Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500,
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP

Udzielenie ulgi w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym z tytułu:

  1. obowiązku zapłaty kosztów powstałych w związku z odstąpieniem od usunięcia pojazdu w trybie art. 130a ust.2a w związku z ust.10h ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2023.1047 z późn. zm.)
  2. obowiązku zapłaty kosztów w związku z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, oraz utylizacją pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania na podstawie art. 130a ust. 1 i 2 w związku z ust. 10h ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2023.1047 z późn. zm.)

Formularze do pobrania:

Rezerwacja wizyty:

- nie dotyczy -

Złóż wniosek przez Internet:

- nie dotyczy -

Wymagane dokumenty:

Organ może udzielać ulg podatkowych wyłącznie w sytuacjach nadzwyczajnych i wyjątkowych, po przeprowadzeniu wnikliwego postępowania. Wniosek zawierający sprecyzowany rodzaj ulgi tj. rozłożenie na raty ( w tym ilość i wysokość raty) lub odroczenie terminu płatności ( w tym termin odroczenia ) lub umorzenie zaległości (wskazania zaległości, której dotyczy wniosek); wraz z uzasadnieniem i podpisem.

Wypełniony druk oświadczenia o sytuacji finansowej i rodzinnej osoby fizycznej ubiegającej się o ulgę wraz z wymienionymi w nim wymaganymi dokumentami w szczególności opis sytuacji rodzinnej, potwierdzenie dochodów, rachunki opłat eksploatacyjnych za mieszkanie lub zajmowany lokal, informacje o innych okolicznościach faktycznych wpływających na sytuację wnioskodawcy poparte dokumentami (np. zdarzenia losowe, stan zdrowia, korzystanie z pomocy społecznej itp.)
Dowód zapłaty opłaty skarbowej. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.

Opłata skarbowa:

Opłatę skarbową w wysokości 10,00 zł należy opłacić za pośrednictwem:

na rachunek bankowy:

Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12

Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935


Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

Rozpatrzenie i wydanie decyzji w terminie jednego miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego do dwóch miesięcy. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ zawiadomi stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskaże nowy termin załatwienia sprawy.

Miejsce złożenia dokumentów:

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul.Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul.Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
ul. Wyspiańskiego 9A
80-432 Gdańsk
tel.: 58 778 60 45

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku – Referat Bezpieczeństwa Publicznego
ul. Wyspiańskiego 9A
80-432 Gdańsk
pokój nr 120 I piętro
tel.: 58 778 60 45

Tryb odwoławczy:

Stronie służy prawo odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U.2022.1634 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U.2022.2651 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U.2022.2142 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2023.775 z późn. zm.)

Inne informacje:

Organ, w przypadkach uzasadnionych interesem publicznym lub ważnym interesem dłużnika, na jego wniosek może:

  • odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę należności pieniężnych,
  • umorzyć w całości lub w części należności pieniężne,
  • decyzje w sprawie udzielania ulg mają charakter uznaniowy,
  • w przypadku niezłożenia wszystkich wymaganych dokumentów, zostanie wysłane wezwanie do ich uzupełnienia w terminie 7 dni; niezastosowanie się do wezwania spowoduje wydanie decyzji w oparciu o posiadane dokumenty, co może spowodować odmowę rozpatrzenia wniosku.
Metryczka publikacji