Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500,
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP
Publikacja archiwalna

Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Miasta Gdańska w Sektorze nr VI

07/06/2019    S109    - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

 

Polska-Gdańsk: Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

2019/S 109-265650

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Legal Basis:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Gmina Miasta Gdańska, Urząd Miejski w Gdańsku
Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12
Gdańsk
80-803
Polska
Osoba do kontaktów: Anna Mościcka
Tel.: +48 583236185
E-mail: anna.moscicka@gdansk.gda.pl
Faks: +48 583236529
Kod NUTS: PL634

Adresy internetowe:

Główny adres: www.bip.gdansk.pl

I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.gdansk.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
 
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
 
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Miasta Gdańska w Sektorze nr VI

Numer referencyjny: BZP.271.11.2019.AM
 
II.1.2)Główny kod CPV
90511200
 
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
 
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Miasta Gdańska w Sektorze VI, wyznaczonym uchwałą nr XXXII/681/12 Rady Miasta Gdańsk z dnia 29.11.2012 r. - obejmującego następujące dzielnice/osiedla: VII Dwór, Brętowo, Piecki-Migowo, Suchanino, Siedlce, Ujeścisko- Łostowice oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (zwanej dalej „RIPOK”), zlokalizowanej w Zakładzie Utylizacyjnym Sp. z o.o. w Gdańsku przy ul. Jabłoniowej 55.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do wzoru umowy zawartego w Rozdziale 14 SIWZ.

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
 
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
 
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
 
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90510000
 
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL634
 
II.2.4)Opis zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Miasta Gdańska w Sektorze VI, wyznaczonym uchwałą nr XXXII/681/12 Rady Miasta Gdańsk z dnia 29.11.2012 r. - obejmującego następujące dzielnice/osiedla: VII Dwór, Brętowo, Piecki- Migowo, Suchanino, Siedlce, Ujeścisko-Łostowice oraz ich transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (zwanej dalej „RIPOK”), zlokalizowanej w Zakładzie Utylizacyjnym Sp. z o.o. w Gdańsku przy ul. Jabłoniowej 55.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do wzoru umowy zawartego w Rozdziale 14 SIWZ.

2. W ramach niniejszego zamówienia usłudze podlega odbiór odpadów komunalnych:

1) od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, obejmujący selektywne zbieranie wyprodukowanych odpadów komunalnych:

a) bio, resztkowych, szkła, papieru, metali i tworzyw sztucznych lub zmieszanych;

W ilościach i z częstotliwościami zgodnymi ze złożonymi przez właścicieli nieruchomości deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
 
II.2.6)Szacunkowa wartość
 
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/10/2019
Koniec: 31/05/2023
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
 
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
 
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: tak
Opis opcji:

1. W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez zwiększenie w okresie obowiązywania umowy szacunkowych ilości odpadów do odbioru, jednakże niepowodującego wzrostu wartości umowy więcej niż o 20 % w stosunku do wartości określonej w §10 ust. 1 umowy. Wartość zamówienia opcjonalnego będzie odnoszona każdorazowo do wartości z §10 ust. 1 umowy na dzień zawarcia umowy, niezależnie od zmian i aktualizacji tej wartości w toku obowiązywania umowy.

2. W zakresie zamówienia opcjonalnego Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usług na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, które Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż w terminie 40 dni od zrealizowania odbioru odpadów o wartości stanowiącej 95 % wartości umowy, określonej w §10 ust. 1 umowy.

3. Korzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego może być dokonane jednorazowo na całą wartość zamówienia opcjonalnego lub w kilku częściach. W przypadku realizacji opcji w kilku częściach Zamawiający będzie składał Wykonawcy kolejne oświadczenia nie później niż przed momentem wyczerpania się wartości zamówienia opcjonalnego wynikającej z poprzednio złożonego oświadczenia.

4. Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia. Oświadczenie woli Zamawiającego o realizacji bądź zaniechaniu zamówienia opcjonalnego jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego.

5. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczne ilości wykonanych usług zrealizowanych na podstawie umowy, stanowiące sumę iloczynów aktualnie obowiązującej średniej ważonej stawek jednostkowych za odbiór i transport poszczególnych rodzajów odpadów oraz masy faktycznie odebranych i przetransportowanych rodzajów odpadów, powiększone o należny podatek VAT w wysokości 8 % do łącznej wartości określonej w §10 ust. 2 umowy.

II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
 
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
 
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. W pkt II.2.7) podano termin świadczenia usługi odbioru i transportu odpadów komunalnych do RIPOK,wynoszący 44 m-ce.

2. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia, przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości: 28 600,00 PLN.

 

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
 
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

1.1.1 posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Gdańska, zgodnie z art. 9b i 9c ustawy z dnia 13.9.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 roku, poz. 1454 ze zm.) oraz art. 43 ustawy z dnia 6.3.2018 roku - Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 roku, poz. 650 ze zm.);

1.1.2 wpis do prowadzonego przez Marszałka Województwa Pomorskiego rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, (BDO, Dział VII) w zakresie kodów odpadów komunalnych, objętych przedmiotem zamówienia.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunki udziału w postępowaniu musi spełniać każdy z wykonawców, który rzeczywiście będzie odbierał i transportował odpady.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
 
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1.2 Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował:

1.2.1 pojazdami niezbędnymi do wykonania zamówienia:

1) Pojazd ciężarowy z podwoziem trzyosiowym, bezpylny, z wrzutnikiem grzebieniowym i widłowym o min. DMC 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1

2) Pojazd ciężarowy z podwoziem dwuosiowym, bezpylny, z wrzutnikiem grzebieniowym i widłowym o min. DMC 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1

3) Pojazd ciężarowy, z urządzeniem hakowym z podwoziem dwuosiowym o DMC min. 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1

4) Pojazd ciężarowy z urządzeniem hakowym z podwoziem trzyosiowym o DMC min. 5 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1

5) Pojazd ciężarowy: śmieciarka typu MINI o wysokości maks. 2,8 m z podwoziem dwuosiowym o DMC max. 8 t i normą spalin nie niższą niż Euro 5: 1

6) Pojazd skrzyniowy/VAN przeznaczony do wstawiania i wymiany pojemników: 1

7) Pojazd ciężarowy przystosowany do mycia i dezynfekcji pojemników w miejscu odbioru odpadów (PGO) lub mobilne urządzenie myjące pojemniki z zamkniętym obiegiem wody, wyposażony w zbiorniki wody czystej i brudnej umożliwiający obsługę pojemników o pojemności od 60 l do 1 100 l: 1

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek udziału w postępowaniu może zostać spełniony łącznie.

1.2.2 bazą magazynowo-transportową, spełniającą wszystkie wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra środowiska z dnia 11.1.2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 roku, poz. 122);

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców.

1.3. spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:

Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie świadczył w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 m-cy usługi z zakresu transportu odpadów komunalnych minimum jednego z następujących kodów odpadów: (15 01 01), (15 01 02), (15 01 06), (15 01 07), (16 01 03), (20 01 01), (20 01 02), (20 01 08), (20 01 39), (20 02 01), (20 03 01), (20 03 01A), (20 03 07), (20 03 99), o łącznej masie nie mniejszej niż: 2000 Mg

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek udziału w postępowaniu musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
 
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający:

— wymaga zawarcia umowy wg wzoru zawartego w Rozdziale 14 SIWZ,

— przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust 1 pkt. 6 ustawy Pzp, do wysokości 50 % wartości zamów. podstaw. Zamówienie to zostanie udzielone na okres ok. 2 lat, maksymalnie do końca trwania umowy podstaw. i będzie polegało na powtórzeniu usług szczegółowo określonych w opisie przedmiotu zamówienia podstaw. Wykonawca będzie musiał wykazać spełnianie warunków udziału w postępowaniu analog., jak w zamówieniu podstaw., z ew. modyfikacją wynikającą z zakresu zamówienia powtórzonego. Udzielenie zamów. z wolnej ręki zostanie poprzedzone negocjacjami. Zamów. z wolnej ręki zostanie udzielone na warunkach wynikających ze wzoru umowy (Rozdz. 14 SIWZ). Zamów. polegające na powtórzeniu podobnych usług zostało przewidziane w ogłoszeniu o zamówienie podstaw., jest zgodne z jego przedmiotem, a całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamów.podstaw.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
 

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
 
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
 
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
 
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
 
IV.2)Informacje administracyjne
 
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
 
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 24/07/2019
Czas lokalny: 12:00
 
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
 
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
 
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 3 (od ustalonej daty składania ofert)
 
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 24/07/2019
Czas lokalny: 14:00
Miejsce:

Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk, POLSKA, pokój 132A

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

1. Otwarcie ofert następuje przez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu, odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego.

2. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informację z otwarcia ofert.

3. Termin związania ofertą, o którym mowa w IV.2.6) wynosi: 90 dni.

 

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

Koniec roku 2022

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:

1) art. 24 ust. 1 pkt 12-23 Ustawy;

2) art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy.

2. Wykonawca składa wraz z ofertą:

1) ośw. dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu i przesłanek wykluczenia (JEDZ);

2) wykaz narzędzi i urządzeń technicznych, o których mowa w Rozdziale 2 ust. 1 pkt 1.2. ppkt 1.2.1 SIWZ (pojazdy), dostępnych Wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami [na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i w celu ustalenia punktacji w kryterium oceny ofert „Dysponowanie pojazdami z normą emisji spalin (...)].

3. Przed udzieleniem zamówienia Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 10 dni) aktualnych na dzień złożenia dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, tj.:

1) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

a) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Prezydenta Miasta Gdańska, zgodnie z art. 9b i 9c ustawy z dnia 13.9.1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 roku,poz. 1454, 1629);

b) opisu bazy transportowo-magazynowej, o której mowa w Rozdz. 2, ust. 1, pkt 1.2 ppkt 1.2.2 SIWZ wraz z informacją o podstawie do dysponowania nią;

c) wykazu usług, o których mowa w Rozdz. 2, ust. 1, pkt 1.3 SIWZ wraz dowodami określającymi, czy te usługi zostały wykonane należycie;

2) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:

a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu;

b) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;

c) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;

d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;

4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) Ustawy Wykonawca,w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, składa oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w formie oryginału).

5. Wszystkie oferty niepodlegające odrzuceniu oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:

1) Cena - 60 %

2) Dysponowanie pojazdami z normą emisji spalin EURO 6 lub wyższą - 40 %

VI.4)Procedury odwoławcze
 
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800

Adres internetowy: www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
 
VI.4.3)Składanie odwołań
 
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800

Adres internetowy: www.uzp.gov.pl