- Druk wniosku od 01.01.2024 r. (164.61 KB, pdf)
- załącznik nr 1 do wniosku (obowiązkowy) - Informacja z miejsca zamieszkiwania wnioskodawcy (86.27 KB, pdf)
- Instrukcja do wypełnienia wniosku i załączników (85.31 KB, pdf)
- Zaświadczenie o dochodach (18.71 KB)
- deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego (160.8 KB)
- oświadczenie o stanie majatkowym (15.31 KB, docx) Druk niedostępny cyfrowo - wyjaśnienie: obowiązuje druk wprowadzony Rozporządzeniem ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej (zał. nr 3 do rozporządzenia - pozycja 589), którego nie można zmieniać.
- pozostałe załączniki:
- Załącznik nr 2 do wniosku - Informacja z miejsca zameldowania wnioskodawcy lub współmałżonka lub konkubenta wnioskodawcy (140.59 KB, pdf)
- Załącznik nr 3 do wniosku - Oświadczenie o posiadanych tytułach prawnych (59.31 KB, pdf)
- Załącznik nr 4 do wniosku - Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych dotyczących zdrowia (60.85 KB, pdf)
- Załącznik nr 5 do wniosku - Informacja z miejsca zamieszkiwania współmałżonka lub osoby pozostającej w konkubinacie z wnioskodawcą (120.54 KB, pdf)
Podanie we wniosku danych w postaci numeru telefonu oraz (lub) adresu e-mail jest nieobowiązkowe, jednakże ich podanie ułatwi kontakt z wnioskodawcą w trakcie prowadzonej sprawy mieszkaniowej oraz może umożliwić przekazanie niezbędnych informacji bez konieczności osobistego stawiennictwa wnioskodawcy w Urzędzie.
Nowy druk wniosku obowiązuje od 1.01.2024 r.
Kliknij tutaj, aby przejść do internetowej rezerwacji wizyty
- nie dotyczy -
- wypełniony wniosek,
- załącznik nr 1 - Informacja z miejsca zamieszkiwania wnioskodawcy (załącznik obowiązkowy)
- tytuł prawny wydany na rzecz obecnego lub poprzedniego najemcy /kserokopię należy potwierdzić za zgodność z oryginałem/,
- rozwiązanie lub wypowiedzenie umowy najmu (jeśli miało miejsce),
- w przypadku śmierci najemcy należy przedłożyć akt zgonu,
- w przypadku przebudowy lokalu należy dostarczyć protokół odbioru robót i przyjęcia lokalu do użytkowania,
- w przypadku posiadania zaległości czynszowych należy dostarczyć ugodę w sprawie rozłożenia zaległości na raty lub umorzenia zaległości,
- arkusz inwentaryzacyjny lokalu,
- pozostałe zaświadczenia i oświadczenia - do pobrania,
- pozostałe załączniki:
- załącznik nr 2 - w przypadku gdy wnioskodawca posiada inny adres zameldowania niż jego miejsce zamieszkiwania
- załącznik nr 2 - w przypadku gdy współmałżonek lub konkubent wnioskodawcy posiada inny adres zameldowania niż swoje miejsce zamieszkiwania
- załącznik nr 3 - w przypadku gdy wnioskodawca lub osoba zgłoszona do wniosku posiada tytuł prawny do innego lokalu, budynku lub gruntu w formie własności, współwłasności lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
- załącznik nr 4 - w przypadku gdy do wniosku przekazany jest jakikolwiek dokument, informacja o posiadanych orzeczeniach o niepełnosprawnościach lub innych informacji o konieczności poruszania się na wózku (przez wnioskodawcę lub osoby wspólnie zamieszkujące lub osoby zgłoszone przez wnioskodawcę do wniosku)
- załącznik nr 5 - w przypadku gdy współmałżonek lub osoba pozostająca z wnioskodawcą w konkubinacie posiada inne miejsce zamieszkiwania niż miejsce zamieszkiwania wnioskodawcy.
- 5,00 zł - za każdą stronę kserokopii
Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:
- banków bądź poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
- w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat): https://bip.gdansk.pl/urzad-miejski/Wplaty-na-rzecz-Miasta-dokonywane-bez-oplat-i-prowizji,a,28873,
- opłatomatów ustawionych przy wszystkich Zespołach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat),
- płatności on-line: https://oplaty.gdansk.pl/ (prowizja 1 zł);
na rachunek bankowy:
Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12
Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Informujemy, że w/w konto dotyczy tylko i wyłącznie opłat skarbowych.
- nie dotyczy -
Wnioskodawca otrzymuje pisemną odpowiedź na złożony wniosek. W przypadku nie spełnienia przesłanek do regulacji stanu prawnego, wnioskodawca otrzymuje pisemną odmowę z uzasadnieniem.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2, 80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 352 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
Wydział Mieszkalnictwa Urzędu Miejskiego w Gdańsku - Referat Lokali Mieszkalnych
ul. Partyzantów 74B
80-254 Gdańsk
Kontakt telefoniczny:
Potwierdzenie uprawnień do lokalu
58 323-69-69;
Legalizacja stanu prawnego, przywrócenie tytułu prawnego do lokalu utraconego wskutek zaległości czynszowych, przedłużanie umów najmu socjalnego lokalu
58 323-69-73, 58 323-69-88 58 323 2949, 58 323-69-69, 58 323-69-47;
Poszerzenia, modernizacje lokali
58 323-69-47;
Realizacja wyroków sądu o eksmisję w miejscu zamieszkania (legalizacja):
58 323-69-93
W przypadku odmowy, wydania skierowania do zawarcia umowy najmu lokalu, roszczeń można dochodzić w drodze sądowej.
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 725)
- uchwała Nr XIII/264/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 29 sierpnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Gdańska oraz zasad udzielania pomocy w wynajęciu lokali mieszkalnych w zasobach Towarzystw Budownictwa Społecznego, t.j. z 2023 r. poz. 4761.
Referat Lokali Mieszkalnych (ul. Partyzantów 74B) nie przyjmuje interesantów w czwartki.