Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500,
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP

Zespół Dialogu Obywatelskiego ds. „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”

Zespół został powołany Zarządzeniem Nr 278/24 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 12 lutego 2024 r.  

Inicjatorem i pomysłodawcą powstania Zespołu Dialogu Obywatelskiego ds. „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych” są Fundacja Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych; Stowarzyszenie Gdański Komitet Obywatelski; Stowarzyszenie „Dla Siedlec”; Fundacja Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA; Stowarzyszenie Morena; Instytut Metropolitalny; Opowiadacze Historii Dolnego Miasta w Gdańsku przy ścisłej współpracy z Urzędem Miejskim w Gdańsku.  

Głównym celem funkcjonowania Zespołu Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”, jest wypracowanie rozwiązań w zakresie usystematyzowania dostępności lokali użytkowych będących w zasobie Gminy Miasta Gdańska udostępnianych organizacjom pozarządowym. 

 Należy podkreślić, że udział w Zespole Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych” jest całkowicie otwarty i na każdym etapie prac można włączyć się w pracę Zespołu.  

 Zakres prac zespołu: 

  • wypracowanie sposobów optymalnej komunikacji pomiędzy organizacjami pozarządowymi i jednostkami Miasta Gdańska dysponującymi zasobami lokalowymi;
  • wypracowanie sposobów transparentnej komunikacji dot. zasobów lokalowych Miasta Gdańska;
  • wypracowanie sposobu informowania o zasobach komunalnych dostępnych dla organizacji pozarządowych i możliwych formach prawnych;
  • wypracowanie procedur udostępniania i wynajmowania lokali z uwzględnieniem dostępności w rozumieniu ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  • wypracowanie kryteriów dostępu do lokali komunalnych;
  • wypracowanie zasad odpłatności za lokale, w tym części wspólne we wspólnotach, a w szczególności w sytuacji zmian wysokości opłat w ciągu roku;
  • uporządkowanie i przegląd wszystkich dostępnych obecnie lokali, które są użyczane i wynajmowane gdańskim organizacjom pod względem ich wykorzystywania i spełniania przez organizacje wypracowanych przez Zespół kryteriów;
  • wyrażanie opinii i zajmowanie stanowisk w zakresie spraw związanych z działaniem organizacji pozarządowych w lokalach udostępnianych przez Miasto;
  • inicjowanie procesów partycypacyjnych w rozwiązywaniu sporów i budowaniu polityk w Mieście dotyczących zasad korzystania z zasobów komunalnych;
  • wypracowywanie rozwiązań w zakresie gospodarki komunalnej (w szczególności opłaty za śmieci) uwzględniających aspekty społeczne działań organizacji (np. realizacja zadań publicznych, wsparcie osób ze specjalnymi potrzebami). 

Harmonogram spotkań:  

5 kwietnia 2024, godz. 13.00, Centrum Dolna Brama (ul. Dolna Brama 8, w Gdańsku) 

7 maja 2024, godz. 9.00 - 11.00, Centrum Dolna Brama (ul. Dolna Brama 8, w Gdańsku) 

Kontakt:  

Współprzewodniczący Zespołu Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”:   

Pan Adam Niemkiewicz 

Tel: +48 501 102 300 

e-mail: an@morena.org.pl 

Współprzewodniczący Zespołu Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”: 

Pan Michał Zorena 

Tel: +48 58 326 67 29 

e-mail: michal.zorena@gdansk.gda.pl  

Do pobrania:

Protokół ze spotkania Zespołu 16_02_2024 (97.54 KB, pdf)

Protokół ze spotkania Zespołu 05_04_2024 (118.71 KB, pdf)

Metryczka publikacji