Konkurs ofert na realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego – uzależnienia
Konkurs ofert ogłoszony jest na podstawie art. 2 oraz art. 14 ust. 1 w związku z art. 13 pkt 3,
art. 15 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2022 poz. 1608).
Oferentami mogą być podmioty, określone w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. 2022 poz. 1608), to jest: podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami z zakresu zdrowia publicznego, określonymi w art. 2 ustawy, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2023 r. poz. 571), spełniające kryteria oceny wskazane w ogłoszeniu o konkursie.
UWAGA!
Zadania uwzględniające udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej mogą być wykonywane jedynie przez podmioty wykonujące działalność leczniczą, zgodnie z art. 4 ust 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej. Dotyczy to następujących zadań: 3.1, 3.3, 3.4, 3.5, 3.6.
Wysokość środków, zaplanowanych na realizację zadań objętych konkursem: 8 755 000 zł (słownie: osiem milionów siedemset pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych), w tym: w roku 2023 – 1 775 000 zł,
w roku 2024 – 3 490 000 zł, w roku 2025 – 3 490 000 zł.
Serdecznie zapraszamy na spotkanie konsultacyjne, na którym omówione zostaną zadania konkursowe, procedura konkursowa i terminy oraz kwestie, na co zwracać uwagę przy składaniu ofert, a także udzielone zostaną odpowiedzi na Państwa pytania dotyczące procedury konkursowej.
Spotkanie odbędzie się w formie zdalnej na platformie MS Teams 10 maja 2023 r. (środa) w godzinach od 15:00 do 16:00. Do spotkania będzie można dołączyć poprzez poniższy link:
Spotkanie w aplikacji Microsoft Teams
Dołącz na komputerze, w aplikacji mobilnej lub na urządzeniu w sali
Kliknij tutaj, aby dołączyć do spotkania
Identyfikator spotkania: 361 763 383 644
Kod dostępu: ERei8F
Pobierz aplikację Teams | Dołącz w Internecie
Dowiedz się więcej | Opcje spotkania
Oferty można składać do dnia 22 maja 2023 r do godz.: 16:00.
UWAGA!
Oferty należy składać za pośrednictwem elektronicznego generatora ofert.
Poniżej opis zadań z linkami do naboru w systemie Witkac.pl.
Po złożeniu oferty przez system elektroniczny Witkac.pl, należy wygenerować z systemu potwierdzenie złożenia oferty
i dostarczyć je do Ogłaszającego konkurs w terminie do 25 maja 2023 r. do godz. 16.00 (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs). Potwierdzenie złożenia oferty powinno być czytelnie podpisane przez osobę/-y upoważnioną/-e do reprezentacji Oferenta/ów. Do siedziby Ogłaszającego konkurs wraz z potwierdzeniem złożenia oferty należy dostarczyć w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym (decyduje wyłącznie data wpływu do siedziby Ogłaszającego konkurs) oświadczenie/a Oferenta/ów o niekaralności będące załącznikiem do zarządzenia o konkursie, które obowiązane są podpisać wszystkie osoby, upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych w imieniu Oferenta/ów, zgodnie z przepisami, wynikającymi z dokumentu, określającego osobowość prawną (np. wszyscy członkowie zarządu) oraz osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu na zewnątrz na podstawie innych dokumentów (np. prokurent, pełnomocnik).
BRAK ZŁOŻENIA POTWIERDZENIA WE WSKAZANYM W OGŁOSZENIU TERMINIE POWODUJE ODRZUCENIE OFERTY NA ETAPIE OCENY FORMALNEJ.
Zadania konkursowe realizuje cel: Programu Operacyjnego Zdrowie Publiczne i Sport Cel operacyjny: II.3. „Podniesienie efektywności programów profilaktyki chorób i uzależnień” Zadanie II.3.3: Przeciwdziałanie uzależnieniom od substancji psychoaktywnych w tym: uzależnieniu od alkoholu Zadanie II.3.4: Przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym w tym: uzależnieniu od hazardu, internetu i gier komputerowych. Ponadto zadania konkursowe realizują cel strategiczny 1: „Rozwój wsparcia skierowanego do osób i rodzin |
||||||
Cel Operacyjny 2 Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025: Profilaktyka uzależnień |
||||||
Cel główny Szczegółowego Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miasta Gdańska na rok 2023: Zmniejszenie skali zjawiska problemów uzależnień mieszkanek i mieszkańców Gdańska przez zachowania prozdrowotne i pełne uczestnictwo w edukacji, pracy, życiu społecznym i rodzinnym. |
||||||
Lp. |
Nr zadania z Programu/ Nr zadania |
Opis zadania konkursowego |
Kwota PLN |
Termin |
BENEFIC (klient/ |
|
Kierunek 1: PREWENCJA (zapobieganie) Obszar: EDUKACJA ZDROWOTNA ORAZ PODNOSZENIE KOMPETENCJI KADR |
||||||
Cel Szczegółowy 1 Programu: Ograniczanie stosowania substancji psychoaktywnych, środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych i NSP oraz ograniczenie skali uzależnień od zachowań. |
||||||
1. |
1.4./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Działania informacyjne i edukacyjne, realizowane przez edukację zdrowotną, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki używania substancji psychoaktywnych w miejscu pracy oraz pozamedycznego stosowania produktów leczniczych i ich negatywnych następstw, zagrożeń wynikających z łączenia alkoholu |
łącznie 50 000 |
lipiec |
mieszkanki i partnerzy Programu |
|
2. |
1.12./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 3 i 4 |
ZADANIE ROCZNE Szkolenia realizatorów z programów rekomendowanych o sprawdzonej naukowo skuteczności. |
łącznie 40 000 |
lipiec |
realizatorzy/ partnerzy Programu
|
|
3. |
1.13./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1, Uzależnienie od zachowań Zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Prowadzenie warsztatów informacyjno-edukacyjnych, dotyczących ryzyka szkód wynikających ze spożywania alkoholu oraz używania innych substancji psychoaktywnych oraz/i/lub uzależnień behawioralnych |
łącznie 50 000 |
lipiec |
uczniowie szkół średnich i/lub podstawowych |
|
4. |
1.15./ Uzależnienie od zachowań Zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Upowszechnianie wiedzy dotyczącej problematyki uzależnień behawioralnych, w tym wydawanie materiałów informacyjno-edukacyjnych, prowadzenie kampanii społecznych, stron |
50 000 (A) |
lipiec |
mieszkanki |
|
Kierunek 1: PREWENCJA (zapobieganie) Obszar: PROFILAKTYKA |
||||||
Cel Szczegółowy 2 Programu: Rozwój oferty profilaktycznej sprzyjającej kształtowaniu postaw i zachowań prozdrowotnych skierowanej w szczególności do dzieci i młodzieży. |
||||||
5. |
2.9./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1, 3, 4, |
ZADANIE ROCZNE Nowe inicjatywy z zakresu zdrowia publicznego, w szczególności związane z koniecznością zapewnienia wsparcia wynikającego ze skutków długotrwałej pandemii Covid-19 w obszarze zdrowia psychicznego i profilaktyki uzależnień. |
20 000 (A) |
lipiec |
mieszkańcy Miasta Gdańska |
|
6. |
2.10./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE ROCZNE Poszerzanie i udoskonalanie oferty programów profilaktycznych z zakresu uzależnień, skierowanych do dzieci i młodzieży przez: a. realizację programów rekomendowanych; b. prowadzenie profilaktycznych programów informacyjnych; c. prowadzenie profilaktycznych programów edukacyjnych - uczenie umiejętności społecznych i/lub prowadzenie zajęć z elementami socjoterapii, terapii pedagogicznej, artterapii, itp.; d. prowadzenie zajęć edukacyjno – rozwojowych (warsztaty taneczne, muzyczne, teatralne itp.) stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; e. organizowanie turnusów terapeutycznych, stanowiących integralną część całorocznej pracy profilaktycznej; f. prowadzenie profilaktycznych programów rówieśniczych; g. inne działania uzasadnione potrzebami/ aktualną sytuacją. |
łącznie 150 000
|
lipiec |
dzieci i opiekunowie, osoby pracujące z dziećmi |
|
7. |
2.11./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie i udoskonalanie programów profilaktycznych z wykorzystaniem samochodu stanowiącego własność Gminy Miasta Gdańska (użyczenie samochodu). (wzór umowy dotacyjnej i będąca załącznikiem do niej umowa na użyczenie samochodu stanowią załączniki Nr 5 i 11 do zarządzenia). |
dotacja |
lipiec |
mieszkańcy Gdańska |
|
8. |
2.15./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie i udoskonalanie programu profilaktycznego realizowanego w miejscach |
łącznie 460 000 (N), w tym: 2023 – 100 000 2024 – 180 000 2025 – 180 000 |
lipiec |
dzieci |
|
9. |
2.19./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad. 1 i 5 |
ZADANIE ROCZNE Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży przejawiającej symptomy niedostosowania społecznego, zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych. |
70 000 (A)
|
lipiec |
dzieci z rodzin z problemem alkoholowym i z grup ryzyka |
|
Kierunek 2: INTERWENCJA (pomaganie) Obszar: REDUKCJA SZKÓD, LECZENIE, REHABILITACJA |
||||||
Cel Szczegółowy 3 Programu: Ograniczenie szkód zdrowotnych, psychologicznych i społecznych wynikających |
||||||
10. |
3.1./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad.7, uzależnienie od narkotyków zad. 1 |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie oferty programów redukcji szkód zdrowotnych i społecznych, obejmujących m.in. działalność edukacyjną, wsparcie społeczne i socjalne, programy wymiany igieł i strzykawek oraz testowanie w kierunku zakażeń krwiopochodnych. |
łącznie 390 000 (N), w tym: 2023 – 70 000 2024 – 160 000 2025 – 160 000 |
wrzesień |
osoby z uzależnieniem czynnie biorące narkotyki drogą iniekcji, osoby będące w programach leczenia substytucyjnego, osoby z uzależnieniem żyjące z HIV/AIDS, użytkownicy narkotyków |
|
11. |
3.2./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad.7, uzależnienie od narkotyków zad. 1 |
ZADANIE WIELOLETNIE Poszerzanie oferty oraz zwiększanie liczby sieci hosteli i mieszkań readaptacyjnych dla osób w trakcie leczenia lub po jego zakończeniu, a także wspieranie i poszerzanie oferty programów reintegracji społecznej i aktywizacji zawodowej. |
łącznie 710 000 (N), w tym: 2023 – 150 000 2024 – 280 000 2025 – 280 000 |
wrzesień |
osoby zagrożone uzależnieniem, osoby z uzależnieniem (w trakcie terapii / po terapii) |
|
12. |
3.3./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad.7, uzależnienie od narkotyków zad. 1 |
ZADANIE WIELOLETNIE Zwiększanie dostępności do opieki zdrowotnej |
łącznie 870 000 (N), w tym: 2023 – 150 000 2024 – 360 000 2025 – 360 000 |
wrzesień |
osoby z uzależnieniem, osoby zagrożone uzależnieniem |
|
13. |
3.4./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad.7, uzależnienie od narkotyków zad. 1 |
ZADANIE WIELOLETNIE Programy z zakresu zapobiegania narkomanii dla osób współuzależnionych, w tym do osób doznających przemocy tj.: treningi umiejętności wychowawczych, zajęcia informacyjne, zajęcia edukacyjne, terapia indywidualna, grupa wsparcia, poradnictwo prawne, trening interpersonalny. |
łącznie 620 000 (N), w tym: 2023 – 120 000 2024 – 250 000 2025 – 250 000 |
wrzesień |
bliscy z uzależnieniem |
|
14. |
3.5./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad.7 |
ZADANIE WIELOLETNIE Prowadzenie kompleksowej, miejskiej poradni uzależnień, zapewniającej systemową opiekę terapeutyczną (grupową i indywidualną) oraz specjalistyczne świadczenia uzupełniające, w obszarze leczenia uzależnienia od alkoholu |
łącznie 2 120 000 (A), w tym: 2023 – 300 000 2024 – 910 000 2025 – 910 000 |
wrzesień |
osoby z uzależnieniem, bliscy osób z uzależnieniem, osoby z kręgu problemów alkoholowych, osoby przynależące do swoistych grup odbiorców |
|
15. |
3.6./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad.7 |
ZADANIE WIELOLETNIE Zwiększanie dostępności i podnoszenie jakości specjalistycznych świadczeń w zakresie leczenia uzależnienia od alkoholu i/lub pomocy dla osób zgłaszających się z powodu współuzależnienia, w tym osób doznających przemocy w rodzinie oraz popularyzowanie metod leczenia mających naukowo dowiedzioną skuteczność w tym m.in: indywidualna psychoterapia osób uzależnionych, programy ograniczania picia alkoholu, programy terapii dla młodzieży uzależnionej i zagrożonej uzależnieniem, programy pomocy psychologicznej i psychoterapii dla osób doświadczających przemocy oraz osób stosujących przemoc, programy rehabilitacji dla osób uzależnionych programy psychoterapii współuzależnienia, programy pomocy psychologicznej. |
łącznie 2 560 000 (A), w tym: 2023 – 360 000 2024 – 1 100 000 2025 – 1 100 000 |
wrzesień |
osoby z uzależnieniem, bliscy osób z uzależnieniem, osoby z kręgu problemów alkoholowych |
|
16. |
3.11./ Zintegrowane przeciwdziałanie uzależnieniom Zad.7 |
ZADANIE WIELOLETNIE Wsparcie działalności środowisk abstynenckich. Realizacja programów/projektów służących rehabilitacji - działań podtrzymujących zmianę u osób uzależnionych po zakończeniu leczenia terapeutycznego, utrwalających efekty leczenia, służących zdrowieniu oraz pomagających w podejmowaniu i realizacji zadań wynikających |
łącznie 595 000 (A), w tym: 2023 – 95 000 2024 – 250 000 2025 – 250 000 |
wrzesień |
osoby z uzależnieniem od alkoholu i członkowie ich rodzin |
Szczegółowe informacje dotyczące warunków realizacji zadań znajdują się w Załączniku nr 1 do Zarządzenia o konkursie.
Do pobrania:
I DOKUMENTACJA KONKURSOWA:
- Załącznik Nr 1 Treść ogłoszenia_dogrywka_BIP (882.15 KB, pdf)
- Załącznik Nr 2 Wzór oferty konkursowej_dogrywka_BIP (1.58 MB, pdf)
- Załącznik Nr 3 Wzór oświadczenia o niekaralności_dogrywka_BIP (599.63 KB, pdf)
- Załącznik Nr 4 Wzór karty oceny_dogrywka_BIP (684.42 KB, pdf)
- Załącznik Nr 5 Wzór umowy_dogrywka_BIP (796.41 KB, pdf)
- Załącznik Nr 6 Wzór zaktualizowanego harmonogramu_dogrywka_BIP (568.71 KB, pdf)
- Załącznik Nr 7 Wzór zaktualizowanego kosztorysu_dogrywka_BIP (955.2 KB, pdf)
- Załącznik Nr 8 Wzór oświadczenia o wydatkowaniu transz_dogrywka_BIP (610.44 KB, pdf)
- Załącznik Nr 9 Wzór oświadczenia RODO_dogrywka_BIP (590.41 KB, pdf)
- Załącznik Nr 10 Wzór sprawozdania_dogrywka_BIP (1 MB, pdf)
- Załącznik Nr 11 Wzór umowy użyczenia_dogrywka_BIP (656.76 KB, pdf)
- Załącznik Nr 12 Wzór informacji o sposobie realizacji kampanii Gdańsk bez plastiku_dogrywka_BIP (644.84 KB, pdf)
- Załącznik Nr 13 Wzór informacji o sposobie uwzględniania zasad zapewniania dostępności_dogrywka_BIP (728.06 KB, pdf)
- Załącznik Nr 14 Dodatkowe informacje dla oferentów_dogrywka_BIP (643.17 KB, pdf)
II PONADTO:
- instrukcja tworzenia konta (822.55 KB, pdf)
- instrukcja obsługi (1.82 MB, pdf)
- KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH (225.11 KB, pdf)
Osoby do kontaktu:
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
Wydział Rozwoju Społecznego
Referat Profilaktyki Zdrowotnej
- Główny Specjalista Joanna Buchholc, tel.: 58-323-67-48, e-mail: joanna.buchholc@gdansk.gda.pl
- Inspektor Edyta Kołakowska, tel.: 58-323-67-48, e-mail: edyta.kolakowska@gdansk.gda.pl