Jak skorzystać z e-learningu?
Nowe szkolenia i mozaika możliwości dla szkoleniowców!
Prowadzenie szkoleń to coraz bardziej potrzebna umiejętność. Dotyczy to nie tylko firm szkoleniowych, które muszą rozwijać swoje oferty i trenerów.
Popularną praktyką we wszystkich branżach staje się organizowanie szkoleń wewnętrznych dla własnych pracowników. Także ekspertom i konsultantom, prowadzącym samodzielnie działalność gospodarczą, zdarza się prowadzić szkolenia. Hasło „szkoleniowiec” nabiera szerokiego znaczenia. Również w Akademii PARP mamy coś ciekawego dla szkoleniowców!
Społeczności dla szkoleniowców! Wcześniej: komponent dla firm szkoleniowych
W poprzednich odsłonach projektu Akademia PARP oferowała szkolenia stacjonarne na temat e-learningu dla firm i instytucji szkoleniowych. Skorzystało z nich ponad 1000 uczestników. W obecnej odsłonie projektu rozszerzyliśmy nasz program społeczności o specjalne społeczności dla szkoleniowców. Są to wyodrębnione społeczności, z ambasadorami i nowymi tematami szkoleń poświęconymi nowoczesnym metodom uczenia na odległość dla szeroko rozumianych szkoleniowców.
Oferta dla szkoleniowców
We wrześniu 2013 uruchomiliśmy dwa szkolenia e-learning i m-learning „Podstawy e-learningu dla firm szkoleniowych”, pokazujące podstawową terminologię i modele dla zawodowców, przekonujące dlaczego i kiedy warto zainteresować się e-learningiem z powodów biznesowych i organizacyjnych. Szkolenia te są uzupełnieniem wcześniejszego szkolenia „Blended learning” (także obecnego w społecznościach dla szkoleniowców).
Na przełomie 2013 i 2014 roku uruchomiliśmy aż cztery nowe szkolenia! To mozaika możliwości pokazująca logiczny proces korzystania z e-learningu: od podjęcia decyzji biznesowej o wejściu w e-learning, przez projektowanie szkoleń internetowych, realizację i przeprowadzanie oraz rozwijanie na własne potrzeby.
Szkolenie e-learning „Treści szkolenia w formule on-line” pokazuje, w jaki sposób należy przygotować treści merytoryczne do szkoleń internetowych.
Szkolenie blended learning „Tworzenie e-szkoleń na podstawie scenariuszy” w pierwszej części pokazuje, jak przygotować scenariusz szkolenia – niezbędny etap dydaktyczny, obejmujący projektowanie szkolenia i tzw. prace literaturowe.
Wskazujemy jak ważną rolą w e-learningu jest metodyk. W drugiej części szkolenia pokazujemy jak wykonać wartościowe, interaktywne i multimedialne szkolenie.
W dodatkowych zajęciach synchronicznych, tzw. webinariach, można dowiedzieć się więcej o tworzeniu scenariusza szkolenia e-learning oraz o wykorzystaniu scenariusza do opracowania szkolenia.
Szkolenie e-learning „Szkolenie e-learningowe jako proces mentorski” dotyczy przeprowadzania szkoleń elektronicznych i wskazuje kluczową, na tym etapie, rolę opiekuna/mentora.
Szkolenie blended learning „Budowanie szkoleń e-learningowych dla własnej organizacji” pokazuje różnice w podejściu do szkoleń elektronicznych tworzonych dla własnej organizacji i wstąpienie przez firmę w trudną rolę inwestora.
W dodatkowych zajęciach synchronicznych – webinariach – można dowiedzieć się więcej o pisaniu scenariusza oraz tworzeniu gotowego szkolenia na potrzeby własnej organizacji.
Webinaria – spotkania w wirtualnej klasie
Webinarium to inaczej spotkanie synchroniczne, prowadzone w tzw. wirtualnej klasie, z wykorzystaniem czatu, wideoczatu, pokazu slajdów, tablicy, głosowań i wielu innych możliwości. Podobnie jak szkolenia asynchroniczne w lekcjach, webinaria odbywają się w sesjach. Do wirtualnej klasy można wejść w sesji planowej – z udziałem eksperta, w umówionym terminie - albo w sesji nieplanowej, aby przymierzyć się do wirtualnej ławki, przeglądnąć „leżące na stołach” materiały, czy popisać po tablicy :)
Informacja organizacyjna: pierwsze sesje planowe webinariów odbywających się w wirtualnej klasie, z udziałem eksperta, zostaną przeprowadzone na początku lutego 2014, w godzinach popołudniowych (od godziny 16:00). Następne sesje planowe będą organizowane co dwa miesiące. O dokładnym terminie zajęć synchronicznych poinformujemy indywidualnie osoby zapisane na odpowiednie szkolenia, z kilkudniowym wyprzedzeniem. Jednocześnie zachęcamy do wchodzenia do wirtualnej klasy na sesje nieplanowe – w dowolnym czasie i według własnego uznania. Pozwoli to na oswojenie się z możliwościami wirtualnej klasy i zapoznanie z zasobami pomocniczymi. Po sesjach planowych będzie też można zapoznać się z nagraniami przebiegu sesji.
Co dalej?
Zapraszamy do zapisania się od razu! Warto poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności szkoleniowca o korzystanie z e-learningu. W niedalekiej przyszłości w społecznościach dla szkoleniowców znajdą się kolejne ciekawe nowości, jak narzędzie autorskie, do samodzielnego budowania i przeprowadzania prostych szkoleń tzw. rapid learning.
Serdecznie zapraszamy!
Szkolenia dotychczasowe
Szkolenie e-learning „Podstawy e-learningu dla firm szkoleniowych”
Szkolenie m-learning „Podstawy e-learningu dla firm szkoleniowych”
Szkolenia nowo uruchomione
Szkolenie e-learning „Treści szkolenia w formule on-line”
Szkolenie blended-learning „Tworzenie e-szkoleń na podstawie scenariuszy”
Szkolenie e-learning „Szkolenie e-learningowe jako proces mentorski”
Szkolenie blended-learning „Budowanie szkoleń e-learningowych dla własnej organizacji”
https://www.akademiaparp.gov.pl