Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500,
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP

Zezwolenie na organizowanie imprezy masowej z wyłączeniem imprez powodujących utrudnienia w ruchu drogowym lub wymagających korzystania z dróg w sposób szczególny

Formularze do pobrania:

Rezerwacja wizyty:

- nie dotyczy -

Złóż wniosek przez Internet:

elek. skrzynka podawcza ePUAP: /UMGDA/SkrytkaESP

Wymagane dokumenty:

Obowiązkowa dokumentacja, którą należy dołączyć do wniosku w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 marca 2009 roku (Dz.U z 2022r., poz. 1466 ze zm.)

W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator nie później niż 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia występuje z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej jednocześnie zwraca się o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu lub terenu  oraz o przewidywanych zagrożeniach do:

  • Komendanta Miejskiego Policji,
  • Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
  • Kierownika Pogotowia Ratunkowego,
  • Państwowego Inspektora Sanitarnego,

które organizator dołącza do wniosku niezwłocznie nie później jednak niż, na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.

 

Oprócz wspomnianych opinii do wniosku organizator dołącza następujące dokumenty:

  1. Graficzny plan obiektu lub terenu na którym ma być przeprowadzona impreza masowa wraz z jego opisem zawierającym:
    • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    • oznaczenia lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu
    • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
  2. Powiadamia komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej.
  3. Program i  regulamin imprezy wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
  4. Regulamin obiektu (terenu) wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
  5. Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej.
  6. Warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy.
  7. Opracowaną  instrukcję  postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego  zagrożenia w miejscu i czasie imprezy masowej.
  8. Terminarz  rozgrywek  meczów piłki nożnej  lub terminarz innych imprez masowych (gdy odbywają się cyklicznie).
  9. Informację o:
    • liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej
    • przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego ,
    • liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
    • o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa w tym jego dane obejmujące imię i nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczeniu o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej,
    • o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka.
  10. Informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.

Opłata skarbowa:

Kwota Tytuł płatności  
82,00 zł za wydanie decyzji administracyjnej dotyczącej imprezy masowej Zapłać

Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:

  •  banków bądź poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
  • placówek Banku PEKO S.A świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat):
    https://bip.gdansk.pl/urzad-miejski/Wplaty-na-rzecz-Miasta-dokonywane-bez-oplat-i-prowizji,a,28873,
  • opłatomatów ustawionych przy wszystkich Zespołach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat),
  • płatności on-line: https://oplaty.gdansk.pl (prowizja 1 zł):

na rachunek bankowy:

Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12

Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")

Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator nie później niż 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia występuje z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej jednocześnie zwraca się o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu lub terenu oraz o przewidywanych zagrożeniach do : - Komendanta Miejskiego Policji, - Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, - Kierownika Pogotowia Ratunkowego, - Państwowego Inspektora Sanitarnego, które organizator dołącza do wniosku niezwłocznie nie później jednak niż, na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.

Miejsce złożenia dokumentów:

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

Jednostka odpowiedzialna:

Urząd Miejski w Gdańsku Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
ul. Wyspiańskiego 9A
80-432 Gdańsk
tel.: 58 778 60 30

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Województwa Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

  • Obowiązkowa dokumentacja, którą należy dołączyć do wniosku w sprawie wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 20 marca 2009 roku (Dz.U z 2022r., poz. 1466 ze zm.).

Inne informacje:

- nie dotyczy -