Dyrektor Gdańskiego Centrum Świadczeń na podstawie art.11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2024 r., poz. 1135) ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: podinspektor w Zespole Kadr i Płac.
Od kandydatów/tek przystępujących do naboru oczekujemy:
- posiadania obywatelstwa polskiego,
- pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie:
na stanowisko podinspektor:
- średnie - wymagany jest co najmniej 3-letni, udokumentowany staż pracy na stanowisku o podobnym charakterze,
- wyższe - staż pracy nie jest wymagany.
- umiejętności stosowania przepisów prawa niezbędnych do realizacji powierzonych zadań:
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- znajomość przepisów prawa pracy,
- znajomości ustawy o Systemie Ubezpieczeń Społecznych,
- znajomości ordynacji podatkowej z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych,
- dobrej znajomości obsługi komputera, pakietu Office oraz obsługi urządzeń biurowych,
- umiejętności sprawnego działania pod presją czasu i w sytuacjach stresowych,
Wymagania dodatkowe:
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole,
- dobra organizacja własnego stanowiska pracy,
- odporność na stres,
- odpowiedzialność, rzetelność i terminowość,
- umiejętność szybkiego uczenia się,
- otwartość na zmiany,
- mile widziana umiejętność obsługi oprogramowania ASSECO OTAGO podsystemu PŁACE, WYBUD, GRU,
- mile widziana umiejętność obsługi oprogramowania ZUS-PŁATNIK.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- kompleksowa obsługa kartotek płacowych i zasiłkowych pracowników,
- terminowe naliczanie wynagrodzeń, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i innych zobowiązań płacowych, wynikających ze stosunku pracy oraz sporządzanie list wypłat,
- realizacja potrąceń z wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz terminowe przekazywanie środków na wskazane rachunki bankowe,
- terminowe sporządzanie elektronicznych przelewów do ZUS oraz dokumentów w tym zakresie dla Działu Księgowości,
- kompleksowa obsługa zwolnień lekarskich, stanowiących podstawę wypłat wynagrodzenia za czas choroby i zasiłków płatnych w ZUS (zasiłki chorobowe, opiekuńcze, macierzyńskie, rodzicielskie i świadczenia rehabilitacyjne),
- naliczanie i uzgadnianie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz sporządzanie w tym zakresie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS w systemie informatycznym PŁATNIK,
- obsługa rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie wynagrodzeń i umów cywilnoprawnych - sporządzanie dokumentów rozliczeniowych miesięcznych i rocznych.
- obsługa wypłat świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- prowadzenie rozliczeń i obsługa potrąceń PPK, w tym przekazywanie środków do instytucji finansowej oraz informowanie pracowników o zasadach programu.
- wystawianie i ewidencjonowanie delegacji służbowych, zaświadczeń i legitymacji służbowych.
- całościowa obsługa umów cywilnoprawnych i umów o świadczenie usług:
- sporządzanie umów oraz ich rejestrowanie w programie informatycznym,
- sporządzanie zaangażowania środków finansowych do ww. umów w programie informatycznym,
- sprawdzanie poprawności wystawionych rachunków/faktur, przygotowanie wypłat,
- analizowanie wykonania zaplanowanych środków finansowych w ww. zakresie oraz szacowanie potrzeb finansowych,
- analiza i zatwierdzanie rachunków wystawianych w ramach umów zlecenia i o dzieło (realizowanych przez inne komórki organizacyjne Centrum) oraz realizacja wypłat,
- sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej spraw kadrowo-płacowych dla jednostek wewnętrznych i organów zewnętrznych.
Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie następujących dokumentów:
- aktualne CV (z adresem e-mail - jeśli kandydat/kandydatka posiada lub numerem telefonu),
- list motywacyjny,
- kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie i kwalifikacje(świadectwa szkolne, dyplomy ukończenia studiów, itp.),
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg dotychczasowego zatrudnienia (świadectwa pracy, zaświadczenie z obecnego zakładu pracy potwierdzające staż pracy itp.),
- dokumenty potwierdzające staż pracy lub kompetencje nabyte w trakcie pracy lub naukiza granicą muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego,
- dokumenty potwierdzające staż pracy muszą jednoznacznie wskazywać okres zatrudnienia oraz charakter stosunku prawnego, na podstawie którego świadczona była praca za granicą,
- wypełnione i podpisane oświadczenie - zgodnie ze wzorem znajdującym się na stronie: bip.gcs.gda.pl
- podpisana klauzula informacyjna przeznaczona dla kandydatów do pracy w Gdańskim Centrum Świadczeń P-37/K-10 – klauzula znajduje się na stronie: bip.gcs.gda.pl
Wszystkie oświadczenia należy opatrzyć datą i własnoręcznym podpisem.
W przypadku zatrudnienia konieczne będzie skierowanie „zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w terminie do 12.09.2025 r. do godz. 15:00 - wyłącznie w wersji papierowej w zamkniętej kopercie:
- w Kancelarii Gdańskiego Centrum Świadczeń przy ul. Kartuskiej 32/34,
czynnej: pon./wt./czw./pt. od godz. 7:30 do godz. 15:00, środy do godz. 17:00
lub
- korespondencyjnie na adres:
Gdańskie Centrum Świadczeń
Kartuska 32/34
80-104 Gdańsk
Kopertę należy opatrzyć dopiskiem:
” Nabór na stanowisko podinspektor w ZKP”
Za datę złożenia dokumentów drogą pocztową uważa się datę wpływu dokumentów pod wskazany adres.
Aplikacje, które nie będą zawierały wymaganych dokumentów lub zostaną złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione telefonicznie lub poprzez e-mail co do dalszych czynności związanych z procesem naboru.
Informacje dodatkowe:
- wynagrodzenie w przedziale 5 800,00 – 6 960 zł brutto, w zależności od ogólnego stażu pracy,
- w przypadku dużej liczby ofert, przewiduje się etap pisemnego testu z wiedzy merytorycznej,
- podczas rozmowy rekrutacyjnej możliwy jest udział doradcy zawodowego,
- pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony maksymalnie na 6 miesięcy; po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę,
- wymiar czasu pracy: pełny etat, 40 godz. tygodniowo, w przypadku konieczności praca zmianowa, nadgodziny/pracownicy z orzeczeniem o niepełnosprawności, zgodnie z odrębnymi przepisami,
- miejsce pracy: Gdańsk ul. Kartuska 32/34,
- czas pracy: praca jest wykonywana od poniedziałku do piątku
poniedziałek 7:30-15:30
wtorek 7:30-15:00
środa 7:30-17:00
czwartek 7:30-15:00
piątek 7:30-15:00
- oferowane wynagrodzenie - w zależności od posiadanego doświadczenia i kompetencji - zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych i Regulaminem wynagradzania pracowników Gdańskiego Centrum Świadczeń,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne - zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej,
- przewidywany termin zatrudnienia: październik 2025 r.
Do kolejnego etapu rekrutacji zostaną zaproszeni kandydaci, którzy:
- złożą wszystkie wyżej wymienione dokumenty,
- spełnią wszystkie niezbędne wymagania.
Rekrutacja odbędzie się w siedzibie Gdańskiego Centrum Świadczeń.
W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia konkursu, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gdańskim Centrum Świadczeń przekroczył 6%.
Informacje o wyniku naboru prowadzonego na zasadzie jawności i konkurencyjności zostaną upowszechnione na stronie www.bip.gcs.gda.pl i na tablicy ogłoszeń w Gdańskim Centrum Świadczeń ul. Kartuskiej 32/34.
Informujemy, że nadesłanych ofert nie zwracamy.