Konkurs ofert na realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego - uzależnienia
Konkurs ofert ogłoszony jest na podstawie art. 2 oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 3, art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2019 poz. 2365, 2020 poz. 322).
Oferentami mogą być podmioty, określone w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym, to jest: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego, określonymi w art. 2 ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2020 r. poz. 1057), spełniające kryteria oceny wskazane w ogłoszeniu o konkursie.
Wysokość środków, zaplanowanych na realizację zadań objętych konkursem w latach 2021-2023:
7 888 331 zł (słownie: siedem milionów osiemset osiemdziesiąt osiem tysięcy trzysta trzydzieści jeden złotych), w tym w roku 2021 – 3 275 000 zł, w roku 2022 – 2 888 333 zł, w roku 2023 – 1 724 998 zł.
Oferty można składać do dnia 8 grudnia 2020 r do godz.: 16:00.
UWAGA!
Oferty należy składać za pośrednictwem elektronicznego generatora ofert.
Poniżej opis zadania z linkiem do naboru w systemie witkac.pl.
Po złożeniu oferty przez system elektroniczny Witkac.pl, należy wydrukować z systemu potwierdzenie złożenia oferty
i dostarczyć je w wersji papierowej do Ogłaszającego konkurs w terminie do 11 grudnia 2020 r. do godz. 15.00 (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs). Potwierdzenie złożenia oferty powinno być czytelnie podpisane przez osobę/ -y upoważnioną/ -e do reprezentacji Oferenta/ów. Do siedziby Ogłaszającego konkurs wraz z potwierdzeniem złożenia oferty należy dostarczyć w formie papierowej, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs) oświadczenie/a Oferenta/ów o niekaralności będące załącznikiem do zarządzenia o konkursie, które obowiązane są podpisać wszystkie osoby, upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych w imieniu Oferenta/ów, zgodnie z przepisami, wynikającymi z dokumentu, określającego osobowość prawną (np. wszyscy członkowie zarządu) oraz osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu na zewnątrz na podstawie innych dokumentów (np. prokurent, pełnomocnik).
BRAK ZŁOŻENIA POTWIERDZENIA WE WSKAZANYM W OGŁOSZENIU TERMINIE POWODUJE ODRZUCENIE OFERTY NA ETAPIE OCENY FORMALNEJ.
Zadania konkursowe realizuje cel: Programu Operacyjnego Zdrowie Publiczne i Sport Cel operacyjny: II.3. „Podniesienie efektywności programów profilaktyki chorób i uzależnień” Programu Operacyjnego Integracja Społeczna i Aktywność Obywatelska Cel operacyjny: III.1. „Zwiększenie potencjału rozwojowego społeczności lokalnych, rodzin i osób” Cel strategiczny 1: „Rozwój wsparcia skierowanego do osób i rodzin w pokonywaniu trudności, ubóstwa lub wykluczenia społecznego” i wszystkie kierunki działań Gdańskiej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych do roku 2030 |
||||||||||
Cel Operacyjny 2 Narodowego Programu Zdrowia: Profilaktyka i rozwiązywanie problemów związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, uzależnieniami behawioralnymi i innymi zachowaniami ryzykownymi |
||||||||||
Cel główny Szczegółowego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska: Zmniejszenie skali zjawiska problemów uzależnień mieszkanek i mieszkańców Gdańska przez zachowania prozdrowotne i pełne uczestnictwo w edukacji, pracy, życiu społecznym i rodzinnym. |
||||||||||
Lp. |
Nr zadania z Programu/ Nr zadania |
Opis zadania konkursowego |
Kwota PLN |
Termin |
BENEFICJENCI (klient/odbiorca) |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EDUKACJA ZDROWOTNA ORAZ PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADR |
||||||||||
Cel Szczegółowy 1 Programu: Ograniczanie stosowania substancji psychoaktywnych, środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych i NSP |
||||||||||
1. |
1.10./ 2.2 (N) |
ZADANIE REALIZOWANE W TRAKCIE ROKU 2021 Prowadzenie działań edukacyjnych i szkoleniowych, doskonalenie kompetencji osób pracujących w obszarze przeciwdziałania narkomanii, w tym osób pracujących |
100 000 (N) |
od dn. podpisania umowy (nie wcześniej niż od lutego 2021) do max. grudnia 2021 r. |
personel medyczny, służby mundurowe, kuratorzy sądowi, pracownicy socjalni, instruktorzy ZHP/ZHR, trenerzy sportowi, profilaktycy i inni |
|||||
PROFILAKTYKA (UNIWERSALNA, SELEKTYWNA, WSKAZUJĄCA) |
||||||||||
Cel Szczegółowy 2 Programu: Rozwój oferty profilaktycznej sprzyjającej kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych skierowanej w szczególności do dzieci i młodzieży |
||||||||||
2. |
2.3./ 2.3.1 (N) |
ZADANIE REALIZOWANE W TRAKCIE ROKU 2021 Upowszechnianie i wdrażanie programów rozwijających kompetencje wychowawcze rodziców i wychowawców sprzyjające kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych dzieci i młodzieży, |
25 000 (A) 25 000 (N) |
od dn. podpisania umowy (nie wcześniej niż od lutego 2021) do max. grudnia 2021 r. |
rodzice/ opiekunowie dzieci i młodzieży |
|||||
3. |
2.10./ 3.2.1 (A) 2.3.1 (N) |
ZADANIE REALIZOWANE W TRAKCIE ROKU 2021
Poszerzanie i udoskonalanie oferty programów profilaktycznych z zakresu uzależnień, skierowanych do dzieci i młodzieży przez: a. realizację programów rekomendowanych; b. prowadzenie profilaktycznych programów informacyjnych; c. prowadzenie profilaktycznych programów edukacyjnych - uczenie umiejętności społecznych i/lub prowadzenie zajęć z elementami socjoterapii, terapii pedagogicznej, artterapii, itp.; d. prowadzenie zajęć edukacyjno – rozwojowych (warsztaty taneczne, muzyczne, teatralne itp.) stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; e. organizowanie turnusów terapeutycznych, stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; f. prowadzenie profilaktycznych programów rówieśniczych; g. inne działania uzasadnione potrzebami/ aktualną sytuacją. |
60 000 (A) 60 000 (N) |
od dn. podpisania umowy (nie wcześniej niż od lutego 2021) do max. grudnia 2021 r. |
dzieci i młodzież oraz rodzice |
|||||
4. |
2.11./ 3.2.1 (A) 2.3.1 (N) |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie i udoskonalanie programów profilaktycznych z wykorzystaniem samochodu stanowiącego własność Gminy Miasta Gdańska (wzór umowy dotacyjnej |
dotacja |
od stycznia 2021 r. do 30 czerwca |
mieszkańcy Gdańska |
|||||
5. |
2.15./ 2.3.1 (N) 2.3.2 (N)
|
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie i udoskonalanie programu profilaktycznego realizowanego do zarządzenia). |
łącznie 375 000 (N) w tym: 2021 - 150 000 2022 - 150 000 2023 - 75 000
|
od stycznia 2021 r. do 30 czerwca |
dzieci i młodzież |
|||||
REDUKCJA SZKÓD, LECZENIE, REHABILITACJA I REINTEGRACJA ZDROWOTNA, SPOŁECZNA I ZAWODOWA |
||||||||||
Cel Szczegółowy 3 Programu: Ograniczenie szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych wynikających ze spożywania środków psychoaktywnych oraz innych zachowań ryzykownych |
||||||||||
6. |
3.1./ |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie oferty programów redukcji szkód zdrowotnych i społecznych, obejmujących m.in. działalność edukacyjną, wsparcie społeczne i socjalne, programy wymiany igieł i strzykawek oraz testowanie w kierunku zakażeń krwiopochodnych |
łącznie w tym: 2021 - 95 000 2022 - 95 000 2023 – 63 333
|
od stycznia 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby uzależnione czynnie biorące narkotyki drogą iniekcji, osoby będące
|
|||||
7. |
3.2./ 2.4.1 (N) |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie oferty oraz zwiększanie liczby sieci hosteli i mieszkań readaptacyjnych dla osób |
łącznie 453 333 (N)
w tym: 2021 - 170 000 2022 - 170 000 2023 – 113 333
|
od stycznia 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby zagrożone uzależnieniem, osoby uzależnione (w trakcie terapii / po terapii) |
|||||
8. |
3.3./ 2.4.1 (N) |
ZADANIE WIELOLETNIE Zwiększanie dostępności do opieki zdrowotnej |
łącznie 666 666 (N)
w tym: 2021 - 250 000 2022 - 250 000 2023 – 166 666
|
od stycznia 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby uzależnione, osoby zagrożone uzależnieniem |
|||||
9. |
3.4./ 2.4.1 (N) |
ZADANIE WIELOLETNIE Programy z zakresu zapobiegania narkomanii dla osób współuzależnionych, w tym do osób doznających przemocy tj.: treningi umiejętności wychowawczych, zajęcia informacyjne, zajęcia edukacyjne, terapia indywidualna, grupa wsparcia, poradnictwo prawne, trening interpersonalny |
łącznie 400 000 (N)
w tym: 2021 - 150 000 2022 - 150 000 2023 – 100 000
|
od stycznia 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby współuzależnione |
|||||
10. |
3.5./ 3.3 (A) |
ZADANIE WIELOLETNIE Prowadzenie w latach 2021-2023 kompleksowej, miejskiej poradni uzależnień, zapewniającej systemową opiekę terapeutyczną (grupową i indywidualną) oraz specjalistyczne świadczenia uzupełniające, w obszarze leczenia uzależnienia od alkoholu i współuzależnienia. Rozszerzenie działań terapeutycznych o terapię i wsparcie dla swoistych/specyficznych grup odbiorców oraz zapewnienie szkoleń/superwizji dla kadry realizującej zadanie. Popularyzowanie metod leczenia mających naukowo dowiedzioną skuteczność. |
łącznie 1 813 333 (A)
w tym 2021 - 680 000 2022 - 680 000 2023 – 453 333
|
od stycznia 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby uzależnione, współuzależnione, DDA, osoby z kręgu problemów alkoholowych, osoby przynależące do swoistych grup odbiorców |
|||||
11. |
3.6./ 3.3 (A) |
ZADANIE WIELOLETNIE Zwiększanie dostępności i podnoszenie jakości specjalistycznych świadczeń w zakresie leczenia uzależnienia od alkoholu i/lub pomocy dla osób zgłaszających się z powodu współuzależnienia, w tym osób doznających przemocy w rodzinie oraz popularyzowanie metod leczenia mających naukowo dowiedzioną skuteczność w tym m. in: indywidualna psychoterapia osób uzależnionych, programy ograniczania picia alkoholu, programy terapii dla młodzieży uzależnionej i zagrożonej uzależnieniem, programy pomocy psychologicznej i psychoterapii dla osób doświadczających przemocy oraz osób stosujących przemoc, programy rehabilitacji dla osób uzależnionych programy psychoterapii współuzależnienia, programy pomocy psychologicznej. |
łącznie 2 133 333 (A)
w tym 2021 - 800 000 2022 - 800 000 2023 – 533 333 |
od stycznia 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby uzależnione, współuzależnione, DDA, osoby |
|||||
12. |
3.9./ 3.3 (A) |
ZADANIE WIELOLETNIE Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, |
łącznie 333 333 (A)
w tym 2021 - 200 000 2022 – 133 333
|
od lutego 2021 r. do 31 sierpnia |
ofiary przemocy domowej |
|||||
13. |
3.11./ 3.3 (A) |
ZADANIE WIELOLETNIE Wsparcie działalności środowisk abstynenckich. Realizacja programów/projektów służących rehabilitacji - działań podtrzymujących zmianę |
łącznie 480 000 (A)
w tym 2021 - 180 000 2022 - 180 000 2023 – 120 000
|
od stycznia 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby uzależnione |
|||||
14. |
3.13./ 3.3 (A) 2.4.1 (N) |
ZADANIE WIELOLETNIE Zapewnienie pomocy psychologicznej i terapeutycznej osobom niepełnosprawnym intelektualnie, u których występują problemy związane z używaniem substancji psychoaktywnych oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i opiekunom. |
łącznie 160 000 (A)
w tym 2021 - 80 000 2022 - 80 000
|
od lutego 2021 r. do 31 grudnia 2022 |
osoby niepełnosprawne intelektualnie |
|||||
15. |
3.14./ 3.3 (A)
|
ZADANIE WIELOLETNIE Realizacja programów/projektów z zakresu pomocy psychologicznej i psychoterapii dla osób dorosłych wychowujących się w rodzinach z problemem alkoholowym (DDA- syndrom Dorosłego Dziecka Alkoholika). |
łącznie 250 000 (A)
w tym 2021 - 150 000 2022 – 100 000
|
od lutego 2021 r. do 31 sierpnia |
osoby z syndromem DDA |
|||||
16. |
3.17./ 3.3 (A) 2.4.1 (N) |
ZADANIE WIELOLETNIE Kompleksowe Wsparcie Osób Zadłużonych – działania pomocowe skierowane do osób zadłużonych, u których problem zadłużenia powiązany jest ze współwystępującym problemem uzależnienia od alkoholu i/lub narkotyków w oparciu o dostosowaną indywidualnie do potrzeb pomoc psychologiczną i prawną ukierunkowaną na wyjście z zadłużenia i podjęcie terapii uzależnień. |
łącznie 300 000 (A/N)
w tym 2021 – 100 000 2022 - 100 000 2023 - 100 000
|
od lutego 2021 r. do 31 grudnia 2023 |
osoby zadłużone, i Wsparcia Osób Zadłużonych |
|||||
Szczegółowe informacje dotyczące warunków realizacji zadań znajdują się w Załączniku
nr 1 do Zarządzenia o konkursie.
Do pobrania:
I DOKUMENTACJA KONKURSOWA:
- Załącznik Nr 1 Treść ogłoszenia (851.43 KB)
- Załącznik Nr 2 Wzór oferty konkursowej (1.46 MB)
- Załącznik Nr 3 Wzór oświadczenia o niekaralności (518.2 KB)
- Załącznik Nr 4 Wzór karty oceny (673.96 KB)
- Załącznik Nr 5 Wzór umowy (691.71 KB)
- Załącznik Nr 6 Wzór zaktualizowanego harmonogramu (668.82 KB)
- Załącznik Nr 7 Wzór zaktualizowanego kosztorysu (1.04 MB)
- Załącznik Nr 8 Wzór oświadczenia o wydatkowaniu transz (549.56 KB)
- Załącznik Nr 9 Wzór oświadczenia RODO (506.2 KB)
- Załącznik Nr 10 Wzór sprawozdania (841.72 KB)
- Załącznik Nr 11 Dodatkowe informacje dla oferentów (559.19 KB)
- Załącznik Nr 12 Wzór umowy użyczenia (435.4 KB)
- Załącznik Nr 13 Wzór informacji o sposobie uwzględniania zasad zapewniania dostępności osobom o szczególnych potrzebach (...) (423.87 KB)
II PONADTO:
- instrukcja tworzenia konta (822.55 KB)
- instrukcja obsługi (1.82 MB)
- KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (225.11 KB)
Osoby do kontaktu:
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
Wydział Rozwoju Społecznego
Referat Strategii i Programów Społecznych
- Starszy Inspektor Joanna Buchholc, tel.: 58-323-67-48, e-mail: joanna.buchholc@gdansk.gda.pl
- Inspektor Edyta Kołakowska, tel.: 58-323-67-48, e-mail: edyta.kolakowska@gdansk.gda.pl