Przeznaczone dla stowarzyszeń zwykłych
- wniosek-o-wpis-do-ewidencji-stowarzyszeń-zwykłych-wariant-z-przedstawicielem (43.05 KB)
- wniosek-o-wpis-do-ewidencji-stowarzyszeń-zwykłych-wariant-z-zarządem (44.45 KB)
- wniosek-o-wpis-do-ewidencji-stowarzyszeń-zwykłych-wariant-z-zarządem-i-komisją-rewizyjną (46.31 KB)
- wniosek-o-zatwierdzenie-zmian-w-ewidencji-stowarzyszeń-zwykłych (20.31 KB)
- wniosek-o-wydanie-zaświadczenia-z-ewidencji-stowarzyszeń-zwykłych (19.39 KB)
- nie dotyczy -
Dokument można przesłać drogą elektroniczną przez ePUAP
Potrzebny do tego jest profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany. Pozwalają one potwierdzić tożsamość.
- wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (oryginał) - zawierający dane - imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/członków zarządu/członków komisji rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w regulaminie) oraz adres siedziby stowarzyszenia. Dokumenty podpisuje przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie lub wszyscy członkowie zarządu
- regulamin stowarzyszenia (oryginał), określający jego nazwę, cel/e, teren i środki działania, siedzibę, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, sposób rozwiązania stowarzyszenia oraz w zależności od typu regulacji wybranych przez założycieli - zapisy stanowiące o:
a) przedstawicielu reprezentującym stowarzyszenie lub
b) zarządzie stowarzyszenia (tryb jego wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych) lub
c) zarządzie i komisji rewizyjnej (tryb wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności uchwał zarządu, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych) - lista wszystkich członków założycieli jednak niemniej niż trzech - zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy (oryginał)
- protokół z zebrania założycielskiego zawierający uchwały: o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/komisji rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w regulaminie), o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia oraz o siedzibie stowarzyszenia zwykłego (oryginał)
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
Wpis stowarzyszenia zwykłego do ewidencji stowarzyszeń zwykłych nastąpi w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub nastąpi wezwanie do uzupełnienia braków we wniosku lub złożenie do Sądu wniosku o zakazie założenia stowarzyszenia
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
informacja ogólna
tel. 58 323 69 00
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
tel. 58 323 60 64 do 67
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
stanowisko informacji
tel. 58 323 71 30
Wydział Rozwoju Społecznego, Urząd Miejski w Gdańsku, Referat Usług Społecznych
ul. Kartuska 5
80-103 Gdańsk
pokój nr 208
tel: 58 323 67 06, 58 526 80 75
- na postanowienie Sądu o zakazie założenia stowarzyszenia zwykłego przysługuje środek zaskarżenia w trybie cywilnoprawnym
- na brak wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub uzupełnienia braków, i nie został złożony wniosek o zakazie założenia stowarzyszenia, przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego
- ustawa Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989 r.
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów
Można wystąpić do organu nadzoru o wydanie zaświadczenia – opłata skarbowa wynosi 17 zł
Urząd Miejski w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
Nr rachunku: 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
Kwota | Tytuł płatności | |
---|---|---|
17,00 zł | za zaświadczenie | Zapłać |