Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: podinspektor(ka)/inspektor(ka)/starszy(a) inspektor(ka) w Referacie Świadczeń w Wydziale Pieczy Zastępczej (1 etat umowa o pracę) Etat współfinansowany ze środków projektu „Daj Spokój - środowiskowe wsparcie w pieczy zastępczej”
I. Główne obowiązki
- Obsługa zadań przypisanych do projektu „Daj Spokój - środowiskowe wsparcie w pieczy zastępczej”
- Prowadzenie spraw w zakresie ustalania odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej
- Rozpatrywanie wniosków o pomoc osób prowadzących rodzinną pieczę zastępczą i prowadzenie postępowań administracyjnych w tym zakresie
- Współpraca z rodzinami zastępczymi i rodzinnymi domami dziecka, koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej oraz asystentami rodzin w sprawie ustalania możliwości i warunków alimentowania na rzecz dziecka w rodzinnej pieczy zastępczej
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania rodzinom zastępczym, prowadzącym rodzinne domy dziecka, środków finansowych na utrzymanie lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym lub domu jednorodzinnego w wysokości odpowiadającej kosztom ponoszonym przez rodzinę na czynsz, opłaty z tytułu najmu, opłaty za energię elektryczną i cieplną, opał, wodę, gaz, odbiór nieczystości stałych i płynnych, dźwig osobowy, antenę zbiorczą, abonament telewizyjny i radiowy, usługi telekomunikacyjne oraz związanym z kosztami eksploatacji
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie umorzenia w całości lub części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty ponoszonej za pobyt dziecka w pieczy zastępczej
- Sporządzanie i monitorowanie planów finansowych Wydziału
- Monitorowanie rozliczania wydatków z dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym
II. Wymagania niezbędne
- Wykształcenie:
1) co najmniej średnie - w przypadku stanowiska podinspektora wymagany jest co najmniej 3-letni udokumentowany staż pracy we wskazanym w obowiązkach zakresie, w przypadku inspektora wymagany jest co najmniej 5-letni udokumentowany staż pracy na stanowisku we wskazanym w obowiązkach zakresie
lub
2) wyższe - w przypadku stanowiska podinspektora staż pracy nie jest wymagany do zakwalifikowania się do naboru, w przypadku stanowiska inspektora wymagany jest co najmniej roczny udokumentowany staż pracy na stanowisku we wskazanym w obowiązkach zakresie, w przypadku stanowiska starszego inspektora wymagany jest co najmniej 4-letni udokumentowany staż pracy na stanowisku we wskazanym w obowiązkach zakresie
- Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego (w zakresie podstawowym z obszaru rozstrzygania spraw decyzjami administracyjnymi)
- Znajomość uchwały Rady Miasta w sprawie określenia warunków umorzenia w całości lub części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty ponoszonej za pobyt dziecka w pieczy zastępczej
- Umiejętność bardzo dobrej obsługi komputera w zakresie programów pakietu MS Office
III. Wymagania dodatkowe
Doświadczenie zawodowe w instytucjach pomocy społecznej lub innych jednostkach budżetowych mile widziane
IV. Wymagane dokumenty
- List motywacyjny
- Aktualne cv (z adresem e-mail - jeśli kandydat posiada lub numerem telefonu)
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje (w tym kserokopie świadectw, dyplomów ukończenia studiów itp.)
- Kserokopie poświadczające przebieg dotychczasowego zatrudnienia (kserokopie świadectw pracy, zaświadczenie od obecnego pracodawcy potwierdzające staż pracy itp.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych
Oświadczenia i kwestionariusz osobowy do pobrania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Wszystkie oświadczenia należy opatrzyć własnoręcznym podpisem i datą.
V. Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w terminie do 31.07.2025 r. w Kancelarii Ośrodka lub korespondencyjnie na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ul. Konrada Leczkowa 1A 80-432 Gdańsk. Kopertę należy opatrzyć dopiskiem „Nabór - Ref. Świadczeń WPZ”. Za datę złożenia dokumentów drogą pocztową uważa się datę wpływu dokumentów pod wskazany adres. Oferty, które nie będą zawierały wymaganych dokumentów lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Osoby spełniające wymagania formalne zostaną powiadomione telefonicznie lub poprzez e-mail o dalszych czynnościach związanych z procesem rekrutacji.
VI. Informacje dodatkowe
- Miejsce pracy - ul. Leczkowa 1A
- Czas pracy - poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 7:30 - 15:30, środa w godz. 8:00 - 17:00, piątek w godz. 7:30 - 14:30
- Oferowane wynagrodzenie zasadnicze brutto od 5.643,00 zł do 6.325,00 zł + 1.000,00 zł dodatek motywacyjny + wysługa lat (ostateczna kwota uzależniona jest od posiadanego doświadczenia i kompetencji)
W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia konkursu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Gdańsku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6%.