Ubezpieczenie Gminy Miasta Gdańska wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ryzyk majątkowych i osobowych oraz mienia stanowiącego własność Skarbu Państwa, będącego w administrowaniu Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych Samorządoweg

1/08/2016    S167    - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Gdańsk: Usługi ubezpieczeniowe

2016/S 167-301305

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Miasta Gdańsk, Urząd Miejski w Gdańsku
Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12
Punkt kontaktowy: Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
Osoba do kontaktów: Wioleta Maj-Stopczyńska
80-803 Gdańsk
Polska
Tel.: +48 583236128
E-mail: wioleta.maj-stopczynska@gdansk.gda.pl
Faks: +48 583236529

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.um.gdansk.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Ubezpieczenie Gminy Miasta Gdańska wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ryzyk majątkowych i osobowych oraz mienia stanowiącego własność Skarbu Państwa, będącego w administrowaniu Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych Samorządowego Zakładu Budżetowego.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gdańsk.
Kod NUTS
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
1.1. Przedmiotem postępowania jest ubezpieczenie Gminy Miasta Gdańska wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ryzyk majątkowych i osobowych oraz mienia stanowiącego własność Skarbu Państwa, będącego w administrowaniu Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych Samorządowego Zakładu Budżetowego. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, w zakresie przedstawionych części zamówienia.
1.2. Na przedmiot zamówienia składają się 2 odrębne zadania:
Zadanie nr 1 Ubezpieczenie Gminy Miasta Gdańska wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ryzyk majątkowych i osobowych.
Zadanie nr 2 Ubezpieczenie mienia stanowiącego własność Skarbu Państwa, będącego w administrowaniu Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych Samorządowego Zakładu Budżetowego.
1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ „Opis przedmiotu zamówienia”. W przedmiotowym załączniku Zamawiający określił wymagane minimalne warunki ubezpieczenia.
Ad. pkt II.3) przedmiotowego ogłoszenia: Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
3. Termin realizacji zamówienia
3.1. Od 1.12.2016, godz. 00.00, do 30.11.2017, godz. 24.00
— w przypadku zawarcia umowy do 30.11.2016.
3.2. Okres 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy
— w przypadku zawarcia umowy po 30.11.2016.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

66510000, 66512100, 66515200, 66515400

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Wartość zamówienia przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 209 000 EUR.
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.12.2016. Zakończenie 30.11.2017

Informacje o częściach zamówienia

Część nr: 1 Nazwa: Ubezpieczenie Gminy Miasta Gdańska wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ryzyk majątkowych i osobowych
1)Krótki opis
Ubezpieczenie Gminy Miasta Gdańska wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ryzyk majątkowych i osobowych.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

66510000, 66512100, 66515200, 66515400

3)Wielkość lub zakres
Wartość zamówienia przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 209 000 EUR.
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 1.12.2016. Zakończenie 30.11.2017
5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
3. Termin realizacji zamówienia
3.1. Od 1.12.2016, godz. 00.00, do 30.11.2017, godz. 24.00
— w przypadku zawarcia umowy do 30.11.2016.
3.2. Okres 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy
— w przypadku zawarcia umowy po 30.11.2016.
Część nr: 2 Nazwa: Ubezpieczenie mienia stanowiącego własność Skarbu Państwa, będącego w administrowaniu Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych Samorządowego Zakładu Budżetowego.
1)Krótki opis
Ubezpieczenie mienia stanowiącego własność Skarbu Państwa, będącego w administrowaniu Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych Samorządowego Zakładu Budżetowego.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

66510000, 66512100, 66515200, 66515400

3)Wielkość lub zakres
Wartość szacunkowa przedmiotowej części zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 209 000 EUR.
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 1.12.2016. Zakończenie 30.11.2017
5)Informacje dodatkowe na temat części zamówienia
3. Termin realizacji zamówienia
3.1. Od 1.12.2016, godz. 00.00, do 30.11.2017, godz. 24.00
— w przypadku zawarcia umowy do 30.11.2016.
3.2. Okres 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy
— w przypadku zawarcia umowy po 30.11.2016.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Wymagania dotyczące wadium
1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości:
— Zadanie nr 1: 30 000 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych),
— Zadanie nr 2: 2 000 PLN (słownie: dwa tysiące złotych).
Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz powinno być wystawione na Gminę Miasta Gdańska, ul. Nowe Ogrody 8/12; 80-803 Gdańsk. Oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia należy złożyć wraz z ofertą. Zostaną one zdeponowane w kasie Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
5. Wykonawcy występujący wspólnie.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Pełnomocnictwo winno zostać złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie.
2. Wykonawcy, o których mowa w pkt 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy i wykonanie umowy.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1.2.1 posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej;
Wykonawca winien posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie nie mniejszym niż przedmiot zamówienia, odpowiednio do części, w której ubiega się on o udzielenie zamówienia, w zakresie:
— dla Zadania nr 1 – w szczególności w grupach nr 1, nr 8, nr 9, o których mowa w dziale II załącznika do ustawy z 11.9.2015 o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej;
— dla Zadania nr 2 – w szczególności w grupach nr 8, nr 9, o których mowa w dziale II załącznika do ustawy z 11.9.2015 o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
2. Zamawiający przewiduje fakultatywną podstawę wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. tj.:
Zamawiający wyklucza Wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z 15.5.2015 – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. 2015 poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz 2016 poz. 615 i 996) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z 28.2.2003 – Prawo upadłościowe (Dz.U. 2015 poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz 2016 poz. 615 i 996).
3. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 24aa ustawy Prawo zamówień publicznych, najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
I. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca składa wraz z ofertą:
1. oświadczenie aktualne na dzień składania ofert w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia ( załącznik nr 1 do oferty – wzór JEDZ w wersji edytowalnej w załączeniu);
Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, w zakresie wymaganym w SIWZ.
2. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Jednolity Europejski Dokument Zamówienia musi być złożony przez każdego z Wykonawców.
Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył Jednolite Europejskie Dokumenty Zamówienia dotyczące podwykonawców.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, do złożenia w terminie nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
3.1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zdolności:
3.1.1. zezwolenia na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej zgodnie z przepisami ustawy z 11.9.2015 o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez co najmniej jednego Wykonawcę. Zamawiający za właściwe uzna przedłożenie zaświadczenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego, potwierdzającego zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w wymaganych grupach.
3.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp:
3.2.1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczeniu na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy – wzór w załączeniu.
Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Dokumenty składane przez Wykonawców zagranicznych na potwierdzenie, że nie podlegają wykluczeniu (Rozdział 3 SIWZ pkt 6)
1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w SIWZ Rozdział nr 3, ust. 3 pkt 3.2.1, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
2. Dokument, o którym mowa w ust. 1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 2 stosuje się.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej

1. Cena. Waga 60

2. Klauzule fakultatywne. Waga 40

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
BZP-271-050/WKiO/16/WMS, BZP-271-052/WRS/16/WMS
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
10.10.2016 - 11:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 10.10.2016 - 12:00

Miejscowość:

Urząd Miejski w Gdańsku, 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12, sala 132 A, Ip.

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)Informacje dodatkowe
1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego.
2. Zamawiający przewidział zmiany postanowień umów w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
3. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów, a także nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
4.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Oferty sporządzone w języku polskim, należy składać w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12,pok. 129 lub przesłać pocztą na adres Zamawiającego określony w pkt I.1 ogłoszenia.

6.Do kontaktowania się z wykonawcami upoważniony jest pracownik Biura Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Gdańsku – p. Wioleta Maj-Stopczyńska, pok. 128, tel. (58) 32-36-128, fax. (58) 32-36-529, e-mail: wioleta.maj-stopczynska@gdansk.gda.pl, w dniach: pon., wt., czw.- w godzinach od 8:00 do 16:00; w śr. – w godzinach od 8:00 do 17:00, w pt.- w godzinach od 8.00 do 15.00.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800

Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Krajowa Izba Odwoławcza
Polska
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Zgodnie z Działem VI ustawy z 29.1.2004 Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2015 poz. 2164, ze zm.).
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17 a
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
26.8.2016