Szukaj A A A

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Gmina Miasta Gdańska - Urząd Miejski w Gdańsku

Zakres Obowiązków

Prezydent Miasta Gdańska jest organem wykonawczym Miasta Gdańska,

wykonuje uchwały Rady Miasta Gdańska i zadania gminy określone przepisami prawa, w szczególności:

  • przygotowuje projekty uchwał Rady Miasta,
  • określa sposób wykonywania uchwał,
  • gospodaruje mieniem komunalnym,
  • realizuje budżet,
  • zatrudnia i zwalnia kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
  • kieruje bieżącymi sprawami Miasta oraz reprezentuje je na zewnątrz,
  • podejmuje decyzje w sprawach zwykłego zarządu majątkiem Miasta,
  • wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  • wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego,
  • jest kierownikiem Urzędu Miejskiego,
  • określa w regulaminie organizacyjnym organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Miejskiego,
  • powierza Zastępcom Prezydenta, Sekretarzowi Miasta oraz Skarbnikowi Miasta prowadzenie określonych spraw Miasta w swoim imieniu.


Prezydentowi Miasta Gdańska podlega:

  • Kancelaria Prezydenta,
  • Biuro Prezydenta ds. Kultury,
  • Biuro Prezydenta ds. Sportu,
  • Wydział Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej,
  • Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,
  • Zespół Audytorów Wewnętrznych,
  • Miejski Konserwator Zabytków.