Kto to jest sygnalista?
Sygnalista to osoba, mająca związek z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, w kontekście związanym z pracą i dowiedziała się o nieprawidłowości polegającej na naruszaniu prawa w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku. Nieprawidłowości mogą mieć różnoraki charakter, ale najczęściej wiąże się z działaniem na szkodę Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku w imię chęci zysku.
Naruszenie prawa dotyczy:
- korupcji
- zamówień publicznych
- usług, produktów i rynków finansowych
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami
- bezpieczeństwa transportu
- ochrony środowiska
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego
- bezpieczeństwa żywności i pasz
- zdrowia i dobrostanu zwierząt
- zdrowia publicznego
- ochrony konsumentów
- ochrony prywatności i danych osobowych
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych
- interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych
- konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16.
Prosimy o niewykorzystywanie procedury zgłaszania naruszeń prawa w celu składania skarg czy zażaleń.
Jeżeli mają Państwo uwagi dotyczące funkcjonowania Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, prosimy o przesłanie tych informacji drogą elektroniczną na adres ztm@gdansk.gda.pl lub telefonicznie pod numerem 58 520 57 00.
Sposoby zgłoszenia naruszeń prawa przez Sygnalistę:
- Poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego online - https://app.sygnanet.pl/ztm/pl;
- Ustnie do Koordynatora ds. sygnalizowania nieprawidłowości po wcześniejszym umówieniu się na spotkanie pod numerem 58 520 57 00;
- Pisemnie, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Zgłoszenie naruszeń – nie otwierać”.