Podinspektor/inspektor ds. utrzymania zieleni (1 etat – na czas zastępstwa) w Dziale Zieleni Niskiej w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni

Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk na podstawie art. 11 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

I. Określenie stanowiska urzędniczego:

Podinspektor/inspektor ds. utrzymania zieleni (1 etat – na czas zastępstwa) w Dziale Zieleni Niskiej

II. Kandydat przystępujący do naboru winien spełniać następujące wymagania:

1. Niezbędne:

  • wykształcenie średnie lub wyższe w zakresie architektury krajobrazu, kształtowania terenów zieleni lub ogrodnictwa;
  • na stanowisko podinspektora przy wykształceniu średnim wymagany jest 3 – letni staż pracy, natomiast przy wykształceniu wyższym staż pracy nie jest wymagany;
  • na stanowisko inspektora przy wykształceniu średnim wymagany jest 5 – letni staż pracy, natomiast przy wykształceniu wyższym wymagany jest 3-letni staż pracy;
  • na stanowisku inspektora wymagane jest doświadczenie w pracy z utrzymaniem zieleni, zakładaniem oraz projektowaniem zieleni i w doradztwie w zakresie doboru gatunkowego;
  • dobra znajomość pakietu MS Office;
  • znajomość topografii miasta Gdańska;
  • czynne prawo jazdy kat. B;
  • znajomość problematyki związanej z utrzymaniem i konserwacją zieleni objętej ochroną konserwatorską;
  • umiejętność redagowania dokumentów i pism;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • bardzo dobra organizacja pracy;
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
  • niekaralność – brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia.

2. Pożądane:

  • wykształcenie wyższe o profilu architektura krajobrazu, ogrodnictwo;
  • posiadanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych np. ukończone studia podyplomowe, kursy, zdobyte uprawnienia;
  • staż pracy na stanowisku związanym z utrzymaniem zieleni miejskiej lub doradztwa w doborze roślin ozdobnych (przy wykształceniu wyższym);
  • znajomość całokształtu spraw, przepisów prawnych związanych z zielenią miejską, ochroną przyrody, zdolność rozwiązywania problemów i zagadnień technicznych, doświadczenie w projektowaniu zieleni;
  • doświadczenie w pracy z klientem.

III. Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku:

  • prowadzenie bieżących, okresowych i nadzwyczajnych przeglądów stanu utrzymania zieleni miejskiej na terenie miasta Gdańska, w administracji GZDiZ;
  • kontrola stanu zieleni, elementów małej architektury oraz dróg i placów w obrębie obiektów zieleni pozostających w administracji GZDiZ, w zakresie zagrożenia bezpieczeństwa publicznego oraz w związku z wnioskami osób fizycznych i prawnych o konserwację bądź likwidację zagrożeń na terenie tych obiektów;
  • współudział lub samodzielne nadzorowanie umów w zakresie utrzymania zieleni,  rozliczanie ich  pod względem rzeczowym i finansowym oraz innych umów realizowanych w dziale, w zależności od posiadanego doświadczenia;
  • współudział lub samodzielne dokonywanie odbiorów usług, wykonywanych przez wykonawców oraz ich rozliczanie w oparciu o zawarte umowy lub udział w tych czynnościach, w zależności od posiadanego doświadczenia;
  • kontrola prowadzonych zadań w zakresie jakości, terminowości oraz zgodności z umową;
  • sporządzanie umów oraz aneksów do umów;
  • szczegółowe zapoznawanie się z warunkami ujętymi w umowach zawartych z wykonawcami;
  • przygotowywanie warunków technicznych oraz innych dokumentów wymaganych do wszczęcia postępowań przetargowych oraz udział w procesie wyłaniania wykonawców;
  • redagowanie pism i dokumentów;
  • obsługa korespondencji w EZD;
  • obsługa zgłoszeń pochodzących z GCK oraz z innych źródeł;
  • rozpatrywanie zgłoszeń o szkodach powstałych na terenach zieleni;
  • przygotowywanie raportów, sprawozdań z zadań realizowanych w Dziale;
  • raportowanie przeprowadzanych kontroli i przeglądów poprzez przygotowanie stosownych protokołów;
  • prowadzenie spraw dot. akceptacji dokumentów finansowych (faktur), potwierdzających realizację usług pod względem merytorycznym i rachunkowym,
  • współudział w sporządzaniu planów kwartalnych i rocznych GZDiZ w zakresie bieżącego utrzymania zieleni oraz zadań celowych, remontów i inwestycji związanych z zielenią miejską, w tym planu zamówień.
  • współudział w planowaniu rozwoju terenów zieleni miejskiej ogólnodostępnej na terenie Gdańska;
  • współudział w opiniowaniu i uzgadnianiu wniosków/ i projektów dotyczących zieleni miejskiej; w tym wniosków Rad Dzielnicy i wniosków z Budżetu Obywatelskiego,
  • inicjowanie działań zmierzających do poprawy standardu utrzymania i stanu oraz zasobów zieleni miejskiej;
  • interweniowanie w przypadkach dostrzeżonych zagrożeń, dewastacji oraz awarii na terenach zieleni miejskiej i obiektach będących w utrzymaniu GZDiZ;
  • stosowanie i przestrzeganie przepisów obowiązujących aktów prawnych przy prowadzeniu spraw związanych z problematyką zieleni, w szczególności: Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy prawo zamówień publicznych, Ustawy o drogach publicznych, Ustawy o finansach publicznych oraz Ustawy o drogach publicznych;
  • przygotowywanie wniosków, zamówień publicznych oraz obsługa zadań celowych dotyczących zieleni, realizowanych przez GZDiZ ze środków GFOŚ i GW, Rad Dzielnic, Budżetu obywatelskiego;
  • współudział w komisjach dotyczących odbioru od inwestora zastępczego terenów zieleni oraz innych elementów służących rekreacji na terenie miasta Gdańska;
  • bieżące prowadzenie dokumentacji terenów zieleni i obiektów przejętych w utrzymanie GZDiZ;
  • współudział w planowaniu rozwoju terenów zieleni miejskiej ogólnodostępnej na terenie Gdańska;
  • współpraca z innymi Działami GZDiZ w zakresie powierzonych zadań;
  • rozpatrywanie wniosków i wydawanie dokumentów uprawniających do wjazdu na tereny zieleni miejskiej w Gdańsku;
  • zawieranie umów dzierżaw na terenach poza pasem drogowym pozostających w administracji GZDiZ;
  • rozpatrywanie wniosków mieszkańców, stowarzyszeń i innych administratorów, jednostek miejskich odnośnie utrzymania i urządzania terenów zieleni;
  • opiniowanie wniosków na prowadzenie imprez rekreacyjno-rozrywkowych na terenach zieleni zarządzanych przez GZDiZ;
  • współudział przy organizowaniu imprez miejskich,
  • wykonywanie koncepcji projektowych dla realizacji zadań związanych z utrzymaniem i zagospodarowaniem terenów zieleni
  • wykonywanie innych poleceń kierownika Działu zastępców kierownika działu lub Dyrektorów GZDiZ , dotyczących problematyki terenów zieleni miejskiej, w zakresie  wynikającym z posiadanych kwalifikacji zawodowych i powierzonych obowiązków oraz wchodzących w zakres pracy Działu  Zieleni Niskiej;
  • dbałość o porządek w miejscu pracy;
  • przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy, BHP, PPOŻ. i OC.

IV. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  • praca biurowo-terenowa, przy czym w terenie wynosi powyżej 50% czasu pracy;
  • praca przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy;
  • praca w warunkach bezpośredniego oddziaływania czynników atmosferycznych.

V. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest wyższy niż 6%.

VI. Wymagane dokumenty aplikacyjne:

  • list motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art. 221ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.) tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres dla korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
  • kserokopie dokumentów poświadczających wymagane wykształcenie (dyplomy, świadectwa),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (ukończone studia podyplomowe, kursy, zdobyte uprawnienia, certyfikaty umiejętności lub certyfikaty językowe),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,

oraz na podstawie art. 221 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.), w związku z art. 6 i 13 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.:

  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o nieposzlakowanej opinii,

oraz

  • oświadczenie, wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji, jeśli przekazane dane osobowe wykraczają poza wskazany wyżej zakres ( na podst. art.  221a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.)   

Złożone dokumenty należy podpisać własnoręcznym podpisem.

Jednocześnie zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Gdański Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) informuje, iż:

  • administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze jest GZDiZ;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w GZDiZ – iod@gdansk.gda.pl, tel. 58 52 44 509;
  • dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (w odniesieniu do danych wymaganych do przeprowadzenia procesu rekrutacji) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (w przypadku przekazania danych, które nie są wskazane w ogłoszeniu o naborze jako dane niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji) RODO, w związku z przepisami Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. oraz Zarządzenia 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisku urzędnicze w GZDiZ;
  • dane osobowe będą przechowywane zgodnie z procedurą zawartą w Zarządzeniu 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w GZDiZ, w przypadku osób niezatrudnionych w GZDiZ nie dłużej niż przez 2 lata;
  • odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. sądy, prokuratura, policja), jeśli wystąpią do GZDiZ o udostępnienie tych danych, oraz firmy świadczące usługi informatyczne na rzecz GZDiZ (w związku z przetwarzaniem danych osobowych w systemach informatycznych użytkowanych przez GZDiZ);
  • GZDiZ nie zamierza przekazywać do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  • podanie danych osobowych wskazanych w ogłoszeniu o naborze jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest w pełni dobrowolne;
  • dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji lub profilowania.

Zgodnie z Ustawą o ochronie sygnalistów, w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, opracowano wewnętrzną procedurę zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Informacje na temat procedury dostępne są w BIP – Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. 

Oferujemy pracę:

  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
  • umowa o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością jej przedłużenia,
  • oferowane wynagrodzenie w przedziale: 6.555,00 zł – 8.890,00 zł brutto. Ostateczna kwota będzie uzależniona od posiadanego doświadczenia i kompetencji.

W skład wynagrodzenia wchodzą: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy, premia regulaminowa w wysokości 15%, premia motywacyjna (zgodnie z regulaminem wynagradzania i premiowania pracowników GZDiZ).

  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” - zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej;
  • nagrody jubileuszowe zgodnie z Ustawą o pracownikach samorządowych;
  • dofinansowanie do wypoczynku oraz do karty sportowej z ZFŚS.

Termin składania aplikacji od dnia 27.06.2025 r. do dnia 18.07.2025 r.

Zainteresowane osoby prosimy o składanie ofert osobiście, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: podinspektor/inspektor ds. utrzymania zieleni (1 etat – na czas zastępstwa)”, w kancelarii GZDiZ budynek „A” lub listownie na adres: ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk, (liczy się data wpływu do GZDiZ). Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP (bip.gdansk.pl), na stronie internetowej GZDiZ (gzdiz.gda.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Informujemy, że złożonych ofert nie odsyłamy.