BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Gmina Miasta Gdańska - Urząd Miejski w Gdańsku

Zakres obowiązków

Sekretarzowi Miasta Gdańska Danucie Janczarek powierza się do prowadzenia, w imieniu Prezydenta Miasta Gdańska, następujący zakres spraw:

  1. kierowanie Urzędem Miejskim,
  2. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu,
  3. nawiązywanie i rozwiązywanie z pracownikami samorządowymi stosunku pracy, z wyłączeniem pracowników zatrudnianych na podstawie powołania, kierowników jednostek organizacyjnych Miasta oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
  4. wprowadzanie zmian do struktury wewnętrznej i zadań poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu,
  5. podejmowanie decyzji w sprawie gospodarowania etatami oraz funduszem płac Urzędu,
  6. koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów organów przedstawicielskich i referendów,
  7. zapewnienie warunków techniczno - organizacyjnych funkcjonowania Urzędu,
  8. kreowanie procesów rozwoju zawodowego pracowników i szkoleń,
  9. kształtowanie systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji i dokumentacji,
  10. zapewnienie sprawnej obsługi klientów Urzędu,
  11. koordynowanie i nadzorowanie spraw w zakresie skarg, wniosków i postulatów klientów Urzędu,
  12. nadzór nad realizacją zadań dotyczących ewidencji ludności, dowodów osobistych i spraw obywatelskich,
  13. nadzór nad rejestracją i ewidencją kierowców oraz pojazdów,
  14. przyjmowanie zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia publicznego,
  15. koordynowanie zdarzeń stanu cywilnego,
  16. zapewnienie prawidłowego przebiegu procesów legislacyjnych w Urzędzie,
  17. zapewnienie prawidłowej obsługi prawnej w Urzędzie,
  18. współpraca z Radami Dzielnic,
  19. nadzór nad przeprowadzaniem kontroli komórek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta,
  20. nadzór i koordynowanie przestrzegania w Urzędzie zasad obowiązujących przy udzielaniu zamówień publicznych,
  21. nadzorowanie spraw z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego w Mieście,
  22. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu,
  23. współdziałanie z Zastępcą Prezydenta Miasta Gdańska ds. polityki komunalnej w zakresie utrzymania czystości w Mieście, tworzenia miejsc parkingowych oraz samowolnego zajęcia nieruchomości Miasta na prowadzenie działalności handlowej,
  24. współpraca z Radą Miasta, Prezydium Rady, Klubami Radnych oraz Komisjami Rady Miasta,
  25. nadzorowanie spraw realizowanych przez:
    • Wydział Kadr i Organizacji,
    • Wydział Obsługi Mieszkańców,
    • Wydział Spraw Obywatelskich,
    • Biuro Rady Miasta Gdańska,
    • Biuro Audytu i Kontroli - dotyczących kontroli,
    • Koordynatora Radców Prawnych,
    • Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, z wyłączeniem Referatu Planowania Cywilnego,
    • Biuro Zamówień Publicznych.

***

Sekretarz Miasta reprezentuje Miasto w kontaktach krajowych i międzynarodowych w zakresie merytorycznego nadzoru nad sprawami wymienionymi wyżej.