Informujemy, iż z dniem 1 lipca 2014r. zmianie ulegają zasady wydawania kart parkingowych.
Karty parkingowe wydawane do tej pory przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku znajdą się w kompetencjach Przewodniczącego Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. poz. 1446 ) karta parkingowa wydawana będzie osobie niepełnosprawnej:
- zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się,
- osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się
- placówce zajmującej się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się.
Karta wydawana będzie na czas określony - dla osób niepełnosprawnych będzie to maksymalnie 5 lat, natomiast dla ww. placówek - okres 3 lat.
Nowe przepisy przewidują również utworzenie centralnej ewidencji kart parkingowych, która będzie prowadzona przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w systemie teleinformatycznym. System ten zacznie funkcjonować od 4 stycznia 2016 r.
Karty parkingowe wydane na podstawie dotychczasowych przepisów tracą ważności 30 listopada 2014 r.