Opracowanie mapy akustycznej i programu ochrony środowiska przed hałasem dla Miasta Gdańska wraz z aktualizacją istniejącego systemu informatycznego, utrzymanie istniejącego systemu monitoringu hałasu i asysta techniczna.

20/04/2016 S77 - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

I.II.III.IV.VI.

Polska-Gdańsk: Audyt środowiskowy

2016/S 077-136860

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Miasta Gdańsk, Urząd Miejski w Gdańsku

Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12

Osoba do kontaktów: Iwona Bujalska

80-803 Gdańsk

POLSKA

Tel.: +48 583236126

E-mail: iwona.bujalska@gdansk.gda.pl

Faks: +48 583236529

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.gdansk.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Ogólne usługi publiczne

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Opracowanie mapy akustycznej i programu ochrony środowiska przed hałasem dla Miasta Gdańska wraz z aktualizacją istniejącego systemu informatycznego, utrzymanie istniejącego systemu monitoringu hałasu i asysta techniczna.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Usługi

Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne

Kod NUTS

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

1.1. Przedmiotem zamówienia jest:

1.1.1. Opracowanie mapy akustycznej (MA)

1.1.2. Opracowanie „Programu ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Gdańska” (POSPH)

1.1.3. Aktualizacja istniejącego systemu informatycznego mapy akustycznej (SIMA-GD)

1.1.4. Regeneracja istniejącego systemu monitoringu hałasu miasta Gdańska (SMH-GD)

1.1.5. Asysta techniczna oraz utrzymanie SIMA-GD oraz SMH-GD

1.1.6. Wykonanie opracowania wyników monitoringu hałasu z systemu SMH-GD

1.2. Przedmiot zamówienia dotyczy terenu zawartego wewnątrz granic administracyjnych Miasta Gdańska. Powierzchnia terenu wynosi ok. 26 600 ha, ilość działek: ok. 75 000, ilość budynków: ok. 91.000, długość torów tramwajowych: ok. 92 km.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Rozdziale 1 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

90714000, 72253200, 71313100, 71354000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

Powyżej progu unijnego.

II.2.2)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

28 450 PLN

Szczegółowe wymagania dotyczące wniesienia wadium zostały opisane w Rozdziale 5 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

21 dni.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Wykonawcy występujący wspólnie.

1)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Pełnomocnictwo winno zostać złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie.

3)Wykonawcy, o których mowa w pkt 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

III.1.4)Inne szczególne warunki

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,

1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące:

1.2.1 posiadania wiedzy i doświadczenia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie, w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:

1.2.1.1. co najmniej dwóch usług polegających na wykonaniu mapy akustycznej miasta o ilości mieszkańców co najmniej 100 tys., wykonanych zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska z uwzględnieniem co najmniej hałasu drogowego, szynowego oraz przemysłowego,

1.2.1.2. co najmniej dwóch usług polegających na wykonaniu programu ochrony środowiska przed hałasem dla miast o ilości mieszkańców co najmniej 100 tys. wykonanych zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska,

1.2.1.3. wykonanie i wdrożenie co najmniej jednego systemu całorocznego wielopunktowego monitoringu hałasu w mieście o ilości mieszkańców co najmniej 100 tyś złożonego co najmniej z 10 lokalizacji pomiarowych, bazy danych pomiarowych oraz portalu internetowego prezentującego wyniki pomiarów.

1.2.2 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 3 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i które posiadają praktyczne doświadczenie w realizacji map akustycznych, programów ochrony środowiska przed hałasem lub wykonywaniu opracowań specjalistycznych na podstawie danych z monitoringu hałasu.

2. W celu oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca składa wraz z ofertą:

2.1. oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy wg załączonego wzoru – załącznik nr 1 do oferty;

2.2. wykaz zrealizowanych zamówień, o których mowa w Rozdziale 2, ust. 1, pkt 1.2, ppkt 1.2.1. siwz, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie- wg załączonego wzoru- załącznik nr 2 do oferty

2.3. wykaz osób, o których mowa w Rozdz. 2, ust. 1, pkt 1.2, ppkt 1.2.2, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg załączonego wzoru – załącznik nr 3 do oferty;

3. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Wykonawca składa wraz z ofertą:

1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, wg załączonego wzoru – załącznik nr 4 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;

2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 5 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;

3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 6 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;

4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 7 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;

5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 8 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;

6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 9 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę;

7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 10 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

4. Wykonawca wraz z ofertą składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, wg załączonego wzoru – załącznik nr 11 do oferty; w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

5. Forma składanych dokumentów:

1) Dokumenty, wymienione w Rozdziale 3 SIWZ, należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 19.2.2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 roku, poz. 231).

2) Oświadczenie z artykułu 22 należy złożyć w formie oryginału.

6. Wykonawcy występujący wspólnie.

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Pełnomocnictwo winno zostać złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie.

3) Wykonawcy, o których mowa w pkt 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

7. Dokumenty składane przez wykonawców zagranicznych.

1) Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

2) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale 3 ust. 2 SIWZ:

a) pkt. 2-4 i 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

b) pkt 5 i 7 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy.

3) Dokumenty, o których mowa w pkt 2 lit. a) tiret pierwsze i trzecie oraz lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 2 lit. a) tiret drugie, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy pkt 3.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej

1. Cena. Waga 70

2. Okres utrzymania Systemu Monitoringu Hałasu SMH-GD. Waga 30

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

BZP-271-023/WŚ/16/IB

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

30.5.2016 - 11:00

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 30.5.2016 - 11:30

Miejscowość:

Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówien Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk, pok. 132A

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewidział istotne zmiany postanowień umowy oraz określił warunki zmian w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, Rozdział 13.

2. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów, a także nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowanie aukcji elektronicznej

3. Termin realizacji zamówienia:

Etap I – Wykonanie raportu dotyczącego SMH-GD oraz aktualizacja NMT i TMZ – w terminie 2 miesięcy od podpisania umowy

Etap II – Modernizacja SMH-GD oraz aktualizacja SIMA-GD – w terminie do 30 listopada 2016r.

Etap III – Opracowanie mapy akustycznej oraz wykonanie opracowania specjalistycznego – w terminie do 31 maja 2017r.

Etap IV – Opracowanie POSPH – w terminie do 31 maja 2018r.

Etap V – Asysta techniczna – w terminie do 31 maja 2019r.

Etap VI – Utrzymanie SMH-GD – realizacja zgodnie z ofertą Wykonawcy, z tym że: minimalny okres utrzymania wynosi 1 rok, zaś maksymalny 4 lata.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza

ul. Postępu 17 a

02-676 Warszawa

POLSKA

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

Tel.: +48 224587801

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

Faks: +48 224587800

Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

Krajowa Izba Odwoławcza

ul. Postępu 17 a

02-676 Warszawa

POLSKA

Tel.: +48 224587801

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Składanie odwołań

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Krajowa Izba Odwoławcza

ul. Postępu 17 a

02-676 Warszawa

POLSKA

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

Tel.: +48 224587801

Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

Faks: +48 224587800

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

15.4.2016

SIWZ (531 KB)

Odpowiedź na pytanie (34.26 KB)

Zmiana treści SIWZ (98.59 KB)

Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej (51.37 KB)

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia (90.93 KB)