Zamiana lokalu mieszkalnego komunalnego na inny lokal komunalny lub na lokal z zasobów Towarzystwa Budownictwa Społecznego w zamian za pozostawienie dotychczas zajmowanego lokalu do dyspozycji gminy

Formularze do pobrania od 1 stycznia 2024 r.:

Podanie we wniosku danych w postaci numeru telefonu oraz (lub) adresu e-mail jest nieobowiązkowe, jednakże ich podanie ułatwi kontakt z wnioskodawcą w trakcie prowadzonej sprawy mieszkaniowej oraz może umożliwić przekazanie niezbędnych informacji bez konieczności osobistego stawiennictwa wnioskodawcy w Urzędzie.

Nowy druk wniosku obowiązuje od 1.01.2024 r.

Rezerwacja wizyty:

Kliknij tutaj, aby przejść do internetowej rezerwacji wizyty

Złóż wniosek przez Internet:

- nie dotyczy -

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony druk wniosku,
  • załącznik nr 1 (obowiązkowy) - wypełniony przez zarządcę budynku,
  • zaświadczenie od zarządcy lokalu stwierdzające brak zaległości czynszowych,
  • kopia tytułu prawnego do lokalu  - oryginał do wglądu,
  • arkusz inwentaryzacyjny lokalu sporządzony przez zarządcę budynku,
  • zaświadczenie od zarządcy budynku o stanie technicznym zajmowanego lokalu,
  • dowody osobiste osób zameldowanych w lokalu do wglądu, dokumenty potwierdzające uzasadnienie wniosku o wymianę lokalu
  • pozostałe załączniki, w zależności od sytuacji:
  • załącznik nr 2 - w przypadku gdy wnioskodawca posiada inny adres zameldowania niż jego miejsce zamieszkania
  • załącznik nr 2 - w przypadku gdy współmałżonek lub konkubent wnioskodawcy posiada inny adres zameldowania niż swoje miejsce zamieszkania
  • załącznik nr 3 - w przypadku gdy wnioskodawca lub osoba zgłoszona do wniosku posiada tytuł prawny do nieruchomości lokalu, budynku lub gruntu w formie własności, współwłasności lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
  • załącznik nr 4 - w przypadku przekazania do sprawy jakichkolwiek danych dotyczących posiadania niepełnosprawności przez wnioskodawcę lub osoby zamieszkujące wspólnie z nim, lub osoby zgłoszone do wniosku
  • załącznik nr 5 - w przypadku gdy współmałżonek lub konkubent wnioskodawcy posiada miejsce zamieszkania inne niż u wnioskodawcy. Wypełniane dane dotyczą współmałżonka wnioskodawcy a nie wnioskodawcy.

Opłata skarbowa:

- nie dotyczy -

Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

Po przeprowadzonym postępowaniu wyjaśniającym kwalifikuje się osoby do wskazania lokalu zamiennego. W przypadku nie zakwalifikowania do zamiany, wnioskodawca otrzymuje pisemną odmowę z uzasadnieniem.

Miejsce złożenia dokumentów:

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74, 80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2, 80-809 Gdańsk

punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku - Referat Lokalowy
ul. Partyzantów 74B
80-254 Gdańsk
tel. 58 323-69-81, 58 323-69-97

e-mail: wgk@gdansk.gda.pl

Tryb odwoławczy:

- nie dotyczy -

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 725
  • Uchwała Nr XIII/264/19 Rady Miasta Gdańska z dnia 29 sierpnia 2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Gdańska oraz zasad udzielania pomocy w wynajęciu lokali mieszkalnych w zasobach Towarzystw Budownictwa Społecznego, t.j. z 2023 r. poz. 4761.

Inne informacje:

Referat Lokalowy (ul. Partyzantów 74B) przyjmuje Klientów po umówieniu pod nr tel.: (58) 323 69 09 lub bezpośrednio przez stronę internetową. Referat Lokalowy nie przyjmuje interesantów w czwartki.

Wnioski i wszelkie dokumenty należy przekazywać pocztą na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Gospodarki Komunalnej, 80-803 Gdańsk, ul. Nowe Ogrody 8/12 lub osobiście do Zespołów Obsługi Mieszkańców nr 1, 3 i 4.

Metryczka publikacji