Od Inspektora do Starszego inspektora ds. utrzymania kolekcji roślin egzotycznych w Dziale Zieleni Niskiej w GZDiZ

Od Inspektora do Starszego inspektora ds. utrzymania kolekcji roślin egzotycznych w Dziale Zieleni Niskiej. 

Kandydat przystępujący do naboru winien spełniać następujące wymagania:

1. Niezbędne:

  • wykształcenie wyższe o kierunku architektura krajobrazu, ogrodnictwo lub biologia;
  • na stanowisku inspektora wymagane są 3 lata stażu pracy;
  • na stanowisku starszego inspektora wymagane są 4 lata stażu pracy;
  • 2 lata doświadczenia związanego z opieką/nadzorem nad kolekcją roślin egzotycznych oraz
    2 lata doświadczenia dydaktycznego lub edukacyjnego jako edukator;
  • znajomość problematyki związanej z roślinami egzotycznymi;
  • czynne prawo jazdy kat. B;
  • znajomość obsługi komputera w zakresie aplikacji Office;
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
  • niekaralność – brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia.

2. Pożądane:

  • dodatkowe kwalifikacje zawodowe: ukończone kursy, studia podyplomowe, zdobyte uprawnienia, certyfikaty umiejętności lub certyfikaty językowe;
  • 3 lata doświadczenia zawodowego związanego z opieką/nadzorem nad kolekcją roślin egzotycznych oraz 3 lata doświadczenia dydaktycznego lub edukacyjnego.

Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku:

  • opieka nad kolekcją roślin i udział w jej uzupełnianiu lub rozbudowie;
  • prowadzenie bieżących i okresowych przeglądów stanu roślin w palmiarni i oranżerii;
  • monitorowanie kondycji roślin, identyfikacja zagrożeń fitosanitarnych i podejmowanie działań interwencyjnych;
  • dokumentowanie zmian w kolekcji, prowadzenie ewidencji roślin oraz aktualizacja oznaczeń botanicznych;
  • współpraca przy planowaniu nasadzeń, aranżacji przestrzeni oraz rozwoju kolekcji;
  • przygotowywanie rocznego planu oferty edukacyjnej;
  • inicjowanie działań edukacyjnych  i promocyjnych;
  • opracowywanie materiałów edukacyjnych (tabliczki, broszury, treści do mediów społecznościowych);
  • organizowanie warsztatów dla różnych grup wiekowych;
  • współpraca z ogrodami botanicznymi, uczelniami,   szkołami, organizacjami społecznymi
    i instytucjami kultury;
  • udział w organizacji wydarzeń miejskich i kampanii promujących zieleń miejską;
  • nadzór nad realizacją prac utrzymaniowych w palmiarni i oranżerii; 
  • udział w przygotowywaniu dokumentacji technicznej dotyczącej kolekcji roślin i przestrzeni oranżerii;
  • redagowanie pism, raportów i sprawozdań związanych z realizacją zadań;
  • obsługa zgłoszeń mieszkańców i instytucji dotyczących oranżerii i palmiarni;
  • współpraca z innymi działami GZDiZ;
  • udział w odbiorach usług i kontroli jakości prac wykonywanych przez wykonawców
    (w zakresie kolekcji roślin);
  • kontrola prowadzonych zadań w zakresie terminowości oraz zgodności z umową;
  • przygotowywanie warunków technicznych oraz innych dokumentów wymaganych do wszczęcia postępowań przetargowych oraz udział w procesie wyłaniania wykonawców;
  • obsługa korespondencji w EZD;
  • rozpatrywanie zgłoszeń o ewentualnych szkodach;
  • przygotowywanie raportów, sprawozdań z zadań realizowanych w Dziale;
  • prowadzenie spraw dot. akceptacji dokumentów finansowych (faktur), potwierdzających realizację usług pod względem merytorycznym i rachunkowym,
  • współudział w sporządzaniu planów kwartalnych i rocznych GZDiZ w zakresie bieżącego utrzymania oraz zadań celowych, remontów i inwestycji związanych z zielenią miejską,
    w tym planu zamówień.
  • współudział w opiniowaniu, uzgadnianiu wniosków i projektów dotyczących zieleni miejskiej, w tym wniosków Rad Dzielnicy i wniosków z Budżetu Obywatelskiego,
  • interweniowanie w przypadkach dostrzeżonych zagrożeń, dewastacji oraz awarii na terenach zieleni miejskiej i obiektach będących w utrzymaniu GZDiZ;
  • stosowanie i przestrzeganie przepisów obowiązujących aktów prawnych przy prowadzeniu spraw związanych z problematyką zieleni, w szczególności: Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy prawo zamówień publicznych, Ustawy o drogach publicznych, Ustawy o finansach publicznych oraz Ustawy o drogach publicznych;
  • przygotowywanie wniosków, zamówień publicznych oraz obsługa zadań celowych dotyczących zieleni, realizowanych przez GZDiZ ze środków GFOŚ i GW, Rad Dzielnic, Budżetu obywatelskiego;
  • współudział w komisjach odbiorowych dot. działań prowadzonych na obiekcie; 
  • wykonywanie innych poleceń przełożonych; 
  • dbałość o porządek w miejscu pracy; przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy, BHP, PPOŻ. i OC.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  • praca biurowo – terenowa, przy czym w terenie wynosi powyżej 50% czasu pracy;
  • praca przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy;
  • praca w warunkach bezpośredniego oddziaływania czynników atmosferycznych.

Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest wyższy niż 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne:

  • list motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art. 221ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.) tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres dla korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
  • posiadanie zaświadczenia o braku przeciwskazań do pracy z małoletnimi – nie figuruje w rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
  • kserokopie dokumentów poświadczających wymagane wykształcenie (dyplomy, świadectwa),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (ukończone studia podyplomowe, kursy, zdobyte uprawnienia, certyfikaty umiejętności lub certyfikaty językowe),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,

oraz na podstawie art. 22§ 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.
U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.), w związku z art. 6 i 13 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.:

  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o nieposzlakowanej opinii, oraz 
  • oświadczenie, wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji, jeśli przekazane dane osobowe wykraczają poza wskazany wyżej zakres ( na podst. art.  221a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.)   

Jednocześnie zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Gdański Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) informuje, iż:

  • administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze jest GZDiZ;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w GZDiZ – iod@gdansk.gda.pl, tel. 58 52 44 509;
  • dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (w odniesieniu do danych wymaganych do przeprowadzenia procesu rekrutacji) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (w przypadku przekazania danych, które nie są wskazane w ogłoszeniu
    o naborze jako dane niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji) RODO, w związku z przepisami Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. oraz Zarządzenia 18/2009 Dyrektora GZDiZ
    z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisku urzędnicze w GZDiZ;
  • dane osobowe będą przechowywane zgodnie z procedurą zawartą w Zarządzeniu 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w GZDiZ, w przypadku osób niezatrudnionych w GZDiZ nie dłużej niż przez 2 lata;
  • odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. sądy, prokuratura, policja), jeśli wystąpią do GZDiZ o udostępnienie tych danych, oraz firmy świadczące usługi informatyczne na rzecz GZDiZ (w związku z przetwarzaniem danych osobowych w systemach informatycznych użytkowanych przez GZDiZ);
  • GZDiZ nie zamierza przekazywać do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  • podanie danych osobowych wskazanych w ogłoszeniu o naborze jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest w pełni dobrowolne;
  • dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji lub profilowania.

Zgodnie z Ustawą o ochronie sygnalistów, w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, opracowano wewnętrzną procedurę zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Informacje na temat procedury dostępne są w BIP – Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

Oferujemy pracę:

  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 3/5 czasu pracy,
  • umowa o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością jej przedłużenia,
  • oferowane wynagrodzenie w przedziale: 4.243,50 zł – 5.628,00 zł brutto. Ostateczna kwota będzie uzależniona od posiadanego doświadczenia i kompetencji.

W skład wynagrodzenia wchodzą: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy, premia regulaminowa w wysokości 15%, premia motywacyjna (zgodnie z regulaminem wynagradzania i premiowania pracowników GZDiZ).

  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”;

/zgodnie z Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej/;

  • nagrody jubileuszowe zgodnie z Ustawą o pracownikach samorządowych;
  • dofinansowanie do wypoczynku oraz do karty sportowej z ZFŚS.

Termin składania aplikacji od dnia 12.09.2025 r.  do dnia 22.09.2025 r.

Zainteresowane osoby prosimy o składanie ofert osobiście, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: Od inspektora do starszego inspektora ds. utrzymania kolekcji roślin egzotycznych”, w kancelarii GZDiZ budynek „A” lub listownie na adres: ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk, (liczy się data wpływu do GZDiZ). Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP (www.gdansk.pl), na stronie internetowej GZDiZ (www.gzdiz.gda.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Informujemy, że złożonych ofert nie odsyłamy.