BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Gmina Miasta Gdańska

Urząd Miejski w Gdańsku

Urząd Miejski w Gdańsku Herb Gdańska

ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu: +48 58 52 44 500
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza: ePUAP
/UMGDA/SkrytkaESP


Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny rozstrzygnięty!

Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny rozstrzygnięty!

Jury konkursu najlepiej oceniło propozycję Agencji Podróży i Turystyki Holidays pod nazwą ?Latarnia Morska ? Twierdza Wisłoujście ? Westerplatte?. Produkt ten zdobył drugą nagrodę, gdyż pierwszej nie przyznano.  Wyróżnienia otrzymały Agencja Podróży i Turystyki Holidays za projekt ?Gdańsk miastem solidarności i nowoczesności? oraz Biuro Podróży ?Szczypta Świata?, która zaproponowała produkt pod nazwą ?Z muzyką po Gdańsku?.

Zwycięski projekt to propozycja jednodniowej wycieczki podczas, której uczestnicy będą mieli możliwość zwiedzania unikatowych obiektów związanych z historią Gdańska:  Latarni Morskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz Westerplatte. Oferta jest adresowana do wszystkich turystów chcących poznać Gdańsk i jego historię nieco głębiej. Obiekty zwiedzane znajdują się poza ścisłym centrum turystycznym Gdańska, a transport odbywa się za pomocą trzech rodzajów komunikacji miejskiej: tramwaj, autobus i prom. Podczas jednego dnia uczestnicy poznają miasto od strony turysty jak i od strony przeciętnego mieszkańca miasta. Przygotowane zostają historyczne pokazy tj. pokaz rozpalania ognia przy pomocy krzesiwa i innych doraźnych metod, pokaz przygotowywania wojskowego posiłku z degustacją dla odważnych (kawa, podpłomyki, itp.), czy też pokaz odlewania kul i sporządzania ładunków karabinowych.

Celem Konkursu na Gdański Produkt Turystyczny  jest przede wszystkim wykreowanie innowacyjnych produktów turystycznych , aktywizacja turystyki przyjazdowej oraz stworzenie wizerunku Gdańska jako wielosezonowego centrum turystycznego oferującego atrakcje przez cały rok. Na konkurs wpłynęło 10 projektów, które były oceniane pod względem innowacyjności, wielosezonowości oraz konkurencyjności. Dodatkowo punkty były przyznawane produktowi, które w szczególny sposób promowały spędzanie czasu w Gdańsku poza głównym sezonem turystycznym.

Pomysłodawcą konkursu jest Referat Turystyki Urzędu Miasta w Gdańsku, zaś organizatorem - Gdańska Organizacja Turystyczna. Konkurs trwał od października do  końca grudnia 2010r. i był skierowany do organizatorów turystyki działających na terenie Polski. Efektem konkursu miał być opracowany, gotowy do sprzedaży produkt turystyczny,  kompleksowa oferta pobytu  w Gdańsku, w wybranej kategorii:

  1. Gdańsk & love
  2. Aktywny weekend w Gdańsku
  3. Coolturalnie w Gdańsku
  4. Alternatywne formy turystyki
  5. Bursztynowy Gdańsk

Za przedstawienie najlepszego projektu Agencja Podróży i Turystyki Holidays otrzyma 10 tys. zł na realizację i promocję produktu. Zgodnie z Regulaminem konkursu produkty będą realizowane w latach 2011-2013. Pierwsza nagroda nie została przyznana ze względu na nieuzyskanie przez żaden z nadesłanych projektów sumy 67% ogółu punktów.

Patronat honorowy nad konkursem objął Prezydent Miasta Gdańska, Pan Paweł Adamowicz.

Kontakt:
Anna Bartoszewicz ? Pajka
Wiceprezes Zarządu
Tel. 669 91 85 85
pajka@gdansk4u.pl
www.gdansk4u.pl

metryczka publikacji