Konkurs ofert na realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego – uzależnienia
Konkurs ofert ogłoszony jest na podstawie art. 2 oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 3, art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2023 poz. 1718).
Oferentami mogą być podmioty, określone w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1608 zm. z 2023 r. poz. 1718), to jest: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego, określonymi w art. 2 ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2023 r. poz. 571), spełniające kryteria oceny wskazane w ogłoszeniu o konkursie.
Środki zaplanowane na realizację zadań w latach 2024-2026 z zakresu zdrowia publicznego w ramach niniejszego konkursu w wysokości: 2 753 730 PLN, w tym:
w roku 2024 wynosi 693 730 PLN
w roku 2025 wynosi 1 030 000 PLN
w roku 2026 wynosi 1 030 000 PLN
Serdecznie zapraszamy na spotkanie konsultacyjne, na którym omówione zostaną zadania konkursowe, procedura konkursowa i terminy oraz kwestie, na co zwracać uwagę przy składaniu ofert, a także udzielone zostaną odpowiedzi na Państwa pytania dotyczące procedury konkursowej.
Spotkanie odbędzie się w formie zdalnej na platformie MS Teams 18 grudnia 2023 r. (poniedziałek) w godzinach od 15:00 do 16:00. Do spotkania będzie można dołączyć poprzez poniższy link:
Spotkanie w aplikacji Microsoft Teams
Dołącz na komputerze, w aplikacji mobilnej lub na urządzeniu w sali
Kliknij tutaj, aby dołączyć do spotkania
Identyfikator spotkania: 337 151 064 662
Kod dostępu: 9xysWx
Pobierz aplikację Teams | Dołącz w Internecie
Dowiedz się więcej | Opcje spotkania
Oferty można składać do dnia 8 stycznia 2024 r do godz.: 16:00.
UWAGA!
Oferty należy składać za pośrednictwem elektronicznego generatora ofert.
Poniżej opis zadań z linkami do naboru w systemie Witkac.pl.
Po złożeniu oferty przez system elektroniczny Witkac.pl, należy wygenerować z systemu potwierdzenie złożenia oferty
i dostarczyć je do Ogłaszającego konkurs w terminie do 10 stycznia 2024 r. do godz. 17.00 (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs) w jeden z następujących sposobów:
- a) Zespół Obsługi Mieszkańców Nr 1 - ul. Partyzantów 74 (pokój 103), Zespół Obsługi Mieszkańców Nr 3 – ul. Nowe Ogrody 8/12 (pokój 40), Zespół Obsługi Mieszkańców Nr 4 - ul. Wilanowska 2 (stanowisko informacyjne),
- b) przesłać na adres: 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12, Urząd Miejski w Gdańsku (decyduje data wpływu dokumentu do Ogłaszającego konkurs),
- c) e-mailem na adres: wrs@gdansk.gda.pl, (w tytule wiadomości prosimy dopisać: "potwierdzenie złożenia oferty - uzależnienia"),
- d) korzystając z elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: ePUAP/UMGDA/SkrytkaESP.
Potwierdzenie złożenia oferty powinno być czytelnie podpisane przez osobę/-y upoważnioną/-e do reprezentacji Oferenta/ów.
BRAK ZŁOŻENIA POTWIERDZENIA WE WSKAZANYM W OGŁOSZENIU TERMINIE POWODUJE ODRZUCENIE OFERTY NA ETAPIE OCENY FORMALNEJ.
Zadania konkursowe realizują:
Cel operacyjny 2 Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025: Profilaktyka Uzależnień.
Cele Programów Strategii Rozwoju Miasta Gdańsk 2030 Plus:
Cel główny Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na lata 2024-2026: Zmniejszenie skali zjawiska problemów uzależnień mieszkanek i mieszkańców Gdańska przez zachowania prozdrowotne i pełne uczestnictwo w edukacji, pracy, życiu społecznym i rodzinnym.
Cele szczegółowe Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na lata 2024-2026:
Cel szczegółowy 1: Ograniczanie stosowania substancji psychoaktywnych oraz zmniejszenie skali uzależnień behawioralnych.
Cel szczegółowy 2: Rozwój oferty profilaktycznej sprzyjającej kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych, skierowanej w szczególności do dzieci i młodzieży.
Cel szczegółowy 3: Ograniczenie szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych wynikających ze spożywania środków psychoaktywnych oraz innych zachowań ryzykownych.
Lp. |
Nr zadania z Programu |
Opis zadania konkursowego |
Kwota PLN |
Termin realizacji |
Odbiorcy |
1, |
1.9 |
ZADANIE ROCZNE Prowadzenie działań edukacyjnych i szkoleniowych dotyczących wczesnego rozpoznawania zagrożenia używania środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych, NSP oraz umiejętności i podejmowania interwencji profilaktycznych. |
60 000 |
II 2024 |
personel medyczny, służby mundurowe, kuratorzy sądowi, pracownicy socjalni, instruktorzy ZHP/ZHR, trenerzy sportowi, profilaktycy i inni |
2. |
2.2 |
ZADANIE WIELOLETNIE Realizacja programu rekomendowanego „Zagrajmy razem!” jako systemowego wsparcia profilaktycznego i wychowawczego dzieci w wieku wczesnoszkolnym realizowanego na terenie placówek oświatowych (klasy początkowe). |
łącznie: 1 233 200 w tym: 2024 – 233 200 2025 – 500 000 2026 – 500 000 |
VIII 2024 - XII 2026 |
dzieci, rodzice /opiekunowie, nauczyciele |
3. |
2.8 |
ZADANIE ROCZNE Poszerzanie i udoskonalanie oferty programów profilaktycznych z zakresu uzależnień, skierowanych do dzieci i młodzieży oraz/lub ich rodziców/opiekunów przez: a. realizację programów rekomendowanych, w szczególności skierowanych do dzieci i młodzieży; b. prowadzenie profilaktycznych programów informacyjnych; c. prowadzenie profilaktycznych programów edukacyjnych - uczenie umiejętności społecznych i/lub prowadzenie zajęć z elementami socjoterapii, terapii pedagogicznej, arteterapii, itp.; d. prowadzenie zajęć edukacyjno – rozwojowych (warsztaty taneczne, muzyczne, teatralne itp.) stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; e. organizowanie turnusów terapeutycznych, stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; f. prowadzenie profilaktycznych programów rówieśniczych; g. inne działania uzasadnione potrzebami/aktualną sytuacją. |
150 000 |
II 2024 |
dzieci i młodzież oraz rodzice i opiekunowie, osoby pracujące z dziećmi |
4. |
3.9 |
ZADANIE WIELOLETNIE Udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie. |
łącznie: 1 090 530 w tym: 2024 – 190 530 2025 – 450 000 2026 – 450 000 |
VIII 2024 - XII 2026 |
osoby doświadczające przemocy domowej (dorośli i dzieci) |
5. |
3.17 |
ZADANIE WIELOLETNIE Kompleksowe wsparcie osób zadłużonych – działania pomocowe skierowane do osób zadłużonych, u których problem zadłużenia powiązany jest ze współwystępującym problemem uzależnienia od alkoholu i/lub narkotyków w oparciu o dostosowaną indywidualnie do potrzeb pomoc psychologiczną i prawną ukierunkowaną na wyjście z zadłużenia i podjęcie terapii uzależnień. |
łącznie: 220 000 w tym: 2024 – 60 000 2025 – 80 000 2026 – 80 000 |
II 2024 - XII 2026 |
osoby zadłużone, u których występuje problem uzależnień objęte działaniami Gdańskiego Programu Bezpieczeństwa Ekonomicznego i Wsparcia Osób Zadłużonych |
Szczegółowe informacje dotyczące warunków realizacji zadań znajdują się w Załączniku
nr 1 do Zarządzenia o konkursie.
Do pobrania:
I DOKUMENTACJA KONKURSOWA:
- Załącznik Nr 1 Treść ogłoszenia o konkursie_BIP (635.47 KB, pdf)
- Załącznik nr 2 - Wzór oferty konkursowej_BIP (833.75 KB, pdf)
- Załącznik Nr 3 - Wzór umowy_BIP (752.59 KB, pdf)
- Załącznik Nr 4 - Wzór sprawozdania_BIP (796.96 KB, pdf)
- Załącznik Nr 5 - Wzór informacji o sposobie uwzględniania zasad zapewniania dostępności_BIP (726.25 KB, pdf)
- Załącznik Nr 6 - Wzór informacji o sposobie realizacji kampanii Gdańsk bez plastiku_BIP (619.96 KB, pdf)
- Załącznik Nr 7 Dodatkowe informacje dla oferentów_BIP (642.27 KB, pdf)
II PONADTO:
- instrukcja tworzenia konta (822.55 KB, pdf)
- instrukcja obsługi (1.82 MB, pdf)
- KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (225.11 KB, pdf)
Osoby do kontaktu:
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
Wydział Rozwoju Społecznego
Referat Profilaktyki Zdrowotnej
- Główny Specjalista Joanna Buchholc, tel.: 58-323-67-48, e-mail: joanna.buchholc@gdansk.gda.pl
- Starszy Inspektor Edyta Kołakowska, tel.: 58-323-67-48, e-mail: edyta.kolakowska@gdansk.gda.pl