We kindly inform you that the official language in the Gdańsk City Hall is Polish. If you are unable to communicate in Polish, in order to ensure efficient service, please come with a person who speaks this language or authorize such a person to handle your case. Legal basis: Article 4 and 5 Act of October 7, 1999 on the Polish language. |
Uprzejmie informujemy, że w Urzędzie Miejskim w Gdańsku obowiązującym językiem jest język polski. Jeżeli nie jesteś w stanie porozumieć się w języku polskim, w celu zapewnienia sprawnej obsługi, przyjdź z osobą mówiącą w tym języku lub upoważnij taką osobę do załatwienia twojej sprawy. Podstawa prawna: Art. 4 i 5 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672 ze zm.). |
- Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na nadanie cech identyfikacyjnych lub tabliczki znamionowej (36 KB)
- Pełnomocnictwo (608.13 KB, pdf)
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
1. Wniosek o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe nabytym na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu:
- wypełniony formularz (druk) wniosku,
- dowód osobisty (do wglądu),
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu,
- pozwolenie czasowe,
- dowód własności pojazdu nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa z adnotacją, że wraz ze sprzedanym pojazdem nie został przekazany dowód rejestracyjny pojazdu i karta pojazdu, jeżeli była wydana.
2. Wniosek o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego lub podczas naprawy:
- wypełniony formularz (druk) wniosku,
- dowód osobisty (do wglądu),
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe,
- opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazująca pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczająca ingerencję w polu numerowym w celu umyślnego ich zniszczenia lub sfałszowania.
Uwaga: rzeczoznawca wydający opinię musi być wpisany na listę rzeczoznawców samochodowych prowadzoną przez Ministra właściwego do spraw transportu.
3. Wniosek o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia, lub ramy w pojeździe odzyskanym po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu:
- wypełniony formularz (druk) wniosku,
- dowód osobisty (do wglądu),
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu,
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe,
- dokument wydany przez organ prowadzący postępowanie w sprawie kradzieży pojazdu, który potwierdza dokonanie kradzieży,
- dokument wydany przez organ prowadzący postępowanie w sprawie kradzieży pojazdu, który stwierdza identyfikację odzyskanego pojazdu z podaniem numeru podwozia, nadwozia lub ramy oraz zawiera informację dotyczącą historii pojazdu.
4. Wniosek o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, którego markę określa się jako "SAM":
- wypełniony formularz (druk) wniosku,
- oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że pojazd jest zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,
- dowód osobisty (do wglądu).
5. Wniosek o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu:
- wypełniony formularz (druk) wniosku,
- dowód osobisty (do wglądu),
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe,
- prawomocne orzeczenie sądu ustalające prawo własności pojazdu.
6. Wniosek o wykonanie zastępczej tabliczki znamionowej:
- wypełniony formularz (druk) wniosku,
- dowód osobisty (do wglądu),
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu potwierdzające brak tabliczki znamionowej lub oświadczenie właściciela pojazdu potwierdzające brak tabliczki znamionowej,
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe.
- nie dotyczy -
Kwota | Tytuł płatności | |
---|---|---|
10 zł | za decyzję zezwalającą na nabicie cech identyfikacyjnych | Zapłać |
10 zł | za decyzję zezwalającą na wykonanie tabliczki znamionowej | Zapłać |
17 zł | w przypadku złożenia pełnomocnictwa | Zapłać |
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:
- Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
- w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat): https://bip.gdansk.pl/urzad-miejski/Wplaty-na-rzecz-Miasta-dokonywane-bez-oplat-i-prowizji,a,28873,
- w opłatomatach znajdujących się w Zespołach Obsługi Mieszkańców:
-
-
- ul. Nowe Ogrody 8/12,
- ul. Wilanowska 2,
- ul. Milskiego 1,
- ul. Żaglowa 11,
- ul. Partyzantów 74
- kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku obsługi,
- za pośrednictwem portalu info-car.pl
-
-
na rachunek bankowy:
Informujemy, że wymienione konto dotyczy tylko i wyłącznie opłaty skarbowej.
Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12
Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa za pełnomocnictwo, numer rejestracyjny")
Niezwłoczne rozpatrzenie wniosku.
Wniosek należy złożyć w urzędzie właściwym dla miejsca pobytu stałego, a w przypadku osoby prawnej w urzędzie właściwym dla miejsca jej siedziby. Mieszkańcy Gdańska wniosek składają w:
W przypadku wniosku o wykonanie zastępczej tabliczki znamionowej w:
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 5
ul. Żaglowa 11
80-560 Gdańsk
stanowisko 8, 9
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 2
ul.Bernarda Milskiego 1
80-809 Gdańsk
stanowisko 7, 8
Po pobraniu biletu numerowanego oznaczonego literą „B” na wyznaczonym stanowisku, oznaczonym napisem "ODBIÓR STAŁEGO DOWODU REJESTRACYJNEGO".
Uwaga!
W przypadku awarii systemu do wydawania biletów numerowych obsługa na stanowisku oznaczonym napisem „ODBIÓR STAŁEGO DOWODU REJESTRACYJNEGO" według kolejności przybycia.
W przypadku wniosku o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia, lub ramy wniosek wraz załącznikami należy złożyć w:
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul. Wilanowska 2, 80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu
Odbiór decyzji w sprawie nadania cech identyfikacyjnych w w ZOM nr 5 - ul.Żaglowa 11, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym ze strony Urzędu.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 5
ul. Żaglowa 11
80-560 Gdańsk
tel.: 58 323 69 52
Informacja Referatu Rejestracji Pojazdów: tel.: 58 323 71 70
Informacja - Gdańskie Centrum Kontaktu: tel.: 58 52 44 500
Wydział Komunikacji Urząd Miejski w Gdańsku - Referat Rejestracji Pojazdów
ul. Bernarda Milskiego 1
80-809 Gdańsk
sekretariat 58 323 71 67
e-mail: wk@gdansk.gda.pl
W przypadku wydania decyzji odmawiającej wydania decyzji zezwalającej na nadanie cech identyfikacyjnych lub odmawiającej wydania decyzji zezwalającej na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej przysługuje w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji prawo złożenie odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem Prezydenta Miasta Gdańska.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1251),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r., poz. 1847 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz. U. z 2022 r., poz. 1848),
- Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (j.t. Dz. U. z 2023 r., poz. 2500).
- Ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (j.t. Dz. U. z 2020 r., poz. 2056 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2111.),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572).
W przypadku załączenia do wniosku dokumentów sporządzonych w języku obcym wymagane jest ich tłumaczenie na język polski wykonane przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula. W przypadku braku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tłumacza przysięgłego danego języka dopuszcza się tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego pojazd został sprowadzony. (Nie dotyczy: 1. Dowodu rejestracyjnego wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego w zakresie zawierającym oznaczenia kodów zastosowanych w tym dowodzie; 2. Świadectwa zgodności WE albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu).
Zgodnie z art. 4 i art. 5 ustawy o języku polskim:
Art. 4 Język polski jest językiem urzędowym:
1) konstytucyjnych organów państwa;
2) organów jednostek samorządu terytorialnego i podległych im instytucji w zakresie, w jakim wykonują zadania publiczne;
3) terenowych organów administracji publicznej;
4) instytucji powołanych do realizacji określonych zadań publicznych;
5) organów, instytucji i urzędów podległych organom wymienionym w pkt 1 i pkt 3, powołanych w celu realizacji zadań tych organów, a także organów państwowych osób prawnych w zakresie, w jakim wykonują zadania publiczne;
6) organów samorządu innego niż samorząd terytorialny oraz organów organizacji społecznych, zawodowych, spółdzielczych i innych podmiotów wykonujących zadania publiczne.
Art. 5
1. Podmioty wykonujące zadania publiczne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokonują wszelkich czynności urzędowych oraz składają oświadczenia woli w języku polskim, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do oświadczeń woli, podań i innych pism składanych organom, o których mowa w art. 4.
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z zapisu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Gdańska z siedzibą Urząd Miejski w Gdańsku - ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk, e-mail: umg@gdansk.gda.pl ; tel. +48 58 52 44 500 2.Dane osobowe przetwarzane będą w celu: a) dopuszczenia pojazdu do ruchu, b) obsługi pojazdów dopuszczonych do ruchu, c) wyrejestrowania pojazdu. Podstawa prawna - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym 3. Dane osobowe podlegają ujawnianiu następującym odbiorcom: Gdańskie Centrum Informatyczne z siedzibą w Gdańsku ul. prof. Witolda Andruszkiewicza 5, 80-601 Gdańsk. Jednocześnie informuję, iż Pana/Pani dane osobowe mogą być ujawniane organom publicznym, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem naszego państwa, które nie są uznawane za odbiorców. 4. Dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej jedynie w celu wypełnienia postanowień ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych, a także wykonania aktu prawa stanowionego przez organizację międzynarodową, której Rzeczpospolita Polska jest członkiem. 5. Dane osobowe będą przechowywane do czasu skreślenia przedsiębiorcy z rejestru lub instruktora z ewidencji, a następnie zarchiwizowane zgodnie z kategorią archiwalną. 6. W zakresie swoich danych osobowych ma Pani/Pan prawo żądania dostępu do danych i ich sprostowania. 7. Każda osoba ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych odbywa się niezgodnie z przepisami. 8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania. Konsekwencją nie podania danych osobowych będzie odmowa wykonania wnioskowanej czynności administracyjnej. 9. Informacje kontaktowe Inspektora ochrony danych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku: e-mail: iod@gdansk.gda.pl ; tel. +48 58 52 44 500 |