Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500,
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP
Publikacja archiwalna

Świadczenie usług przewozowych osób niepełnosprawnych na terenie miasta Gdańska w okresie 01.01.2021 r. – 31.12.2021 r. - zamówienie Centralnego Zamawiającego

09/10/2020    S197

Polska-Gdańsk: Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

2020/S 197-476635

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Miasta Gdańska, Urząd Miejski w Gdańsku – Centralny Zamawiający
Adres pocztowy: Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12
Miejscowość: Gdańsk
Kod NUTS: PL634 Gdański
Kod pocztowy: 80-803
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Izabela Ciechowska-Karczewska
E-mail: izabela.ciechowska-karczewska@gdansk.gda.pl
Tel.: +48 583236125
Faks: +48 583236129
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.gdansk.pl
I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku
Adres pocztowy: ul. Na Stoku 49
Miejscowość: Gdańsk
Kod NUTS: PL634 Gdański
Kod pocztowy: 80-874
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Izabela Ciechowska-Karczewska
E-mail: izabela.ciechowska-karczewska@gdansk.gda.pl
Tel.: +48 583236125
Faks: +48 583236129
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.gdansk.pl
I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
W zamówieniu stosowane jest wspólne udzielanie zamówień
Zamówienia udziela centralna jednostka zakupująca
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://bip.gdansk.pl/zamowienia-publiczne
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Świadczenie usług przewozowych osób niepełnosprawnych na terenie miasta Gdańska w okresie 1.1.2021–13.12.2021.

Numer referencyjny: BZP.271.71.2020.ICK
II.1.2)Główny kod CPV
60130000 Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na terenie miasta Gdańska usług przewozowych osób niepełnosprawnych i ich opiekunów, w roku 2021 w sposób zgodny z uchwałą nr XXXIX/885/13 Rady Miasta Gdańska z 25 czerwca 2013 r. w sprawie ustalania rodzajów przewozów, zasad korzystania, organizacji, uprawnień i odpłatności przy przejazdach osób niepełnosprawnych, przystosowanymi do tego celu mikrobusami organizowanych przez Gminę Miasta Gdańska, SIWZ, ofertą oraz umową.

2. Szacowana max. łączna liczba wozokm: 310 000.

3. Wymagana liczba busów: 12 szt.

4. Opis przedmiotu zamów. określa rozdz. 1 SIWZ.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL633 Trójmiejski
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Gdańsk

II.2.4)Opis zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na terenie miasta Gdańska usług przewozowych osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w roku 2021 w sposób zgodny z uchwałą Nr XXXIX/885/13 Rady Miasta Gdańska z 25 czerwca 2013 r. w sprawie ustalania rodzajów przewozów, zasad korzystania, organizacji, uprawnień i odpłatności przy przejazdach osób niepełnosprawnych, przystosowanymi do tego celu mikrobusami organizowanych przez Gminę Miasta Gdańska, Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i ofertą oraz niniejszą umową.

2. Przedmiotem zamówienia jest także opracowanie harmonogramów przebiegu tras w oparciu o wykaz osób z adresami zamieszkania i adresy przedszkoli/szkół/placówek/ośrodków (zwanych dalej „placówkami”) oraz dokonywanie jego aktualizacji. Wykaz adresów zamieszkania dowożonych osób i adresy placówek stanowi załącznik nr 2 do umowy, która zostanie podpisana po wyborze najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę, z którym Zamawiający zawrze umowę.

3. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie czynności niezbędne do należytego przewozu osób niepełnosprawnych, a zwłaszcza zapewnienia bezpieczeństwa i sprawowania opieki nad powierzonymi dziećmi/uczniami (zwanych dalej „dziećmi”).

4. Szacowana liczba wozokilometrów objętych niniejszym przedmiotem zamówienia wynosi 310 000 wozokm.

5. Przewozy osób niepełnosprawnych wykonywane będą dwunastoma specjalnie przystosowanymi mikrobusami w sposób:

a) przewozy jednorazowe, na terenie gminy Miasta Gdańska oraz gmin sąsiednich, wg indywidualnych ustaleń, w systemie rzeczywiście przejechanych kilometrów według wskazań licznika kilometrów,

b) przewozy okresowe abonamentowe, na terenie gminy Miasta Gdańska, na stałej trasie, w miesięcznych okresach rozliczeniowych, na zlecenie Zamawiającego, zgodnie z warunkami SIWZ i zawartej umowy.

6. Za wykonywanie przewozów określonych w ust. 5 lit. a) pobierana będzie opłata, zgodnie z aktualną taryfą opłat przewidzianą w uchwale Rady Miasta Gdańska.

7. Zakres i termin wykonywania przewozów określonych w ust. 5 lit. b) wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego.

8. Przewozy jednorazowe realizuje się, z uwzględnieniem możliwości przewozowych, na podstawie zamówień złożonych przez osoby zmawiające przewóz. O ile w zamówieniu nie wskazano innej trasy, przewóz jednorazowy wykonuje się po najkrótszej możliwej trasie.

9. Przewóz osób niepełnosprawnych i ich opiekunów będzie realizowany we wszystkie dni tygodnia, w tym w niedziele i święta państwowe w godzinach od 6.00 do 21.30, w zależności od potrzeb.

10. Przewozy będą realizowane w okresie od 1.1.2021 do 31.12.2021 we wszystkie dni roku dla przewozów jednorazowych; dla dzieci uczęszczających do placówek przewozy będą realizowane w dniach nauki szkolnej, od dnia rozpoczęcia zajęć edukacyjnych do ich zakończenia, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego ogłaszanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych w poszczególnych placówkach oraz w dniach wolnych od nauki szkolnej (tj. np. w okresie wakacji i ferii) wg. potrzeb Zamawiającego; dla pozostałych osób przewozy abonamentowe będą realizowane w dni powszednie.

11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian w zakresie liczby osób i adresów zamieszkania albo zmian osobowych na liście osób przewidzianych do przewozu oraz adresów placówek o czym poinformuje Wykonawcę, bez potrzeby sporządzania aneksu do umowy, jeżeli zmiany te nie skutkują koniecznością wykorzystania większej lub mniejszej liczby samochodów.

12. W okresie trwania umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia rocznej planowanej maksymalnej liczby wozokm w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2021
Koniec: 31/12/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. dotyczy pkt II.2.5) – kryteria oceny ofert w postępowaniu są następujące:

a) cena brutto (z VAT) 65,00,

b) rok produkcji pojazdu (min. 2011) 15,00,

c) norma emisji spalin 20,00.

2. Zamawiający nie żąda wniesienia wadium w postępowaniu.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

Posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zawodu przewoźnika drogowego zgodnie z art. 5.1. Ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 2140 z póź. zmianami),

W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich musi posiadać kompetencje i uprawnienia, o ile wynika to z odrębnych przepisów lub przynajmniej ten Wykonawca, który czynnie będzie realizował zamówienie w zakresie usług przewozowych.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wg załączonego wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:

1. dysponuje dwunastoma samochodami typu mikrobus przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich, spełniającymi parametry wynikające z poniższych zapisów, a wskazane w załączniku nr 1 do SIWZ, liczbie dostosowanej do prawidłowego realizowania zamówienia zgodnie z warunkami SIWZ:

a) rok produkcji 2011 lub późniejszy oraz wskazanie normy emisji spalin EURO;

b) liczba miejsc siedzących dla 8 osób plus kierowca;

c) siedzenia – za drugim rzędem demontowane w szybki i prosty sposób;

d) możliwość przewożenia minimum 2 osób niepełnosprawnych na wózkach (1 osoba w przypadku wózka niestandardowego lub wózka elektrycznego o napędzie akumulatorowym);

e) bezpieczeństwo:

— 3-punktowe ramieniowo-biodrowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich fotelach, wszystkie fotele wyposażone w zagłówki,

— drzwi – z zamkami z blokowaniem możliwości otwierania od wewnątrz,

— listwy w podłodze, umożliwiające bezpieczne mocowanie wózków inwalidzkich pasami bezpieczeństwa (2 pasy przytrzymujące wózek z tyłu, 2 pasy napinające z przodu wózka),

— komplet pasów do mocowania wózków inwalidzkich przy każdym miejscu na wózek, pas bezpieczeństwa przytrzymujący pasażera siedzącego na wózku inwalidzkim;

f) łączna liczba drzwi – minimum 4;

g) drzwi boczne środkowe – odsuwane, wyposażone w dodatkowy stopień zewnętrzny ułatwiający wchodzenie (dopuszcza się oddzielny podest);

h) drzwi tylne – przeszklone, otwierane na boki, z możliwością otwarcia ponad 90o;

i) winda z tyłu pojazdu lub najazdy, pozwalające na bezpieczne transportowanie osób na wózkach inwalidzkich, w tym wózkach elektrycznych o napędzie akumulatorowym do / z wnętrza samochodu,

j) klimatyzacja min. manualna i ogrzewanie z regulacją w części pasażerskiej,

k) kolorystyka zewnętrzna – jednolity kolor jasny (np. biały, srebrny lub jasno szary),

l) każdy pojazd winien być wyposażony w nadajnik GPS umożliwiający śledzenie pojazdu realizującego kurs w ramach zadania w czasie rzeczywistym na mapie oraz gromadzącym dane archiwalne o zrealizowanych kursach tj. trasie i czasie zatrzymania w miejscach wsiadania/wysiadania przewożonych osób. W/w urządzenia GPS winno być zakupione i zamontowane na koszt Wykonawcy,

m) Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu jednostanowiskową licencję na użytkowanie oprogramowania do obsługi systemu rejestrującego pracę pojazdów (GPS), ważną przez cały okres trwania umowy lub adres strony internetowej, login i hasło do programu Wykonawcy (użytkownika). Program winien umożliwiać Zamawiającemu pozyskiwanie danych, o których mowa w pkt l), na bieżąco (podgląd on-line) oraz historycznie za ostatnie trzy miesiące. Dane, o których mowa w pkt l) mają być prezentowane na podkładzie mapy miasta Gdańska,

n) każdy pojazd musi być wyposażony w kamerę wideo, rejestrator umożliwiający archiwizowanie i przeglądanie zgromadzonych nagrań, oraz stację dokującą lub złącze pozwalające na przeniesienie danych do komputera zewnętrznego.

o) kamera zamontowana w przedniej części pojazdu powinna mieć na tyle szerokie pole widzenia, aby obraz z kamery obejmował całą przestrzeń pasażerską pojazdu.

p) funkcjonalność systemu monitoringu wnętrza pojazdu powinna umożliwiać:

— bieżące rejestrowanie zdarzeń w całej przestrzeni pasażerskiej pojazdu podczas realizacji usługi przewozu,

— zapis obrazu o jakości pozwalającej na identyfikację osób (minimalna rozdzielczość HD 1280x720),

— kodowanie lub zabezpieczenie zapisywanego obrazu „znakiem wodnym”, aby mógł stanowić dowód w postępowaniu dochodzeniowym i sądowym,

— zapisywanie na dysku co najmniej 120 godzin pracy, z możliwością ustawienia rejestracji z nadpisywaniem najstarszych nagrań lub bez nadpisywania. Zapisane nagrania mogą być trzymane nie dłużej niż 90 dni od daty nagrania.

W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej może zostać spełniony łącznie.

III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Określone zostały w rozdziale 14 SIWZ — wzór umowy

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 13/11/2020
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 11/01/2021
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 13/11/2020
Czas lokalny: 11:00
Miejsce:

Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk, pokój 125

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

1. Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego.

2. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej informację z otwarcia ofert.

3. Termin związania ofertą (IV.2.6) wynosi 60 dni licząc od upływu terminu składania ofert.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

II kwartał 2021

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
VI.3)Informacje dodatkowe:

I. Do oferty Wyk. dołącza aktual. na dzień skład. ofert oświadcz.w formie JEDZ. Inform. zawarte w tym oświadcz. stanowią wstępne potwierdz., że Wyk. nie podlega wyklucz. oraz spełnia warunki udział. w postępow. – załącznik nr 1 do oferty.

II. Wyk., który powoł. się na zasoby innych podmiotów, w celu wykaz. braku istnienia wobec nich podstaw wyklucz. oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warun. udziału w postęp. składa także JEDZ tych podmiot.

III. W przypadku gdy Wyk. zamierza powierzyć wyk. części zamów. podwykonawcy to Wykonawca zobowiąz. jest do wskazania w ofercie i w JEDZ części zamów. (zakresu), których wyk. zamierza powierzyć podwyk. wraz z podaniem nazwy podwyk. jeżeli są oni znani.

IV. W przypadku wspóln. ubieg. się o zam. dok. JEDZ składa osobno każdy z Wyk. wspólnie ubieg. się o zam.

V. Zam. przed udziel. zamów., wezwie wyk., którego oferta została najwyżej oceniona, do złoż. w wyznacz., nie krótszym niż 10 dni, term. aktualnych na dzień:

1) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

a) koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania;

b) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wg załączonego wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ.

2. W celu potw. braku podstaw wyklucz. Wyk. z udziału w postęp. Zam. żąda nast. dok.:

A) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustaw.wystaw. nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,

B) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wyklucz. na podstaw. art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;

C) oświad. Wyk. o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - wg. zał. nr 2 do SIWZ;

D) oświad. Wyk. o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne – wg. zał. nr 3 do SIWZ.

3. W celu potwierdz. braku podstaw do wyklucz. na podstawie art. 24 ust.1 pkt 23) Ustawy Wyk., w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, składa oświad. o przynależności bądź braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wg zał. nr 4 do SIWZ.

4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.

5. Dokumenty składane przez Wykonawców zagranicznych opisano w rozdz. 3 SIWZ

6. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: co określono w rozdz. 14 SIWZ „wzór umowy".

7. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej ani ustanawiać dynamicznego systemu zakupów, a także nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
Metryczka publikacji