Konkurs ofert na realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego - uzależnienia
Konkurs ofert ogłoszony jest na podstawie art. 2 oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 3, art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2021 poz. 183, 694).
Oferentami mogą być podmioty, określone w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2021 poz. 183, 694),, to jest: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego, określonymi w art. 2 ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2020 r. poz. 1057), spełniające kryteria oceny wskazane w ogłoszeniu o konkursie.
Wysokość środków, zaplanowanych na realizację zadań objętych konkursem w latach 2021-2023:
1 747 823 zł (słownie: Jeden milion siedemset czterdzieści siedem tysięcy osiemset dwadzieścia trzy złote), w tym: w roku 2021 – 641 530 zł, w roku 2022 – 814 930 zł, w roku 2023 – 291 363 zł.
Oferty można składać do dnia 28 czerwca 2021 r do godz.: 16:00.
UWAGA!
Oferty należy składać za pośrednictwem elektronicznego generatora ofert.
Poniżej opis zadania z linkami do naborów w systemie Witkac.pl.
Po złożeniu oferty przez system elektroniczny Witkac.pl, należy wydrukować z systemu potwierdzenie złożenia oferty i dostarczyć je w wersji papierowej do Ogłaszającego konkurs w terminie do 01 lipca 2021 r. do godz. 16.00 (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs). Potwierdzenie złożenia oferty powinno być czytelnie podpisane przez osobę/ -y upoważnioną/ -e do reprezentacji Oferenta/ów. Do siedziby Ogłaszającego konkurs wraz z potwierdzeniem złożenia oferty należy dostarczyć w formie papierowej, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs) oświadczenie/a Oferenta/ów o niekaralności będące załącznikiem do zarządzenia o konkursie, które obowiązane są podpisać wszystkie osoby, upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych w imieniu Oferenta/ów, zgodnie z przepisami, wynikającymi z dokumentu, określającego osobowość prawną (np. wszyscy członkowie zarządu) oraz osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu na zewnątrz na podstawie innych dokumentów (np. prokurent, pełnomocnik).
BRAK ZŁOŻENIA POTWIERDZENIA WE WSKAZANYM W OGŁOSZENIU TERMINIE POWODUJE ODRZUCENIE OFERTY NA ETAPIE OCENY FORMALNEJ.
Zadania konkursowe realizuje cel: Programu Operacyjnego Zdrowie Publiczne i Sport Cel operacyjny: II.3. „Podniesienie efektywności programów profilaktyki chorób i uzależnień” Cel strategiczny 1: „Rozwój wsparcia skierowanego do osób i rodzin w pokonywaniu trudności, ubóstwa lub wykluczenia społecznego” i wszystkie kierunki działań Gdańskiej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych do roku 2030 |
||||||
Cel Operacyjny 2 Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025: Profilaktyka uzależnień |
||||||
Cel główny Szczegółowego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska: Zmniejszenie skali zjawiska problemów uzależnień mieszkanek i mieszkańców Gdańska przez zachowania prozdrowotne i pełne uczestnictwo w edukacji, pracy, życiu społecznym i rodzinnym. |
||||||
Lp. |
Nr zadania z Programu/ Nr zadania |
Opis zadania konkursowego |
Kwota PLN |
Termin |
BENEFIC (klient/ |
|
PROFILAKTYKA (UNIWERSALNA, SELEKTYWNA, WSKAZUJĄCA) |
||||||
Cel Szczegółowy 2 Programu: Rozwój oferty profilaktycznej sprzyjającej kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych skierowanej w szczególności do dzieci i młodzieży |
||||||
1. |
2.2./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 4 |
ZADANIE WIELOLETNIE Realizacja programu wsparcia profilaktycznego i wychowawczego dzieci w wieku szkolnym, prowadzonego na terenie placówek oświatowych, w oparciu o strategie profilaktyczne w ramach pilotażowego uruchomienia realizacji programu rekomendowanego Good Behavior Game (dalej: GBG) „Gra · przeszkolenie minimum 14 Coachów przez Head Coachów programu GBG; · przeszkolenie minimum 100 nauczycieli · dostarczenie do Szkół materiałów edukacyjnych do prowadzenia programu GBG; · organizacja pracy nauczycieli · realizacja programu w minimum 100 klasach pierwszych szkół podstawowych (ok. 2000 uczniów); · wsparcie nauczycieli przez Coachów oraz Head Coachów; · koordynacja programu GBG na terenie Gdańska. |
łącznie 720 000 (A/N), w tym: 2021 - 350 000 2022 - 370 000 |
od sierpnia do czerwca 2022 |
uczniowie klas pierwszych szkół podstawowych, wychowawcy, rodzice /opiekunowie, GKRPA, pracownicy jednostek miejskich |
|
2. |
2.11./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie i udoskonalanie programów profilaktycznych z wykorzystaniem samochodu, stanowiącego własność Gminy Miasta Gdańska (wzory umów: dotacyjnej i na użyczenie samochodu stanowią załączniki Nr 5 i 12 do zarządzenia) |
dotacja |
od sierpnia do 30 czerwca |
mieszkańcy Gdańska |
|
3. |
2.15./ Uzależnienia |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie i udoskonalanie programu profilaktycznego realizowanego w miejscach o zwiększonym ryzyku używania substancji psychoaktywnych z wykorzystaniem samochodu stanowiącego własność Gminy Miasta Gdańsk (wzory umów: dotacyjnej i na użyczenie samochodu stanowią załączniki |
łącznie 300 000 (N), w tym: 2021 - 75 000 2022 - 150 000 2023 - 75 000
|
od sierpnia do 30 czerwca |
dzieci |
|
REDUKCJA SZKÓD, LECZENIE, REHABILITACJA I REINTEGRACJA ZDROWOTNA, SPOŁECZNA |
||||||
Cel Szczegółowy 3 Programu: Ograniczenie szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych wynikających |
||||||
4. |
3.2./ Uzależnienia |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie oferty oraz zwiększanie liczby sieci hosteli i mieszkań readaptacyjnych dla osób w trakcie leczenia lub po jego zakończeniu, a także wspieranie i poszerzanie oferty programów reintegracji społecznej |
łącznie 173 233 (N),
w tym: 2021 – 52 700 2022 – 75 700 2023 – 44 833
|
od sierpnia do 31 sierpnia |
osoby zagrożone uzależnieniem, osoby uzależnione (w trakcie terapii / po terapii) |
|
5. |
3.4./ Uzależnienia |
ZADANIE WIELOLETNIE Programy z zakresu zapobiegania narkomanii dla osób współuzależnionych, w tym do osób doznających przemocy tj.: treningi umiejętności wychowawczych, zajęcia informacyjne, zajęcia edukacyjne, terapia indywidualna, grupa wsparcia, poradnictwo prawne, trening interpersonalny |
łącznie 172 000 (N),
w tym: 2021 – 63 000 2022 – 71 000 2023 – 38 000
|
od sierpnia do 31 sierpnia |
osoby współuzależ |
|
6. |
3.11./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 7 |
ZADANIE WIELOLETNIE Wsparcie działalności środowisk abstynenckich. Realizacja programów/projektów służących rehabilitacji - działań podtrzymujących zmianę |
łącznie 122 590 (A),
w tym 2021 – 40 830 2022 – 48 230 2023 – 33 530
|
od sierpnia do 31 sierpnia |
osoby uzależnione |
|
7. |
3.17./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 7 |
ZADANIE WIELOLETNIE Kompleksowe Wsparcie Osób Zadłużonych – działania pomocowe skierowane do osób zadłużonych, u których problem zadłużenia powiązany jest ze współwystępującym problemem uzależnienia od alkoholu i/lub narkotyków w oparciu o dostosowaną indywidualnie do potrzeb pomoc psychologiczną i prawną ukierunkowaną na wyjście z zadłużenia i podjęcie terapii uzależnień |
łącznie 260 000 (A/N),
w tym 2021 – 60 000 2022 - 100 000 2023 - 100 000 |
od sierpnia do 31 grudnia 2023 |
osoby zadłużone, i Wsparcia Osób Zadłużonych |
|
Szczegółowe informacje dotyczące warunków realizacji zadań znajdują się w Załączniku nr 1 do Zarządzenia o konkursie.
Do pobrania:
I DOKUMENTACJA KONKURSOWA:
- Załącznik Nr 1 Treść ogłoszenia (418.68 KB)
- Załącznik Nr 2 Wzór oferty konkursowej (955.57 KB)
- Załącznik Nr 3 Wzór oświadczenia o niekaralności (185.91 KB)
- Załącznik Nr 4 Wzór karty oceny (294.34 KB)
- Załącznik Nr 5 Wzór umowy (322.68 KB)
- Załącznik Nr 6 Wzór zaktualizowanego harmonogramu (155.65 KB)
- Załącznik Nr 7 Wzór zaktualizowanego kosztorysu (322.3 KB)
- Załącznik Nr 8 Wzór oświadczenia o wydatkowaniu transz (194.17 KB)
- Załącznik Nr 9 Wzór oświadczenia RODO (176.52 KB)
- Załącznik Nr 10 Wzór sprawozdania (491.57 KB)
- Załącznik Nr 11 Dodatkowe informacje dla oferentów (222.08 KB)
- Załącznik Nr 12 Wzór umowy użyczenia (218.85 KB)
- Załącznik Nr 13 Wzór informacji o sposobie uwzględniania zasad zapewniania dostępności (...) (178.57 KB)
II PONADTO:
- instrukcja tworzenia konta (822.55 KB)
- instrukcja obsługi (1.82 MB)
- KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (225.11 KB)
Osoby do kontaktu:
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
Wydział Rozwoju Społecznego
Referat Strategii i Programów Społecznych
- Inspektor Edyta Kołakowska, tel.: 58-323-67-48, e-mail: edyta.kolakowska@gdansk.gda.pl