Konkurs ofert na realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego – uzależnienia
Konkurs ofert ogłoszony jest na podstawie art. 2 oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 3,
art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2022 poz. 1608).
Oferentami mogą być podmioty, określone w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2022 poz. 1608), to jest: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego, określonymi w art. 2 ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2022 r. poz. 1327, 1265, 1812), spełniające kryteria oceny wskazane w ogłoszeniu o konkursie.
Wysokość środków, zaplanowanych na realizację zadań objętych konkursem: 940 000 zł (słownie: dziewięćset czterdzieści tysięcy złotych).
Serdecznie zapraszamy na spotkanie konsultacyjne, na którym omówione zostaną zadania konkursowe, procedura konkursowa i terminy oraz kwestie, na co zwracać uwagę przy składaniu ofert, a także udzielone zostaną odpowiedzi na Państwa pytania dotyczące procedury konkursowej.
Spotkanie odbędzie się w formie zdalnej na platformie MS Teams 08 grudnia 2022 r. (czwartek) w godzinach od 15:00 do 16:00. Do spotkania będzie można dołączyć poprzez poniższy link:
Spotkanie w aplikacji Microsoft Teams
Kod dostępu: jiuDJZ
Oferty można składać do dnia 27 grudnia 2022 r do godz.: 16:00.
UWAGA!
Oferty należy składać za pośrednictwem elektronicznego generatora ofert.
Poniżej opis zadań z linkami do naboru w systemie Witkac.pl.
Po złożeniu oferty przez system elektroniczny Witkac.pl, należy wygenerować z systemu potwierdzenie złożenia oferty i dostarczyć je do Ogłaszającego konkurs w terminie do 30 grudnia 2022 r. do godz. 12.00 (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs). Potwierdzenie złożenia oferty powinno być czytelnie podpisane przez osobę/-y upoważnioną/-e do reprezentacji Oferenta/ów. Do siedziby Ogłaszającego konkurs wraz z potwierdzeniem złożenia oferty należy dostarczyć w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs) oświadczenie/a Oferenta/ów o niekaralności będące załącznikiem do zarządzenia o konkursie, które obowiązane są podpisać wszystkie osoby, upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych w imieniu Oferenta/ów, zgodnie z przepisami, wynikającymi z dokumentu, określającego osobowość prawną (np. wszyscy członkowie zarządu) oraz osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu na zewnątrz na podstawie innych dokumentów (np. prokurent, pełnomocnik).
BRAK ZŁOŻENIA POTWIERDZENIA WE WSKAZANYM W OGŁOSZENIU TERMINIE POWODUJE ODRZUCENIE OFERTY NA ETAPIE OCENY FORMALNEJ.
Zadania konkursowe realizuje cel: Programu Operacyjnego Zdrowie Publiczne i Sport Cel operacyjny: II.3. „Podniesienie efektywności programów profilaktyki chorób i uzależnień” Zadanie II.3.3: Przeciwdziałanie uzależnieniom od substancji psychoaktywnych w tym: uzależnieniu od alkoholu Zadanie II.3.4: Przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym w tym: uzależnieniu od hazardu, internetu i gier komputerowych. Ponadto zadania konkursowe realizują cel strategiczny 1: „Rozwój wsparcia skierowanego do osób i rodzin |
||||||
Cel Operacyjny 2 Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025: Profilaktyka uzależnień |
||||||
Cel główny Szczegółowego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na rok 2023: Zmniejszenie skali zjawiska problemów uzależnień mieszkanek i mieszkańców Gdańska przez zachowania prozdrowotne i pełne uczestnictwo w edukacji, pracy, życiu społecznym i rodzinnym. |
||||||
Lp. |
Nr zadania z Programu/ Nr zadania |
Opis zadania konkursowego |
Kwota PLN |
Termin |
BENEFIC (klient/ |
|
Kierunek 1: PREWENCJA (zapobieganie) Obszar: EDUKACJA ZDROWOTNA ORAZ PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADR |
||||||
Cel Szczegółowy 1 Programu: Ograniczanie stosowania substancji psychoaktywnych, środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych i NSP oraz ograniczenie skali uzależnień od zachowań. |
||||||
1. |
1.4./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
Działania informacyjne i edukacyjne, realizowane przez edukację zdrowotną, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki używania substancji psychoaktywnych w miejscu pracy oraz pozamedycznego stosowania produktów leczniczych i ich negatywnych następstw, upowszechnianie informacji na temat dostępu do placówek leczenia dla osób zagrożonych uzależnieniem lub uzależnionych oraz ich rodzin. |
łącznie 50 000 |
luty |
mieszkanki i partnerzy Programu |
|
2. |
1.9./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 3, Uzależnienie od alkoholu Zad. 2 i 3 |
Przygotowanie i przeprowadzenie dla środowiska lekarskiego warsztatów z zakresu umiejętności komunikacji i wsparcie pacjentów z kręgu problemów uzależnień. |
łącznie 50 000 |
luty |
personel medyczny |
|
3. |
1.10./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 3, Uzależnienie od narkotyków Zad. 1 |
Prowadzenie działań edukacyjnych |
140 000 (N) |
luty |
personel medyczny, służby mundurowe, kuratorzy sądowi, pracownicy socjalni, instruktorzy ZHP/ZHR, trenerzy sportowi, profilaktycy |
|
4. |
1.12./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 3 i 4 |
Szkolenia realizatorów z programów rekomendowanych o sprawdzonej naukowo skuteczności. |
łącznie 40 000 |
luty |
realizatorzy/ partnerzy Programu
|
|
5. |
1.13./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1, Uzależnienie od zachowań Zad. 1 |
Prowadzenie warsztatów informacyjno-edukacyjnych, dotyczących ryzyka szkód wynikających ze spożywania alkoholu oraz używania innych substancji psychoaktywnych oraz/i/lub uzależnień behawioralnych |
łącznie 50 000 |
luty |
uczniowie szkół średnich i/lub podstawowych |
|
6. |
1.15./ Uzależnienie od zachowań Zad. 1 |
Upowszechnianie wiedzy dotyczącej problematyki uzależnień behawioralnych, w tym wydawanie materiałów informacyjno-edukacyjnych, prowadzenie kampanii społecznych, stron |
50 000 (A) |
luty |
mieszkanki |
|
Kierunek 1: PREWENCJA (zapobieganie) Obszar: PROFILAKTYKA |
||||||
Cel Szczegółowy 2 Programu: Rozwój oferty profilaktycznej sprzyjającej kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych skierowanej w szczególności do dzieci i młodzieży. |
||||||
7. |
2.3./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 i 4 |
Upowszechnianie i wdrażanie programów rozwijających kompetencje wychowawcze rodziców i wychowawców sprzyjające kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych dzieci i młodzieży, w szczególności programów rekomendowanych w ramach systemu rekomendacji programów profilaktycznych oraz promocji zdrowia psychicznego. |
50 000 (A) |
luty |
rodzice/ opiekunowie dzieci |
|
8. |
2.10./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
Poszerzanie i udoskonalanie oferty programów profilaktycznych z zakresu uzależnień, skierowanych do dzieci i młodzieży przez: a. realizację programów rekomendowanych; b. prowadzenie profilaktycznych programów informacyjnych; c. prowadzenie profilaktycznych programów edukacyjnych - uczenie umiejętności społecznych i/lub prowadzenie zajęć z elementami socjoterapii, terapii pedagogicznej, artterapii, itp.; d. prowadzenie zajęć edukacyjno – rozwojowych (warsztaty taneczne, muzyczne, teatralne itp.) stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; e. organizowanie turnusów terapeutycznych, stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; f. prowadzenie profilaktycznych programów rówieśniczych; g. inne działania uzasadnione potrzebami/ aktualną sytuacją. |
łącznie 200 000
|
luty |
dzieci i opiekunowie, osoby pracujące z dziećmi |
|
9. |
2.19./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 i 5 |
Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży przejawiającej symptomy niedostosowania społecznego, zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych. |
70 000 (A)
|
luty |
dzieci z rodzin z problemem alkoholowym i z grup ryzyka |
|
Kierunek 2: INTERWENCJA (pomaganie) Obszar: REDUKCJA SZKÓD, LECZENIE, REHABILITACJA |
||||||
Cel Szczegółowy 3 Programu: Ograniczenie szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych wynikających |
||||||
10. |
3.19./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 5 |
Zapewnienie pomocy specjalistycznej - terapeutycznej /psychologicznej w obszarze problemów alkoholowych w domach pomocy społecznej oraz w obszarze problemów uzależnień, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej. |
240 000 (A) |
luty |
dzieci |
Szczegółowe informacje dotyczące warunków realizacji zadań znajdują się w Załączniku
nr 1 do Zarządzenia o konkursie.
Do pobrania:
I DOKUMENTACJA KONKURSOWA:
- Załącznik Nr 1 Treść ogłoszenia_zad. roczne_BIP (855.58 KB)
- Załącznik Nr 2 Wzór oferty konkursowej_zad. roczne_BIP (1.58 MB)
- Załącznik Nr 3 Wzór oświadczenia o niekaralności_zad.roczne_BIP (600.32 KB)
- Załącznik Nr 4 Wzór karty oceny_zad. roczne_BIP (682.22 KB)
- Załącznik Nr 5 Wzór umowy_zad. roczne_BIP (716.67 KB)
- Załącznik Nr 6 Wzór oświadczenia o wydatkowaniu transz_zad. roczne_BIP (609.74 KB)
- Załącznik Nr 7 Wzór oświadczenia RODO_zad. roczne_BIP (590.79 KB)
- Załącznik Nr 8 Wzór sprawozdania_zad. roczne_BIP (1 MB)
- Załącznik Nr 9 Dodatkowe informacje dla oferentów_zad. roczne_BIP (642.92 KB)
- Załącznik Nr 10 Wzór informacji o sposobie uwzględniania zasad zapewniania dostępności_zad. roczne_BIP (556.54 KB)
- Załącznik Nr 11 Wzór informacji o sposobie realizacji kampanii Gdańsk bez plastiku_zad. roczne_BIP (645.79 KB)
II PONADTO:
- instrukcja tworzenia konta (822.55 KB)
- instrukcja obsługi (1.82 MB)
- KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (225.11 KB)
Osoby do kontaktu:
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
Wydział Rozwoju Społecznego
Referat Strategii i Programów Społecznych
- Główny Specjalista Joanna Buchholc, tel.: 58-323-67-48, e-mail: joanna.buchholc@gdansk.gda.pl
- Inspektor Edyta Kołakowska, tel.: 58-323-67-48, e-mail: edyta.kolakowska@gdansk.gda.pl