Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Herb Miasta Gdańska
Informacja/Gdańskie Centrum Kontaktu:
tel: +48 58 52 44 500,
fax: +48 58 302 39 41,
e-mail: umg@gdansk.gda.pl
elek. skrzynka podawcza ePUAP:
/UMGDA/SkrytkaESP
Publikacja archiwalna

Konkurs CREATIVE BUSINESS CUP po raz pierwszy w Polsce

CBC

CREATIVE BUSINESS CUP to międzynarodowy konkurs dla doświadczonych przedsiębiorców branży kreatywnej. Organizatorem konkursu jest duńskie Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń (Center for Cultural and Experience Economy). Jest to największy konkurs dla kreatywnych przedsiębiorców w Europie. W tym roku, z inicjatywy gdańskiego inkubatora Starter, wśród krajów biorących udział w konkursie po raz pierwszy znalazła się Polska. Krajowe eliminacje zakończą się w czerwcu. Finał międzynarodowy będzie miał miejsce w Kopenhadze w listopadzie tego roku.

Kluczowym zadaniem konkursu jest wspierania innowacyjności i promocja branży twórczej. Do finału kwalifikują się koncepty kreatywne różnych branż, m.in.: modowej, designerskiej czy użytkowej. W 2012 roku w konkursie wystartowało 19 krajów. W tym roku, do grona krajów konkursowych dołączyła Polska, reprezentowana przez gdański inkubator Starter, jako jedyny reprezentant organizatora konkursu na nasz kraj. Na etapie eliminacji lokalnych, każdy kraj dokonuje wyboru jednego reprezentanta, który bierze udział w duńskim finale CREATIVE BUSINESS CUP. Podczas podsumowującego wydarzenia, reprezentanci krajów przedstawiają jurorom swoje biznesplany. Stawką jest tytuł najlepszego światowego przedsiębiorcy branży kreatywnej oraz nagrody dodatkowe. Etap krajowy kończy się w czerwcu. Duński finał odbędzie się w listopadzie br.

CEL KONKURSU i NAGRODZENI:

Celem konkursu jest poszukiwanie nowych i oryginalnych pomysłów biznesowych w branży kreatywnej. Projekt zgłoszony do konkursu musi posiadać silny potencjał rynkowy, a co najmniej jedna z osób w zespole zgłaszającym swój pomysł musi posiadać wykształcenie lub doświadczenie w branży twórczej. Ocenie podlegają zarówno umiejętności kreatywne finalistów, jak i potencjał komercyjny projektu, jego oryginalność. Finalne oceny jurorów są kombinacją tych wymagań. Branże kreatywne, którym dedykowany jest konkurs to: design, architektura, produkcja treści (np. gry komputerowe), reklama, książki i prasa, muzyka, filmy, sztuka i rzemiosło, radio i TV, parki rozrywki czy gastronomia. Lista międzynarodowych jurorów oceniających finałowe, listopadowe prezentacje zostanie ujawniona 1 września. 

ETAPY i WARUNKI KONKURSU:

Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 3 czerwca 2013 przesyłając wypełniony biznes plan 8 stron (lub 12 slajdów prezentacji) z opisem konceptu kreatywnego w języku angielskim. Każdy opis powinien m.in. zawierać szczegółową strukturę biznesu, jego wartości i główne założenia, kanały sprzedaży, dedykowany rynek, analizę ryzyka czy plany finansowe. W pierwszym etapie zostaje wybrany krajowy finalista CREATIVE BUSINESS CUP 2013, a ogłoszenie polskich wyników konkursu będzie miało miejsce 28 czerwca. Za wybór krajowego zwycięzcy odpowiada gdański inkubator Starter. Skład polskiego jury konkursu zostanie ogłoszony na stronie polskiego organizatora do dnia 15 kwietnia. Krajowy zwycięzca zaprezentuje swój pomysł podczas finału międzynarodowego IV edycji CREATIVE BUSINESS CUP, który odbędzie się w dniach 18-20 listopada w Danii.

HISTORIA KONKURSU:

Centrum Kultury i Ekonomii Doświadczeń z siedzibą w Roskilde to instytucja powstała w 2008r. z inicjatywy Ministerstwa Kultury oraz Ministerstwa Gospodarki i Biznesu. Celem działania tej instytucji jest m.in. udoskonalenie warunków współpracy pomiędzy światem biznesu a sektorem kultury. Autorskimi i różnorodnymi projektami Centrum obejmuje Danię, kraje skandynawskie, ale i całą Europę. Na bazie idei rozprzestrzeniania współpracy pomiędzy krajami, w 2010 roku uruchomiono po raz pierwszy konkurs CREATIVE BUSINESS CUP. Średnio w każdej edycji bierze udział około 50 firm. Duńskimi partnerami edycji w 2012r. były m.in.: Dell, Carlsberg, Roskilde Festival czy organizator Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. W ubiegłym roku zwyciężyła specjalna platforma online: wewantcinema.com, która w swoim założeniu umożliwia realny wpływ na repertuar wybranego kina. Po zarejestrowaniu na stronie wybiera się film, miejsce, rezerwuje bilety i tym samym generuje ruch wokół danego wydarzenia. W jury poprzednich edycji znaleźli się m.in. dyrektorzy sieciowych agencji marketingowych, inwestorzy i przedsiębiorcy światowych rynków, doświadczeni startupowcy i designerzy z RPA, Malezji, USA, Estonii, Brazylii i Danii.

HARMONOGRAM:

8.04 - ogłoszenie konkursu
3.06 - zakończenie zbierania zgłoszeń
28.06 - wybór finałowego pomysłu krajowego
listopad - finał międzynarodowy

Informacje o CREATIVE BUSINESS CUP na stronie gdańskiego inkubatora Starter - organizatora konkursu na Polskę: cbc.inkubatorstarter.pl
Strona duńskiego organizatora konkursu: www.creativebusinesscup.com

Metryczka publikacji