Polska-Gdańsk: Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
2019/S 109-265650
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12
Gdańsk
80-803
Polska
Osoba do kontaktów: Anna Mościcka
Tel.: +48 583236185
E-mail: anna.moscicka@gdansk.gda.pl
Faks: +48 583236529
Kod NUTS: PL634
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.gdansk.pl
Sekcja II: Przedmiot
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Miasta Gdańska w Sektorze nr VI
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Miasta Gdańska w Sektorze VI, wyznaczonym uchwałą nr XXXII/681/12 Rady Miasta Gdańsk z dnia 29.11.2012 r. - obejmującego następujące dzielnice/osiedla: VII Dwór, Brętowo, Piecki-Migowo, Suchanino, Siedlce, Ujeścisko- Łostowice oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (zwanej dalej „RIPOK”), zlokalizowanej w Zakładzie Utylizacyjnym Sp. z o.o. w Gdańsku przy ul. Jabłoniowej 55.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do wzoru umowy zawartego w Rozdziale 14 SIWZ.
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Miasta Gdańska w Sektorze VI, wyznaczonym uchwałą nr XXXII/681/12 Rady Miasta Gdańsk z dnia 29.11.2012 r. - obejmującego następujące dzielnice/osiedla: VII Dwór, Brętowo, Piecki- Migowo, Suchanino, Siedlce, Ujeścisko-Łostowice oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (zwanej dalej „RIPOK”), zlokalizowanej w Zakładzie Utylizacyjnym Sp. z o.o. w Gdańsku przy ul. Jabłoniowej 55.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do wzoru umowy zawartego w Rozdziale 14 SIWZ.
2. W ramach niniejszego zamówienia usłudze podlega odbiór odpadów komunalnych:
1) od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, obejmujący selektywne zbieranie wyprodukowanych odpadów komunalnych:
a) bio, resztkowych, szkła, papieru, metali i tworzyw sztucznych lub zmieszanych;
W ilościach i z częstotliwościami zgodnymi ze złożonymi przez właścicieli nieruchomości deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
1. W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez zwiększenie w okresie obowiązywania umowy szacunkowych ilości odpadów do odbioru, jednakże niepowodującego wzrostu wartości umowy więcej niż o 20 % w stosunku do wartości określonej w §10 ust. 1 umowy. Wartość zamówienia opcjonalnego będzie odnoszona każdorazowo do wartości z §10 ust. 1 umowy na dzień zawarcia umowy, niezależnie od zmian i aktualizacji tej wartości w toku obowiązywania umowy.
2. W zakresie zamówienia opcjonalnego Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usług na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, które Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż w terminie 40 dni od zrealizowania odbioru odpadów o wartości stanowiącej 95 % wartości umowy, określonej w §10 ust. 1 umowy.
3. Korzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego może być dokonane jednorazowo na całą wartość zamówienia opcjonalnego lub w kilku częściach. W przypadku realizacji opcji w kilku częściach Zamawiający będzie składał Wykonawcy kolejne oświadczenia nie później niż przed momentem wyczerpania się wartości zamówienia opcjonalnego wynikającej z poprzednio złożonego oświadczenia.
4. Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia. Oświadczenie woli Zamawiającego o realizacji bądź zaniechaniu zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego.
5. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczne ilości wykonanych usług zrealizowanych na podstawie umowy, stanowiące sumę iloczynów aktualnie obowiązującej średniej ważonej stawek jednostkowych za odbiór i transport poszczególnych rodzajów odpadów oraz masy faktycznie odebranych i przetransportowanych rodzajów odpadów, powiększone o należny podatek VAT w wysokości 8 % do łącznej wartości określonej w §10 ust. 2 umowy.
1. W pkt II.2.7) podano termin świadczenia usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych do RIPOK,wynoszący 44 m-ce.
2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości: 28 600,00 PLN.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1.1.1 posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Gdańska, zgodnie z art. 9b i 9c ustawy z dnia 13.9.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 roku, poz. 1454 ze zm.) oraz art. 43 ustawy z dnia 6.3.2018 roku - Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 roku, poz. 650 ze zm.);
1.1.2 wpis do prowadzonego przez Marszałka Województwa Pomorskiego rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, (BDO, Dział VII) w zakresie kodów odpadów komunalnych, objętych przedmiotem zamówienia.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunki udziału w postępowaniu musi spełniać każdy z wykonawców, który rzeczywiście będzie odbierał i transportował odpady.
1.2 Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował:
1.2.1 pojazdami niezbędnymi do wykonania zamówienia:
1) Pojazd ciężarowy z podwoziem trzyosiowym, bezpylny, z wrzutnikiem grzebieniowym i widłowym o min. DMC 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1
2) Pojazd ciężarowy z podwoziem dwuosiowym, bezpylny, z wrzutnikiem grzebieniowym i widłowym o min. DMC 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1
3) Pojazd ciężarowy, z urządzeniem hakowym z podwoziem dwuosiowym o DMC min. 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1
4) Pojazd ciężarowy z urządzeniem hakowym z podwoziem trzyosiowym o DMC min. 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1
5) Pojazd ciężarowy: śmieciarka typu MINI o wysokości maks. 2,8 m z podwoziem dwuosiowym o DMC max. 8 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1
6) Pojazd skrzyniowy/VAN przeznaczony do wstawiania i wymiany pojemników: 1
7) Pojazd ciężarowy przystosowany do mycia i dezynfekcji pojemników w miejscu odbioru odpadów (PGO) lub mobilne urządzenie myjące pojemniki z zamkniętym obiegiem wody, wyposażony w zbiorniki wody czystej i brudnej umożliwiający obsługę pojemników o pojemności od 60 l do 1 100 l: 1
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek udziału w postępowaniu może zostać spełniony łącznie.
1.2.2 bazą magazynowo-transportową, spełniającą wszystkie wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra środowiska z dnia 11.1.2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 roku, poz. 122);
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców.
1.3. spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie świadczył w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 m-cy usługi z zakresu transportu odpadów komunalnych minimum jednego z następujących kodów odpadów: (15 01 01), (15 01 02), (15 01 06), (15 01 07), (16 01 03), (20 01 01), (20 01 02), (20 01 08), (20 01 39), (20 02 01), (20 03 01), (20 03 01A), (20 03 07), (20 03 99), o łącznej masie nie mniejszej niż: 2000 Mg
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek udziału w postępowaniu musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców.
Zamawiający:
— wymaga zawarcia umowy wg wzoru zawartego w Rozdziale 14 SIWZ,
— przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust 1 pkt. 6 ustawy Pzp, do wysokości 50 % wartości zamów. podstaw. Zamówienie to zostanie udzielone na okres ok. 2 lat, maksymalnie do końca trwania umowy podstaw. i będzie polegało na powtórzeniu usług szczegółowo określonych w opisie przedmiotu zamówienia podstaw. Wykonawca będzie musiał wykazać spełnianie warunków udziału w postępowaniu analog., jak w zamówieniu podstaw., z ew. modyfikacją wynikającą z zakresu zamówienia powtórzonego. Udzielenie zamów. z wolnej ręki zostanie poprzedzone negocjacjami. Zamów. z wolnej ręki zostanie udzielone na warunkach wynikających ze wzoru umowy (Rozdz. 14 SIWZ). Zamów. polegające na powtórzeniu podobnych usług zostało przewidziane w ogłoszeniu o zamówienie podstaw., jest zgodne z jego przedmiotem, a całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamów.podstaw.
Sekcja IV: Procedura
Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk, POLSKA, pokój 132A
1. Otwarcie ofert następuje przez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu, odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego.
2. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informację z otwarcia ofert.
3. Termin związania ofertą, o którym mowa w IV.2.6) wynosi: 90 dni.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Koniec roku 2022
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
1) art. 24 ust. 1 pkt 12-23 Ustawy;
2) art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy.
2. Wykonawca składa wraz z ofertą:
1) ośw. dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu i przesłanek wykluczenia (JEDZ);
2) wykaz narzędzi i urządzeń technicznych, o których mowa w Rozdziale 2 ust. 1 pkt 1.2. ppkt 1.2.1 SIWZ (pojazdy), dostępnych Wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami [na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i w celu ustalenia punktacji w kryterium oceny ofert „Dysponowanie pojazdami z normą emisji spalin (...)].
3. Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 10 dni) aktualnych na dzień złożenia dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, tj.:
1) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Gdańska, zgodnie z art. 9b i 9c ustawy z dnia 13.9.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 roku,poz. 1454, 1629);
b) opisu bazy transportowo-magazynowej, o której mowa w Rozdz. 2, ust. 1, pkt 1.2 ppkt 1.2.2 SIWZ wraz z informacją o podstawie do dysponowania nią;
c) wykazu usług, o których mowa w Rozdz. 2, ust. 1, pkt 1.3 SIWZ wraz dowodami określającymi, czy te usługi zostały wykonane należycie;
2) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu;
b) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
c) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;
4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) Ustawy Wykonawca,w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, składa oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w formie oryginału).
5. Wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
1) Cena - 60 %
2) Dysponowanie pojazdami z normą emisji spalin EURO 6 lub wyższą - 40 %
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl