Konkurs ofert na realizację w roku 2026 zadań z zakresu zdrowia publicznego

Prezydent Miasta Gdańska ogłasza konkurs ofert na realizację w roku 2026 zadań z zakresu zdrowia publicznego w ramach Gdańskiego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2024-2026 oraz Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na lata 2024-2026

Konkurs ofert ogłoszony jest na podstawie art. 2 oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 3, art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2024 r., poz. 1670 ze zm.).

Oferentami mogą być podmioty, określone w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz.U. 2024 r. poz. 1670 ze zm.), to jest: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego, określonymi w art. 2 ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z  2025  r. poz. 1338) oraz prowadzący działalność jako podmioty lecznicze w rozumieniu art. 4 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 450 ze zm.) spełniające kryteria oceny wskazane w ogłoszeniu o konkursie.

Wysokość środków, zaplanowanych na realizację zadań objętych konkursem 2026 wynosi 3 680 000 złotych

Oferty można składać do dnia 7 grudnia 2025 r. do godz. 23:059.

UWAGA!

Oferty należy składać za pośrednictwem elektronicznego generatora ofert.

Poniżej zadania z linkiem do odpowiednich naborów w systemie witkac.pl.

ZADANIA – link do generatora

  1. Wsparcie w prokreacji - Nr zadania z Programu: 2.1 GPOZP, kwota: 220 000 złotych
  2. Redukcja szkód - Nr zadania z Programu: 3.1 GPPRPAPN, kwota: 160 000 złotych
  3. Sieć hosteli i mieszkań readaptacyjnych/reintegracja społeczna i aktywizacja zawodowa - Nr zadania z Programu: 3.2. GPPRPAPN,
    kwota: 280 000 złotych
  4. Zwiększenie dostępności do opieki zdrowotnej i programów podnoszących jakość życia osób używających - Nr zadania z Programu: 3.3. GPPRPAPN, kwota: 360 000 złotych
  5. Programy z zakresu zapobiegania narkomanii dla osób współuzależnionych - Nr zadania z Programu: 3.4. GPPRPAPN, kwota: 250 000 złotych
  6. Prowadzenie poradni uzależnień - Nr zadania z Programu: 3.5. GPPRPAPN,
    kwota: 910 000 złotych
  7. Zwiększenie dostępności w zakresie leczenia uzależnień - Nr zadania z Programu: 3.6. GPPRPAPN, kwota: 1 100 000 złotych
  8. Wsparcie działalności środowisk abstynenckich - Nr zadania z Programu: 3.11. GPPRPAPN, kwota: 250 000 złotych
  9. Zapewnienie pomocy psychologicznej i terapeutycznej osobom z niepełnosprawnościami intelektualnymi - Nr zadania z Programu: 3.13. GPPRPAPN, kwota: 150 000 złotych

 

Po złożeniu oferty przez system elektroniczny Witkac.pl, należy wygenerować z systemu potwierdzenie złożenia oferty i dostarczyć je do Ogłaszającego konkurs w terminie do 8 grudnia 2025 r. do godz. 16:00 (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs). Potwierdzenie złożenia oferty powinno być czytelnie podpisane przez osobę/-y upoważnioną/-e do reprezentacji Oferenta/ów.

BRAK ZŁOŻENIA POTWIERDZENIA WE WSKAZANYM W OGŁOSZENIU TERMINIE POWODUJE ODRZUCENIE OFERTY NA ETAPIE OCENY FORMALNEJ.

Szczegółowe informacje dotyczące warunków realizacji zadań znajdują się w Załączniku nr 1 do Zarządzenia o konkursie.

Do pobrania:

I DOKUMENTACJA KONKURSOWA:

Zarządzenie o konkursie  

Załącznik Nr 1 Treść ogłoszenia 

Załącznik Nr 2 Karta oceny  

Załącznik Nr 3 Wzór oferty konkursowej 

Załącznik Nr 4 Wzór sprawozdania  

Załącznik Nr 5 Wzór umowy  

II PONADTO:

Instrukcja tworzenia konta  

Instrukcja składania oferty 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH  

Osoby do kontaktu:

URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU

Wydział Rozwoju Społecznego

Referat Profilaktyki Zdrowotnej

  • Magda Rychlicka-Tomczyk, Urząd Miejski w Gdańsku Wydział Rozwoju Społecznego, ul. Dolna Brama 8, tel.: 58 323 70 69, e-mail: magda.rychlicka-tomczyk@gdansk.gda.pl,
  • Aleksandra Fuchs, Urząd Miejski w Gdańsku Wydział Rozwoju Społecznego, ul. Dolna Brama 8, tel.: 58 323 67 79, e-mail: aleksandra.fuchs1@gdansk.gda.pl,
  • Małgorzata Wrzesińska, Urząd Miejski w Gdańsku Wydział Rozwoju Społecznego, ul. Dolna Brama 8, tel.: 58 323 67 66, e-mail: malgorzata.wrzesinska@gdansk.gda.pl,
  • Marta Kuśmierczyk, Urząd Miejski w Gdańsku Wydział Rozwoju Społecznego, ul. Dolna Brama 8, tel.: 58 323 68 79, e-mail: marta.kusmierczyk@gdansk.gda.pl

Serdecznie zapraszamy na spotkanie konsultacyjne, na którym omówione zostaną zadania konkursowe, procedura konkursowa i terminy oraz kwestie, na co zwracać uwagę przy składaniu ofert, a także udzielone zostaną odpowiedzi na Państwa pytania dotyczące procedury konkursowej.

Spotkanie odbędzie się w formie online w aplikacji Teams 2 grudnia 2025 r. (wtorek) od godziny 13.00.

Link do spotkania:

________________________________________________________________________________

Microsoft Teams Potrzebujesz pomocy?

Dołącz do spotkania teraz

Identyfikator spotkania: 363 558 776 085 70

Kod dostępu: bk6KF3nh

Dla organizatorów: Opcje spotkania

________________________________________________________________________________