Doręczanie przez pracowników Urzędu Miejskiego w Gdańsku decyzji podatkowych na 2022 r.

Już po raz trzynasty decyzje podatkowe dostarczą gdańszczanom osobiście pracownicy Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Urzędnicy rozniosą blisko 130 tysięcy decyzji!

Zgodnie z przepisami Ordynacji Podatkowej pisma, w tym decyzje, mogą być doręczane podatnikom przez operatora pocztowego lub pracowników organu podatkowego (Prezydenta Miasta Gdańska).

W Gdańsku, po ubiegłorocznej przerwie, już po raz trzynasty decyzje podatkowe roznoszone będą przez pracowników urzędu. Jest to zdecydowanie bardziej ekonomiczne oraz efektywniejsze. Koszty doręczenia są o niemal połowę niższe, a skuteczność doręczenia decyzji bezpośrednio do Mieszkańców wynosi ponad 90%.

W tym roku 130 urzędników dostarczy niemal 130 tys. decyzji.

  • Decyzje mogą być doręczane od poniedziałku do soboty w godz. 9.00-20.00
  • Doręczyciele – pracownicy Urzędu - nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć zamkniętą przesyłkę.
  • Na żądanie podatnika doręczyciele zobowiązani są do przedstawienia legitymacji służbowej.
  • Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru.
  • Urzędnik może zostawić przesyłkę u naszego sąsiada jeśli ten zobowiązał się do przekazania jej adresatowi.
  • W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu.

Akcja rozpocznie się 8 stycznia i potrwa do 8 lutego 2022 r. włącznie. Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego.

Z uwagi na bezpieczeństwo Mieszkańców, każdy pracownik doręczający decyzje został zobowiązany do:

  • przestrzegania zasad bezpieczeństwa w tym obowiązku zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki,
  • wstrzymania się od doręczania decyzji w przypadku zaobserwowania u siebie jakichkolwiek objawów infekcji,
  • zgłoszenia do służb sanitarnych informacji o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną podczas doręczania.

Ponadto każdy pracownik doręczający decyzje posiada aktualny Unijny Certyfikat COVID.

Podatek można opłacać elektronicznie poprzez stronę internetową Płatności online Urzędu Miejskiego w Gdańsku lub w opłatomatach zlokalizowanych w Zespołach Obsługi Mieszkańców:

  • Nowe Ogrody 8/12
  • Wilanowska 2
  • Partyzantów 74
  • Milskiego 1
  • Żaglowa 11,

a także oddziałach Banku PEKAO S.A. na terenie Gdańska, w których również można dokonać wpłat podatku bez prowizji:

  • ul. Cieszyńskiego 36
  • ul. Garncarska 23
  • al. Grunwaldzka 92/98
  • ul. Kołobrzeska 43
  • ul. Lastadia 2
  • ul. Nowe Ogrody 8/12
  • ul. Ogarna 116
  • ul. Rakoczego 17
  • ul. Uphagena 27

Z uwagi na Państwa wygodę i bezpieczeństwo od kilku już lat rekomendujemy otrzymywanie decyzji podatkowych w formie elektronicznej.

W tym celu niezbędne jest wyrażenie zgody podatnika na taką formę otrzymywania decyzji, poprzez złożenie odpowiedniego wniosku.

Instrukcja „jak otrzymywać decyzje elektronicznie”

Zachęcamy również do składania informacji podatkowych on-line. Dzięki temu zyskasz czas, złożysz informację bez konieczności wychodzenia z domu, a prosta aplikacja pomoże wypełnić Ci dokumenty bez błędu.

Nabyłeś nieruchomość w Gdańsku, przeczytaj o podatku od nieruchomości

Informujemy, że istnieje możliwość powiadamiania Podatników o zbliżającym się terminie płatności lub powstałej zaległości w zakresie podatków
i opłat.

W celu uzyskania szczegółowych informacji – złożenia odpowiedniej zgody przeczytaj o systemie informowania klientów o terminie płatności lub o powstałej zaległości w zakresie podatków i opłat

 

 

Metryczka publikacji