy oraz pozamedycznego stosowania produktów leczniczych i ich negatywnych następstw, upowszechnianie informacji na temat dostępu do placówek leczenia dla osób zagrożonych uzależnieniem lub uzależnionych oraz ich rodzin. |
łącznie 40 000 |
listopad |
mieszkanki i partnerzy Programu |
|
2. |
1.12./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 3 i 4 |
ZADANIE ROCZNE Szkolenia realizatorów z programów rekomendowanych o sprawdzonej naukowo skuteczności. |
łącznie 40 000 |
listopad |
realizatorzy/ partnerzy Programu
|
|
3. |
1.14./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1, Uzależnienie od zachowań zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Prowadzenie warsztatów informacyjno-edukacyjnych, dotyczących ryzyka szkód wynikających ze spożywania alkoholu oraz używania innych substancji psychoaktywnych (dla uczniów szkół podstawowych) oraz uzależnień behawioralnych (gry, internet, hazard) |
łącznie 50 000 |
listopad |
uczniowie szkół średnich i podstawowych |
|
Kierunek 1: PREWENCJA (zapobieganie) Obszar: PROFILAKTYKA |
||||||
Cel Szczegółowy 2 Programu: Rozwój oferty profilaktycznej sprzyjającej kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych skierowanej w szczególności do dzieci i młodzieży. |
||||||
4. |
2.3./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 i 4 |
ZADANIE ROCZNE Upowszechnianie i wdrażanie programów rozwijających kompetencje wychowawcze rodziców i wychowawców sprzyjające kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych dzieci i młodzieży, w szczególności programów rekomendowanych w ramach systemu rekomendacji programów profilaktycznych oraz promocji zdrowia psychicznego. |
łącznie 72 700
|
listopad (od dnia podpisania umowy) – grudzień 2022 |
rodzice/ opiekunowie dzieci |
|
5. |
2.10./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Poszerzanie i udoskonalanie oferty programów profilaktycznych z zakresu uzależnień, skierowanych do dzieci i młodzieży przez: a. realizację programów rekomendowanych; b. prowadzenie profilaktycznych programów informacyjnych; c. prowadzenie profilaktycznych programów edukacyjnych - uczenie umiejętności społecznych i/lub prowadzenie zajęć z elementami socjoterapii, terapii pedagogicznej, artterapii, itp.; d. prowadzenie zajęć edukacyjno – rozwojowych (warsztaty taneczne, muzyczne, teatralne itp.) stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; e. organizowanie turnusów terapeutycznych, stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; f. prowadzenie profilaktycznych programów rówieśniczych; g. inne działania uzasadnione potrzebami/ aktualną sytuacją. |
łącznie 71 034
|
listopad (od dnia podpisania umowy) – grudzień 2022 |
dzieci i opiekunowie, osoby pracujące z dziećmi |
|
6. |
2.19./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 i 5 |
Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży przejawiającej symptomy niedostosowania społecznego, zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych. |
łącznie 120 000 (A), w tym: 2022 - 50 000 2023 - 70 000 |
listopad |
dzieci z rodzin z problemem alkoholowym i z grup ryzyka |
|
Kierunek 2: INTERWENCJA (pomaganie) Obszar: REDUKCJA SZKÓD, LECZENIE, REHABILITACJA |
||||||
Cel Szczegółowy 3 Programu: Ograniczenie szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych wynikających |
||||||
7. |
3.14./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 7 |
ZADANIE WIELOLETNIE Realizacja programów/projektów z zakresu pomocy psychologicznej i psychoterapii dla osób dorosłych wychowujących się w rodzinach |
łącznie 420 000 (A), w tym: 2022 – 60 000 2023 – 180 000 2024 – 180 000 |
listopad 2022 – |
osoby z syndromem DDA |
|
8. |
3.19./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 5 |
ZADANIE WIELOLETNIE Zapewnienie pomocy specjalistycznej - terapeutycznej /psychologicznej w obszarze problemów alkoholowych w domach pomocy społecznej oraz w obszarze problemów uzależnień w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. |
łącznie 200 000 (A),
w tym: 2022 – 80 000 2023 – 120 000
|
listopad 2022 |
dzieci |
|
Kierunek 3: ORGANIZACJA PROGRAMU i ZADANIA REGULACYJNE Obszar: WZMACNIANIE ZASOBÓW, SYNERGIA DZIAŁAŃ ORAZ ZADANIA REGULACYJNE |
||||||
Cel Szczegółowy 4 Programu: Optymalizacja systemu planowania, monitorowania i kontrolowania realizacji Programu oraz wzmacnianie synergii działań i współpracy podmiotów zaangażowanych w przeciwdziałanie uzależnieniom |
||||||
9. |
4.9./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Organizacja i przeprowadzenie debaty publicznej dotyczącej coraz wyższej dostępności ekonomicznej alkoholu oraz dostępności alkoholu dla osób młodych i zbadanie postaw wobec ograniczania dostępności do alkoholu. |
50 000 (A) |
listopad (od dnia podpisania umowy) – grudzień 2022 |
mieszkanki |
|
Szczegółowe informacje dotyczące warunków realizacji zadań znajdują się w Załączniku nr 1 do Zarządzenia o konkursie.
Do pobrania:
I DOKUMENTACJA KONKURSOWA:
- Załącznik Nr 1 Treść ogłoszenia_BIP (869.24 KB)
- Załącznik Nr 2 Wzór oferty konkursowej_BIP (1.58 MB)
- Załącznik Nr 3 Wzór oświadczenia o niekaralności_BIP (603.23 KB)
- Załącznik Nr 4 Wzór karty oceny_BIP (762.39 KB)
- Załącznik Nr 5 Wzór umowy_BIP (792.28 KB)
- Załącznik Nr 6 Wzór zaktualizowanego harmonogramu_BIP (570.49 KB)
- Załącznik Nr 7 Wzór zaktualizowanego kosztorysu_BIP (955.44 KB)
- Załącznik Nr 8 Wzór oświadczenia o wydatkowaniu transz_BIP (611.26 KB)
- Załącznik Nr 9 Wzór oświadczenia RODO_BIP (591.29 KB)
- Załącznik Nr 10 Wzór sprawozdania_BIP (1 MB)
- Załącznik Nr 11 Dodatkowe informacje dla oferentów_BIP (471.51 KB)
- Załącznik Nr 12 Wzór informacji o sposobie uwzględniania zasad zapewniania dostępności_BIP (556.53 KB)
- Załącznik Nr 13 Wzór informacji o sposobie realizacji kampanii Gdańsk bez plastiku_BIP (621.21 KB)
II PONADTO:
- instrukcja tworzenia konta (822.55 KB)
- instrukcja obsługi (1.82 MB)
- KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (225.11 KB)
Osoby do kontaktu:
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
Wydział Rozwoju Społecznego
Referat Strategii i Programów Społecznych
- Główny Specjalista Joanna Buchholc, tel.: 58-323-67-48, e-mail: joanna.buchholc@gdansk.gda.pl
- Inspektor Edyta Kołakowska, tel.: 58-323-67-48, e-mail: edyta.kolakowska@gdansk.gda.pl