I. Wnioski o pozwolenie na przewóz osób niepełnosprawnych - przewoźnicy.
Wnioski należy składać w sekretariacie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Przewoźnik jest wyłaniany w drodze przetargu.
II. Przyjmowanie wniosków na przewóz osób niepełnosprawnych - osoby niepełnosprawne.
Osoby korzystające z miejskich placówek opiekuńczych prawidłowo wypełnione wnioski wraz z wymaganymi dokumentami powinny składać na niżej wymieniony adres: Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk
Formularz wniosku dla osób korzystających z miejskich placówek opiekuńczych można pobrać:
- z naszej strony internetowej - pobierz wniosek (PDF)
- w MOPR
III. Punkty obsługi klienta ZTM
Punkt Obsługi Klienta nr 1 w Gdańsku, przy ul. Kilińskiego 4, w budynku Galerii Metropolia
Dostępne usługi:
- sprzedaż biletów jednorazowych, przyjmowanie wniosków o wydanie karty miejskiej, doładowanie kart miejskich biletami okresowymi, przyjmowanie wniosków o przystosowanie legitymacji studenckiej do ładowania biletami okresowymi, wyrabianie duplikatów kart miejskich i Gdańskich Kart Mieszkańca ze zdjęciem, sprzedaż kart na okaziciela, rozpatrywanie reklamacji dotyczących kart miejskich, wystawianie faktur za bilety zakupione za pośrednictwem automatów biletowych, obsługa płatności za przewóz osób niepełnosprawnych, przyjmowanie korespondencji kierowanej do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku
Zasady składania reklamacji w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku określa Zarządzenie nr 13/2018 Dyrektora ZTM w Gdańsku z dnia 23 marca 2018 r. w sprawie ustalenia Regulaminu postępowania reklamacyjnego prowadzonego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku oraz Zarządzenie zmieniające:
Wypełnione druki reklamacji można składać osobiście lub listownie na adres: ZTM w Gdańsku, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk;
- na e-mail: reklamacjeztm@gdansk.gda.pl
Uwaga! W Punktach Obsługi Klienta można składać wyłącznie reklamacje dotyczące kart miejskich.
V. Skargi i wnioski
Podstawy prawne rozpatrywania skarg i wniosków unormowane są w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 08.01.2002 r.w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5, poz.46).