Polska-Gdańsk: Usługi sprzątania
2020/S 192-463080
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Nowe Ogrody 8/12
Miejscowość: Gdańsk
Kod NUTS: PL634 Gdański
Kod pocztowy: 80-803
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Zuzanna Ulasińska
E-mail: zuzanna.ulasinska@gdansk.gda.pl
Tel.: +48 583236188
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.gdansk.pl
Sekcja II: Przedmiot
Świadczenie usługi sprzątania wewnętrznego i zewnętrznego w obiektach zajmowanych przez Urząd Miejski w Gdańsku
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usługi sprzątania wewnętrznego i zewnętrznego w obiektach zajmowanych przez Urząd Miejski w Gdańsku.
Gdańsk
1. Łączna liczba powierzchni sprzątania wewnętrznego: – 22 835,79 m2:
1) ul. Nowe Ogrody 8/12 – 10 718,00 m2;
2) ul. Wały Jagiellońskie 1 – budynek Nowego Ratusza – 2 533,45 m2;
3) ul. Wały Jagiellońskie 1 – budynek Wozowni ze stróżówką – 410,00 m2;
4) ul. Lastadia 2 – 1 949,33 m2;
5) ul. Partyzantów 74 – 1 136,47 m2;
6) ul. Milskiego 1 – ZOM nr 2 – 568,00 m2;
7) ul. Kartuska 5 – 2 203,10 m2;
8) ul. Długi Targ 39/40 – 899,79 m2;
9) ul. Wilanowska 2 i 2A – 707,51 m2;
10) ul. Piekarnicza 16 – 576,13 m2;
11) ul. Andruszkiewicza 5 – 179,11 m2;
12) ul. Żaglowa 11 – 204,90 m2.
W 2021 planowane jest przejęcie do użytku ok. 750,00 m2 zlokalizowanych na parterze i V piętrze budynku przy ul. Żaglowej 11. Wielkość powierzchni, rodzaje powierzchni sprzątania wewnętrznego, powierzchnia szklana do mycia oraz częstotliwość sprzątania zostaną określone z chwilą zasiedlenia pomieszczeń.
2. Łączna liczba powierzchni sprzątania zewnętrznego: – 15.010,50 m2:
1) ul. Nowe Ogrody 8/12 – 8 006,00 m2;
2) ul. Wały Jagiellońskie 1 – budynek Nowego Ratusza, Wozowni i stróżówki – 6 180,50 m2;
3) ul. Partyzantów 74 – 36,00 m2;
4) ul. Wilanowska 2 – 290,00 m2;
5) ul. Piekarnicza 16 – 498,00 m2.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w rozdziale nr 1.
Cena jest jedynym kryterium oceny ofert o wadze 100 %.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa następujące dokumenty:
a) wykaz usług wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – wg załączonego wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ;
b) wykaz narzędzi i urządzeń technicznych, o których mowa w rozdziale 2, ust. 1, pkt 1.1, ppkt 1.1.2 SIWZ, dostępnych Wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, wg załączonego wzoru – załącznik nr 2 do SIWZ;
c) wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia, wykonujących czynności wymienione w opisie przedmiotu zamówienia, o których mowa w rozdziale 2, ust. 1, pkt 1.1, ppkt 1.1.3 lit. a oraz lit. b, wraz z informacją na temat ich doświadczenia, niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami – załącznik nr 3 do SIWZ.
1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej DWIE usługi polegające na sprzątaniu budynków użyteczności publicznej o powierzchni sprzątanej minimum 7 000 m2, trwającej minimum 12 miesięcy w ramach jednego kontraktu (budynek użyteczności publicznej w rozumieniu § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. (t.j. Dz.U. 2019 poz.1065) w sprawie warunków technicznych jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
2. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował sprawnym sprzętem w ilości zapewniającej stałą, prawidłową obsługę jednocześnie na wszystkich obiektach zajmowanych przez Zamawiającego, zgodnie z wykazem narzędzi i urządzeń technicznych (załącznik nr 2 do SIWZ).
3. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował łącznie:
a) co najmniej trzema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na stanowisku kontrolera (osoba nadzorująca usługi sprzątania), posiadającymi ponad 24 miesięczny staż pracy na stanowisku nadzoru nad osobami, wykonującymi czynności sprzątania;
b) co najmniej czterdziestoma osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wykonującymi czynności sprzątania.
Liczbę zatrudnionych osób oraz czas pracy kontrolera w poszczególnych obiektach urzędu, Wykonawca wykaże w wykazie osób skierowanych do realizacji zamówienia, przy czym osoby pełniące funkcje kontrolera zostaną wskazane z imienia i nazwiska (załącznik nr 3 do SIWZ).
Uwaga! Osoby wskazane do pełnienia funkcji kontrolera, nie mogą być jednocześnie osobami, które wykonują usługi sprzątania w obiektach zajmowanych przez urząd.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej mogą zostać spełnione łącznie.
Określone zostały w rozdziale 14 SIWZ – wzór umowy.
Sekcja IV: Procedura
Urząd Miejski w Gdańsku, 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12, pok.128
Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego.
Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informację z otwarcia ofert.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
III kwartał 2022 r.
1. Wykonawca składa wraz z ofertą, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ), dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu i przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 1 do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, JEDZ (załącznik nr 1 do oferty) składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12–22 Pzp i art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp.
Wykaz dokumentów na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności – wg wzoru – załącznik nr 4 do SIWZ;
c) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne – wg wzoru – załącznik nr 5 do SIWZ;
d) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, składa oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wg załączonego wzoru – załącznik nr 6 do SIWZ.
4. Forma składanych dokumentów została opisana w SIWZ rozdział 3.
5. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
6. Przed podpisaniem umowy o zamówienie publiczne, Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, na zasadach opisanych w SIWZ rozdział 11.
7. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów, a także nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/