Polska-Gdańsk: Usługi ubezpieczeniowe
2016/S 137-248826
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Gmina Miasta Gdańsk, Urzad Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
Punkt kontaktowy: Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych
Osoba do kontaktów: Wioleta Maj-Stopczyńska
80-803 Gdańsk
Polska
Tel.: +48 583236128
E-mail: wioleta.maj-stopczynska@gdansk.gda.pl
Faks: +48 583236529
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.um.gdansk.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Kod NUTS
1.1. Przedmiotem postępowania jest kompleksowe ubezpieczenie inwestycji realizowanych przez jednostki Gminy Miasta Gdańska na lata 2016 – 2018.
1.2. Na przedmiot zamówienia składają się 2 odrębne zadania:
Zadanie nr 1- Ubezpieczenie ryzyk budowy i montażu inwestycji liniowych, kubaturowych i mostowych na terenie Gminy Miasta Gdańska.
Zadanie nr 2- Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z realizacją inwestycji liniowych, kubaturowych i mostowych na terenie Gminy Miasta Gdańska ( wymienionych w Zadaniu nr 1)
1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia”. W przedmiotowym załączniku Zamawiający określił wymagane minimalne warunki ubezpieczenia.
AD. pkt II.3) przedmiotowego ogłoszenia- Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
3.1. Dla Zadania nr 1:
W odniesieniu do umowy generalnej ryzyk budowy i montażu (CAR/ EAR) – okres 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Przy czym czas trwania odpowiedzialności ubezpieczyciela będzie tożsamy z czasem realizacji poszczególnych kontraktów w ramach zgłoszonych inwestycji z uwzględnieniem klauzul gwarancyjnych.
3.2. Dla Zadania nr 2: Okres 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
66510000, 66515200, 66515400, 66516400, 66513200, 66519200
Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części
Informacje o częściach zamówienia
Część nr: 1 Nazwa: Zadanie nr 1 – Ubezpieczenie ryzyk budowy i montażu inwestycji liniowych, kubaturowych i mostowych na terenie Gminy Miasta Gdańska.66510000, 66515200, 66515400, 66516400, 66513200, 66519200
W odniesieniu do umowy generalnej ryzyk budowy i montażu (CAR/ EAR) – okres 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Przy czym czas trwania odpowiedzialności ubezpieczyciela będzie tożsamy z czasem realizacji poszczególnych kontraktów w ramach zgłoszonych inwestycji z uwzględnieniem klauzul gwarancyjnych.
66510000, 66515200, 66515400, 66516400, 66513200, 66519200
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zadanie nr 1- 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych),
Zadanie nr 2- 3 000 PLN (słownie: trzy tysiące złotych).
Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz powinno być wystawione na Gminę Miasta Gdańska, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk. Oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia należy złożyć wraz z ofertą. Zostaną one zdeponowane w kasie Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Pełnomocnictwo winno zostać złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie.
3) Wykonawcy, o których mowa w pkt 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy, dotyczące:
1.2.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku – dotyczy Zadania nr 1 i nr 2:
Wykonawca winien posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w grupach, o których mowa w dziale II załącznika do ustawy z 11.9.2015 o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, w zakresie nie mniejszym niż przedmiot zamówienia, odpowiednio do części, w której ubiega się on o udzielenie zamówienia.
Oświadczenia lub dokumenty, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu ( Rozdział nr 3 SIWZ):
1. W celu oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca składa wraz z ofertą:
1) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wg załączonego wzoru – załącznik nr 1 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika wyłonionego zgodnie z treścią art. 23 ust. 2 ustawy,
2) zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej zgodnie z przepisami ustawy z 11.9.2015 o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej w zakresie, o którym mowa w Rozdziale 2 ust. 1 pkt 1.2 ppkt 1.2.1 SIWZ – załącznik nr 2 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego Wykonawcę lub zaświadczenie wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego, potwierdzającego zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w wymaganych grupach.
2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Wykonawca składa wraz z ofertą:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, wg załączonego wzoru – załącznik nr 3 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 4 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 5 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 6 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 8 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 9 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
3. Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, wg załączonego wzoru – załącznik nr 10 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
4.Dokumenty składane przez wykonawców zagranicznych ( Rozdział nr 3 SIWZ, ust. 6)
1) Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
2) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 3 ust. 2 SIWZ:
a) pkt. 2-4 i 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
b) pkt 5 i 7 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy.
3) Dokumenty, o których mowa w pkt 2 lit. a) tiret pierwsze i trzecie oraz lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 2 lit. a) tiret drugie, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy pkt 3.
Sekcja IV: Procedura
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 97
2. Klauzula fakultatywna. Waga 3
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
2.Zamawiający przewidział istotne zmiany postanowień umów oraz określił warunki zmian w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Rozdział nr 13.
3.Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów, a także nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
3.Miejscem składania ofert jest Urząd Miejski w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk, Biuro Zamówień Publicznych, pokój 129 (I piętro). Oferty można wysłać pocztą na adres Zamawiającego podany w niniejszym ogłoszeniu.
4.Do kontaktowania się z wykonawcami upoważniony jest pracownik Biura Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Gdańsku – p. Wioleta Maj-Stopczyńska, pok. 128, tel. 58 32-36-128, fax. 58 32-36-529, e-mail: wioleta.maj-stopczynska@gdansk.gda.pl, w dniach: pon., wt., czw.- w godzinach od 8:00 do 16:00; w śr. – w godzinach od 8:00 do 17:00, w pt.- w godzinach od 8:00 do 15:00.
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:15.7.2016
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (402.5 KB)
załącznik nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia (228.25 KB)
załącznik nr 2 do SIWZ - Lista inwestycji (10.36 KB)
Wzór załącznika nr 4 do wzoru umowy - Lista pojedynczych kontraktów (13.41 KB)
Oświadczenie STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi sp. z o.o. - skan pisma z dnia 11.07.2016r. (205.23 KB)
Wyjaśnienia nr 1 SIWZ - pismo z dnia 27.07.2016r. (169.76 KB)
Wyjaśnienia nr 2 i Zmiana nr 1 treści SIWZ - pismo z dnia 16.08.2016r. (3.72 MB)
Wyjaśnienia nr 3 i Zmiana nr 2 treści SIWZ - pismo z dnia 16.08.2016r. (5.34 MB)
Wyjaśnienia nr 4 i Zmiana nr 3 treści SIWZ - pismo z dnia 19.08.2016r. (4.2 MB)
Wyjaśnienia nr 5 i Zmiana nr 4 treści SIWZ - pismo z dnia 19.08.2016r. (2.2 MB)
mapka do pytania nr 3.2. w Wyjaśnieniach nr 5 i Zmiana nr 4 treści SIWZ (878.24 KB)
Wyjaśnienia nr 6 i Zmiana nr 5 treści SIWZ - pismo z dnia 19.08.2016r. (1.36 MB)
Wyjaśnienia nr 7 treści SIWZ - pismo z dnia 19.08.2016r. (2.01 MB)
Zmiana nr 6 treści SIWZ - pismo z dnia 19.08.2016r. - ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT (144.28 KB)
Ogłoszenie dodatkowych informacji, informacje o niekompletnej procedurze lub sprostowanie (76.47 KB)
Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej (407.39 KB)