Podinspektor/Inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej K 88/25

Prezydent Miasta Gdańska na podstawie art. 11 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12

Podinspektor/Inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej

Od kandydatów/kandydatek przystępujących do naboru oczekujemy:

- wymagania niezbędne

  • wykształcenie średnie i min. 5-letni staż pracy lub wykształcenie wyższe;
  • znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa, zwłaszcza:

- ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,

- ustawy Ordynacja podatkowa, Akty prawa miejscowego dotyczące funkcjonowania gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, szczególnie:

- uchwały Rady Miasta Gdańska nr XVII/423/19 z dnia 28 listopada 2019r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości  i porządku na terenie miasta Gdańska (tj.: Dz. Urzędowy Województwa Pomorskiego z 2024r., poz. 4959);

- uchwały Rady Miasta Gdańska nr XVII/424/19 z dnia 28 listopada 2019r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (tj.: Dz. Urzędowy Województwa Pomorskiego z 2024r., poz. 4960);

  • umiejętność redagowania pism;
  • swoboda komunikacji pisemnej i ustnej;
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office);
  • obywatelstwo polskie;
  • nieposzlakowana opinia;
  • niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych.

- wymagania dodatkowe

  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresujących;
  • umiejętność efektywnego zarządzania czasem;
  • komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
  • sumienność i dokładność w realizacji powierzonych zadań;
  • samodzielność;
  • umiejętności analityczne;
  • bezstronność;
  • zorientowanie na rezultaty pracy;
  • lojalność i postawa etyczna;
  • kreatywność;
  • chęć rozwoju;
  • mile widziane doświadczenie w pracy biurowej i umiejętność odnajdywania się w pracy w różnych programach informatycznych.

 

Do zadań wykonywanych na stanowisku będzie należało:

  • przyjmowanie, rejestracja i weryfikacja deklaracji dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  • przygotowywanie i wydanie decyzji w zakresie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na nieruchomościach zamieszkanych i na nieruchomościach na których nie zamieszkują mieszkańcy;
  • przygotowywanie stanowiska w sprawach odwołań (SKO), zarzutów oraz skarg dotyczących wymiaru opłat za GOK;
  • weryfikacja i bieżąca aktualizacja danych zawartych w systemie informatycznym do rozliczeń opłaty;
  • bezpośrednia obsługa mieszkańców w zakresie deklaracji i spraw prowadzonych w Referacie Wymiaru Opłaty za GOK w postępowaniach podatkowych;
  • prowadzenie postępowań dotyczących ulg związanych z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wydawanie postanowień, decyzji oraz innych dokumentów w postępowaniu w sprawie ulg związanych z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  • przygotowywanie i wydawanie postanowień i decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz innych pism niezbędnych w postępowaniu podatkowym;
  • analiza i przygotowanie dokumentów pod względem zwrotu nadpłaty oraz stwierdzenia/niestwierdzenia nadpłaty oraz wydanie decyzji w tym zakresie;
  • przygotowanie i wydawanie wezwań, korekt organu, postanowień i zawiadomień oraz innych dokumentów w ramach prowadzonych czynności sprawdzających;
  • prowadzenie bieżącej korespondencji w sprawach wymiaru opłaty za GOK;
  • określanie wysokości przypisu z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w systemie informatycznym;
  • sporządzanie zestawień i statystyk wymaganych przepisami lub wewnętrznymi instrukcjami Urzędu Miejskiego;
  • nadawanie loginów i haseł do systemu elektronicznego „Panel Mieszkańca”.

 

Kandydatom/kandydatkom oferujemy:

  • umowę o pracę: pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony maksymalnie na 6 miesięcy lub na czas nieokreślony,
  • wymiar czasu pracy: pełny etat, 40 godz. tygodniowo,

/w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami/,

Sporadycznie konieczność pracy w innych godzinach niż przewidziane w Regulaminie pracy.

  • miejsce pracy: Urząd Miejski w Gdańsku,
  • specyfika pracy: praca biurowa,
  • wynagrodzenie zasadnicze w przedziale 5700,00 – 6300,00 zł brutto, w zależności od posiadanego doświadczenia i kompetencji,

/zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych/,

  • dodatek stażowy

/zgodnie z Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych/,

  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”

/zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/,

  • przewidywany termin zatrudnienia: sierpień 2025 r.

 

Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie następujących dokumentów w języku polskim:

  • Curriculum Vitae (CV);
  • list motywacyjny;
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów;
  • kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie z obecnego zakładu pracy potwierdzające staż pracy;
  • inne dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje i umiejętności;
  • wypełnione i podpisane oświadczenie zgodnie ze wzorem

* w przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”

 

WZÓR OŚWIADCZENIA (30 KB, doc) do pobrania.

 

Dokumenty potwierdzające staż pracy lub kompetencje nabyte w trakcie pracy lub nauki  za granicą muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Dokumenty potwierdzające staż pracy winny jednoznacznie wskazywać okres zatrudnienia oraz charakter stosunku prawnego, na podstawie którego świadczona była praca za granicą.

 

Dalsze etapy rekrutacji zostaną przeprowadzone w następujący sposób:

Kandydaci/kandydatki spełniający/ce wymagania niezbędne, zakwalifikowani do kolejnego etapu, otrzymają zaproszenie do udziału w spotkaniu rekrutacyjnym, które odbędzie się w siedzibie Urzędu lub z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Jednocześnie kandydaci zostaną poinformowani o  planowanym przebiegu spotkania, w tym o wykorzystywanych podczas naboru narzędziach rekrutacyjnych. 

 

W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia konkursu, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku przekroczył 6%.

 

Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miejski w Gdańsku, z siedzibą 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12.

Dane kontaktowe:

- ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk,

- tel. +48 58 323-60-00,

- e-mail: umg@gdansk.gda.pl.

  1. We wszystkich sprawach związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych: iod@gdansk.gda.pl.
  2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obecnego procesu rekrutacyjnego, a w przypadku wyrażenia przez Państwa wyraźnej i dobrowolnej zgody także dla potrzeb przyszłych rekrutacji na stanowiska pracy w Urzędzie.
  3. Dane będą przetwarzane na podstawie ustawy z dnia 26.06.1974 Kodeks Pracy oraz ustawy
    z dnia 21.11.2008 o pracownikach samorządowych. W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza zakres wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, dane będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody.
  4. Okresy przechowywania Państwa danych osobowych: w przypadku wygrania naboru Państwa dokumenty aplikacyjne zostaną dołączone do akt osobowych i będą przechowywane przez okres przewidziany dla dokumentacji pracowniczej, dane osobowe przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od daty zakończenia rekrutacji, na potrzeby której została wyrażona zgoda, dokumenty aplikacyjne spełniające wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku, w którym został przeprowadzony nabór, dokumenty aplikacyjne nie spełniające wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze zostaną zniszczone w sposób mechaniczny przez Wydział Kadr i Organizacji po upływie miesiąca od daty wpływu dokumentów do Urzędu.
  5. Dane osobowe będą przekazywane i udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku wygrania naboru dane osobowe wybranego kandydata w zakresie imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania w myśl przepisów Kodeksu cywilnego zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu na okres co najmniej 3 miesięcy. Państwa dane osobowe
    są przekazywane podmiotom przetwarzającym w związku z realizacją umów zawartych przez Urząd Miejski w Gdańsku, w ramach których zostało im powierzone przetwarzanie danych osobowych, w tym np. dostawcom usług IT.
  6. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych lub ich usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacyjnym. Mają Państwo prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych wykraczających poza wymagania określone w ogłoszeniu o naborze w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody powinno nastąpić w trybie analogicznym jak wyrażenie zgody na przetwarzanie danych.
  7. W przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów RODO podczas przetwarzania danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  8. Podanie danych osobowych wynikających bezpośrednio z przepisów prawa jest obligatoryjne. Zaniechanie ich podania skutkuje niemożnością realizacji procesu rekrutacji. Podanie pozostałych danych (nie objętych wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze) jest dobrowolne, jednak zaniechanie ich podania utrudni realizację procesu rekrutacji.
  9. Państwa dane nie będą służyły do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym również profilowania.

 

Do kolejnego etapu rekrutacji zostaną zaproszeni kandydaci/kandydatki, którzy/re:

    • złożą wszystkie wyżej wymienione dokumenty
    • spełniają wszystkie wymagania niezbędne

 

Dokumenty należy składać w Urzędzie Miejskim w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12 – pokój nr 40 w zamkniętych kopertach lub przesyłać na adres:

Urząd Miejski w Gdańsku

ul. Nowe Ogrody 8/12

80-803 Gdańsk

z następującą adnotacją:

„nabór na stanowisko urzędnicze:

Podinspektor/Inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej K 88/25”

w terminie od 24.06.2025 r. do 08.07.2025 r., decyduje data wpływu oferty do Urzędu.

Informacje o wyniku naboru prowadzonego na zasadzie jawności i konkurencyjności zostaną upowszechnione w BIP www.gdansk.pl i na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

 

Informujemy, że nadsyłanych ofert nie zwracamy.